filter voor Dap K112

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

filter voor Dap K112

Een vrijwilligersorganisatie heeft bij mij een aantal Dap K112 speakers afgeleverd welke niet goed meer werken.

Na onderzoek blijkt dat de filters defect zijn. Bij een ervan zijn er wat onderdelen uit elkaar geploft, bij een andere is niet veel te zien. Filters zijn beide ook geheel verschillend opgebouwd.

Nu blijken de originele filters erg slecht (of niet) leverbaar.

Ik vraag me dus af of er wellicht hiervoor een alternatief is.
    Als iemand hier een idee heeft, dan hoor ik het graag.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Is ook niet zo gek, ding kostte nog geen 150 Euro.
    Ernaar kijken kost al meer dan ze waard zijn dus repareren is de moeite niet.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by MarkRombouts
      Een vrijwilligersorganisatie.
      Dus geen geld, en waarschijnlijk is mark genegen om er ook tegen minimale kosten naar te kijken...

Ik zou uit het nog werkende filters, waardes van de componenten halen, als je voldoende kennis hebt moet je daarmee toch wat kunnen herstellen. Als de spoelen doorgebrand zijn word het vaak wel wat moeilijker...
      Dan kom je op het punt dat je misschien voor minder geld een compleet nieuwe kast koopt...

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Hoeveel is een aantal?
        Is het niet goedkoper om een simpele x-over en versterker te kopen en de boel bi-amped aan te sturen? Voor 2 kasten misschien een belachelijke oplossing, maar voor 6 of 8 niet.

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

Klopt inderdaad dat de organisatie waar ik wel wat vrijwillige banden mee heb dit voor zo min mogelijk wil oplossen.

Het gaat om 3 defecte speakers.
          Van 1 zijn tevens de hoogdriver en de laagspeaker defect, dus die is geheel afgeschreven. Daar heb ik ze al van op de hoogte gebracht.

Ze hebben er nog een aantal, dus ik zal er daar eens een van openschroeven om te kijken of de waardes van het filter bepaald kunnen worden. Goed idee !

Comment

• Gitarist 62
            • May 2006
            • 278

Misschien heb je hier nog wat aan. Kastjes klinken nogal agressief in het oog. Je kan evt het hoog nog wat verzwakken . Hetzij actief met een eq (als die er is) en anders weerstand in serie met tweeter. Niet schoonheidsprijs, maar is het kastje toch al niet
            ~Clearsound~

Comment

• FrankD
              • Feb 2008
              • 34

Beste Mark,
              ik heb nog 1 nieuw filter liggen, 1 gerepareerde, 1 nieuwe hoogdriver en een halve behuizing met laagdriver.
              Indien je hier iets mee kan laat dan iets weten!

Groetjes,
              Frank
              kleine washes, grote washes

Comment

Working...