Dubbel 18 inch sub

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ericsamandj
    • Jul 2010
    • 414

Maar 90% Dat is juist heel veel.
    Andere types subs, bandpasshoorns , hoorngeladen, enz enz zijn veel complexer en zijn dus in minder gevallen dan die 90 % een goede keus om in te zetten.
    Je keuze is natuurlijk afhankelijk van de portemonnee, maar ik moet je zeggen dat de g subs overal ter wereld veelvuldig zijn gebouwd en dat is waarschijnlijk niet zomaar.

Het plan van 18 sound wat je laat zien is dus zo'n bandpasskast, en ook nog eens manifolded.
    Wat inhoud dat er meerdere folds (vouwen) in de hoorn zitten.
    Lijkt me geen strak plan als dit je eerste speakerbouw project is.
    Last edited by Ericsamandj; 25-06-13, 22:47.

Comment

• ivan2912
      • Jun 2012
      • 69

Bedankt Eric, ik heb mijn keuze gemaakt. Dit gaat hem worden. Nog een vraagje waarom heb je op de foto's geen gril voor je woofer? Ivan

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Tegenwoordig kun je een beetje bassreflex sub bijna overal inzetten. Als je niet weet waar wel en niet mag je er van uit gaan dat je de sub in al jou situaties kan gebruiken

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Die vuistregel van 1,5 tot 2 maal het vermogen op een sub is echt niet haalbaar....
          De Prospect sub als voorbeeld zit een 1500 Watt AES driver in, dat zou betekenen dat ik er een 3kW amp op zou moeten zetten.
          Helaas komen mijn ampjes niet verder dan 1300 Watt @8Ohm dus ik haal dat bij lange na niet en toch stampen ze erg lekker door.
          Er is ook nog een verschil tussen de electrische belastbaarheid en de mechanische belastbaarheid.
          Heb met diezelfde Prospect sub een testje gedaan met een gebrugde amp erop, pakweg 4500 Watt @8 Ohm dus, enige wat er gebeurde was dat de driver mechanisch tegen zijn limiet aan liep en door de powercompressie nauwelijks meer druk wist te geven.
          Dus, lekker op 1300 Watt laten spelen, scheelt hooguit 2 dB en hij haalt zijn mechanische limieten niet dus blijft het allemaal veel langer heel.
          Heb je net dat beetje meer druk nodig dan moet je dus gewoon meer meenemen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ericsamandj
            • Jul 2010
            • 414

Het overstappen op andere amps gaat me dus niet echt winst opleveren?
            Nu krijgen ze 3000 watt per kast, en zou naar 4000 watt willen maar dat is niet echt een vooruitgang?
            Dat scheelt me al wat zoeken naar geschikte amps.
            Edit: @Ivan, de subs waren nog in aanbouw toen de foto werd gemaakt.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

De winst van 3000 naar 4000 watt is om precies te zijn 1,2 dB.
              Mits je drivers mechanisch niet tegen de limiet lopen en powercompressie nog niet meegerekend.
              In werkelijkheid zul je het verschil niet kunnen waarnemen.

Comment

• Ericsamandj
                • Jul 2010
                • 414

Originally posted by MusicXtra
                De winst van 3000 naar 4000 watt is om precies te zijn 1,2 dB.
                Mits je drivers mechanisch niet tegen de limiet lopen en powercompressie nog niet meegerekend.
                In werkelijkheid zul je het verschil niet kunnen waarnemen.
                Wat gaat met een stapje terug kosten dan? Als ik de subs ga aansturen met 2100 watt?

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Dan zul je 1,6 dB minder druk hebben.
                  In de praktijk zal ook hier het verschil dus nauwelijks hoorbaar zijn.
                  Maar veel kleine stapjes bij elkaar is ook een grote.

Comment

• PvG
                    • Sep 2012
                    • 979

Om te zorgen dat je dit sommetje voortaan zelf kunt:
                    geluidsterkteverschil in dB = 10 * log ( P1 / P2 ) = 10 * log ( 3000 / 2100) = 1.549dB (afgerond dus 1.5dB ).
                    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Ben nu sinds een week in het bezit van de Behringer Inuke 6000 DSP versterker en ben er erg tevreden mee.

Zeker voor de prijs van 467,00 een goede amp ( tot op heden ) levert veel vermogen en klinkt erg goed op het laag en naar mijn gevoel presteert ie een stuk beter dan bv de Synq Audio 3K6.

Gebruik hem om 2 BR218 met 18LW1400 erin te voeden en moet zeggen dat de subs nu beter klinken dan de Master AMP die ik er voorheen voor gebruikte ( 1200W 4ohm ) mijn gain stond met de MAster versterker op -6db en nu teruggedraaid naar -12db met de Inuke !

Subs klinken nu veel voller en dieper ! Nu nog afwachten hoelang dit gaat duren.

Versterker staat de hele week op diesel te draaien zonder problemen ( in tegenstelling tot de 3K6 )

Kortom tot op heden lijkt het mij een aanrader voor deze prijs en het vermogen wat ie levert. Nu zal de tijd het leren .......

Ben ook benieuwd naar de 4 kanaals AMP uit deze serie denk dat ik die ook maar eens aan de tand ga voelen als die er is.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• drbeat
                        • Jun 2012
                        • 671

Originally posted by Rolandino
                        Ben nu sinds een week in het bezit van de Behringer Inuke 6000 DSP versterker en ben er erg tevreden mee.

Gebruik hem om 2 BR218 met 18LW1400 erin te voeden en moet zeggen dat de subs nu beter klinken dan de Master AMP die ik er voorheen voor gebruikte ( 1200W 4ohm )

Is de Master AMP nog een conventionele amp?
                        Ik heb zelf de Inuke 3000 versterker en die is beter dan mijn CREST VS900... voornamelijk in het laag. Veel en veel strakker. Maar ook het hoog en mid is veel meer gedefinieerd. al heeft mijn crest weer wat meer boddy in het mid. maar dat kan ook zijn dat het een soort van oversturing is daarin.

Ik stuur er 2 br115 kastjes mee aan...is geen 18 inch.. maar is alleraardigst in wat ik doe en het gebruik.

Die testdag van hier is echt wel erg nuttig geweest voor het verschil van conventioneel vs digitaal en dat daar veel verschil in zit..

Wellicht dat het interessant is om die testdag nog eens te houden en de Inuke versterkertjes ook mee te laten doen. Maar wel in het brabantse, of regio Rotterdam. want dan is het misschien wat gemakkelijker.
                        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Ericsamandj
                          • Jul 2010
                          • 414

Inuke amps hebben hun eigen topic hoor.
                          Hier ging het toch echt over een dubbel 18 inch sub....

Comment

• drbeat
                            • Jun 2012
                            • 671

Originally posted by Ericsamandj
                            Inuke amps hebben hun eigen topic hoor.
                            Hier ging het toch echt over een dubbel 18 inch sub....
                            Dacht dat het een terzijde was voor het aansturen van dubbel achtien subs en dat ook in het budget wel wat te vinden is wat zwaar en sterk genoeg is. Ik heb vroeger dubbel achtien van MP-audio met een 2 tal 12" tops per kant met een dynacord L1600 aangestuurt voor feesttenten..ging prima en klonk goed..

Heb eighteensound subs het ook erg lekker horen doen en een br sub..

Maar duubbel 18 inch is voor mij snel veel te groot..
                            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Ericsamandj
                              • Jul 2010
                              • 414

Originally posted by drbeat
                              Dacht dat het een terzijde was
                              .
                              Was ook naar Rolandino bedoeld.

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

Reactie van mij was bedoeld om aan te geven dat er budget amps zijn die een dubbel 18 kan voeden zonder problemen dat was ook een vraag in dit topic ........
                                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...