Zelfbouw top voor forummers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ivan2912
    • Jun 2012
    • 69

Ik neem aan dat hij nog niet klaar is?
    Ik had nog de vraag of hij ook kantelbaar wordt door een kantelbare paal houder.
    Succes, Ivan

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

Kantelbaar? Het lijkt mij net als bij koken, peper en zout naar eigen smaak toevoegen !!

Dussss ;-)
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• ivan2912
        • Jun 2012
        • 69

Jah, maar z'n houder neemt meer ruimte in beslag dan een normale houden dus dat kan de kast van binnen flink veranderen.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Een 12" top kantelbaar maken lijkt me een heel slecht plan, de statiefbussen die kantelbaar zijn maken op mij niet bepaald een degelijke indruk en wanneer je de top kantelt verplaatst het zwaartepunt van de top nogal.
          Dat is bij een 8" minitopje niet erg maar een 12" op statief zal al snel omvallen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• kvdb013
            • Nov 2010
            • 337

Alweer een redelijke tijd radiostilte op dit topic, zijn er misschien al vordering? Jammer dat de top niet zo hot is als de sub!
            Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Ja, daar heb je helemaal gelijk in, drukte belet me om er vaart achter te zetten.
              Er gaat binnenkort iets komen, nog heel even geduld.

Comment

• kvdb013
                • Nov 2010
                • 337

Tipje van de sluier misschien? Gebruikte drivers oid.
                Wat mij betreft wil ik de top zeker gaan bouwen. Heb nu de 18sound 15 kit maar ben daar niet tevreden over ivm de 15 inch die er in zit, mis toch een hoop in het mid gedeelte

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Originally posted by kvdb013
                  Tipje van de sluier misschien? Gebruikte drivers oid.
                  Wat mij betreft wil ik de top zeker gaan bouwen. Heb nu de 18sound 15 kit maar ben daar niet tevreden over ivm de 15 inch die er in zit, mis toch een hoop in het mid gedeelte
                  Heej ik dacht dat jij de kit 8 had gebouwd? Vind het een prettig speakertje, en kwa mid missen dat kan ik niet beamen..heb wel het verschil gehoord tussen verschillende componenten in je passief filter..de man die mij er mee geholpen heeft vertelde dat het low-mid erg gevoelig is met het type spoel, dikte draad van de spoel, enz.. en digitaal / met een professor aansturen doet superveel.

Echt ik heb toen niet geluisterd naar Sander maar daar heb ik in dat opzicht erg veel spijt van dat ik niet meteen een proffessor/ processor heb aangeschaft..heb het gehoord een tijdje terug volledig actief aangestuurd..het was toen met een processor van dbx, misschien nog niet de beste maar dat was al zo'n wolle deken van verschil...
                  Dan komt er veel gedetailleerder hoog, mid en lowmid uit, echt een kosmos van verschil....
                  Ben blij dat ik het wel al zo in de top heb mogelijk gemaakt, actief als passief filteren..

Ook ik wil graag de top gaan bouwen, en in de toekomst misschien de subs. Al moet ik zeggen dat het kleine formaat zo ontzettend handig is van de kit 8! Ideaal voor mij..

Maar voor grotere klussen snel te klein waar de subs nog even door kunnen dreunen en de mogelijkheid tot uitbreiden gemakkelijker is... maar voor meer dan 200 man huren wij de FOH..want de keren dat wij zo groot zitten is op een hand te tellen..

Ben zeer benieuwd naar het topje! Mijn handen kriebelen....
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• kvdb013
                    • Nov 2010
                    • 337

Ik ben ook zeer tevreden over het 8inch topje. Ik vind deze topjes erg handig voor huiskamer feestjes.
                    Maar voor de de wat grotere feestjes komen ze toch wat tekort en vind het jammer om ze over de zeik te trekken, als ik daar ook gewoon een grotere top voor kan pakken. Ook wil ik actief gaan filteren en door deze top te bouwen zal ik wel moeten want er komt geen passief filter voor.
                    De laatste jaren al veel gelezen wat betreft fase gain frequentie en alle bijkomende zaken, binnenkort toch maar eens een basis cursus inregelen gaan volgen.

Comment

• drbeat
                      • Jun 2012
                      • 671

Ik ben ook zeer tevreden over het 8inch topje. Ik vind deze topjes erg handig voor huiskamer feestjes.
                      Maar voor de de wat grotere feestjes komen ze toch wat tekort en vind het jammer om ze over de zeik te trekken, als ik daar ook gewoon een grotere top voor kan pakken. Ook wil ik actief gaan filteren en door deze top te bouwen zal ik wel moeten want er komt geen passief filter voor.
                      De laatste jaren al veel gelezen wat betreft fase gain frequentie en alle bijkomende zaken, binnenkort toch maar eens een basis cursus inregelen gaan volgen.
                      Zo wil ik het eigenlijk ook gaan doen..een 12 inch. top heeft zo zijn voordelen, zeker als de ruimte wat groter is.
                      Ik heb het de laatste keer gehoord met 2 topjes en 1 sub per kant, das ook werelds. een vuistbreedte tussen de topjes en je hebt echt lekker geluid. Maar inderdaad voor een grote ruimte/ groter zaaltje makkelijker met een 12 inch. Erg Leuk was dat het toen actief gefilterd werd voor de eerste keer, en dat was voor die zaal perfect. Had de topjes met een beugel gevlogen en dat was prachtig. ook kwa geluid. (overigens met een inuke op het laag en mid, best een aanrader voor dat geld hoor..)

En idd...dat actief filteren....echt een uitvinding...
                      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Stage-support
                        • Oct 2011
                        • 38

Hoi, ik was geintereseerd geraakt in deze top en vroeg mij af of er al vorderingen zijn?

Mvg,

Job
                        Last edited by Stage-support; 26-02-13, 20:57.
                        Stage-support.com licht- en geluidstechniek

Comment

• MELO
                          • Feb 2011
                          • 77

Ik denk dat Sander druk is...
                          Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Jazeker zijn er al vorderingen, het duurt allemaal wat langer dan ik gehoopt had maar de keus voor de drivers is gemaakt.
                            Voor het laag zal er de Faital Pro 12 HP1020 in komen en voor het hoog de Faital Pro HF10AT achter de Faital Pro STH100 hoorn.
                            Deze combinatie is behoorlijk heftig en past mooi bij de DHZ sub, je hebt wel twee subs per kant nodig om één top bij te houden.

Comment

• kvdb013
                              • Nov 2010
                              • 337

Originally posted by MELO
                              Ik denk dat Sander druk is...
                              Had jij niet een prospect set besteld?

Comment

• MELO
                                • Feb 2011
                                • 77

Had jij niet een prospect set besteld?
                                Tja, ik snap ook niet dat hij nu weer op dit forum zit, het materiaal is binnen en de set is bijna klaar...maar nee, forum gaat voor..
                                Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

Comment

Working...