Kabels wegwerken via palen en het plafond

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • loyal-mc
    • Jan 2013
    • 1

Kabels wegwerken via palen en het plafond

Ik ben bezig met een studio in een pand in te richten, alleen loop ik tegen een klein probleempje aan:

Ik heb een vocal booth en een controle room, waarbij de kabels een beetje in de weg liggen. Deze wil ik graag wegwerken via het plafond en in een paal met verschillende plugs waaronder XLR en Jack.

* Wat heb ik daarbij nodig, en hoe zou ik mijn idee uit kunnen dragen?

* Ik heb 1 paal in de controlekamer en 1 paal in de booth... hoe krijg ik dat het beste weggewerkt via die palen?

Ik zou het fijn vinden als jullie met me mee kunnen denken hierover!

Groetjes...
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

Zitten de palen in de constructie van je pand, of ben je van plan ze zelf te bouwen?

In het eerste geval zul je namelijk eerst moeten kijken of ze hol zijn of massief. In dat laatste geval denk ik dat 't een vervelend verhaal gaat worden...
    Tim

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Originally posted by timmetje
      In dat laatste geval denk ik dat 't een vervelend verhaal gaat worden...
      Heel vervelend als ze dan ook nog diep de grond in steken,
      of het dak er zelfs op rust. Heerlijk die trillingen die door studiomicrofoons
      niet onopgemerkt blijven.

Voordeel is, dat je er dan wellicht toch een constructie omheen wilt maken,
      en daar kun je dan direct een loze kabelruimte in creeƫren.

Als de palen een probleem opleveren, kun je evt. over/onder de vloer/grond?

grtz

Nes
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

kun je niet gewoon een plintgoot in de kamer zetten? Dan kun je nog veel meer kwijt.

Anders een zelfklevende minikanaal kabelgoot in een kleine maat tegen de paal?
        lekker belangrijk!

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

Hoi, dit is een beetje het verkeerde forum gedeelte (maar daar ga ik niet over) , maar goed, ik heb inmiddels diverse studio's gebouwd en mijn "handtekening" is het maken van verlaagde plafonds waar langs de zijkanten indirect LED licht uitstraalt en ruimte voor een kabelgoot is, en verder doe ik standaard flink wat halogeen spotjes in dat plafond verwerken, voor een mooi egaal uitgelichte studio.

Helaas is mijn glazen bol kapot gevallen dus ik kan nu even niet zien of dat bij jou ook mogelijk is, maar als je met palen gaat werken (ik zou mooie geborstelde RVS palen nemen) dan laat je daar gewoon een multi core kabel doorheen gaan die uitkomt in een 19" rack paneeltje waar alle XLR'en en jacks in zitten.

Even een voorbeeld van mijn laatste project,still work in progress ! Foto genomen met super wide lens, de tafel is 3,5 meter breed !!
          En dat zijn twee 24 inch schermen, het lijkt allemaal wat kleiner met zo'n lens hahaha

Ik heb nog zat foto's van de bouw...... alles wat je op deze foto ziet (wat geen apparatuur is) is door mijn twee handen gemaakt...
          De multicore gaat hier trouwens gewoon achter langs de zijkant links naar de vocal booth, je kan de kabelgoot aan de muur zien zitten.(links van de laptop)
          Last edited by beyma; 15-01-13, 17:49.
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...