12 inch Jamo 300

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joery
    • Sep 2013
    • 2

12 inch Jamo 300

Hallo,

Ik ben in het bezit van 2 bass speakers uit de oude Jamo 300 professional serie.
    Voor deze 2 mooie speakers zou ik graag een kast maken, alleen heb ik de parameters van deze speakers niet.
    Weet iemand hoe ik daaraan kan komen?
    En een nog belangrijkere vraag: in een van de speakers zit een scheurtje in de foamrand, kan ik dit maken of moet er een hele nieuwe foamrand in?

Bij voorbaat dank,
    Joery
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Voor de foamrand even naar TSR bellen ( Total Speaker Repair ). Kunnen je zeker weten verder helpen. Heb zelf goede ervaring met hem, menig forumlid zal niet veel anders zeggen

Voor de parameters kan je misschien contact opnemen met Jamo? Of je kan ze zelf meten, is niet heel moeilijk ( even googlen en je weet het ).

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Bekijk de afmetingen van de orginele Jamo kast en bouw deze na..
      Overigens is deze bass speaker erg laag in rendement, tegenwoordig zijn er goedkopere liudsprekers te krijgen met betere specs..
      Ik zou er mooie lampenkappen van maken....

Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Originally posted by salsa
        Bekijk de afmetingen van de orginele Jamo kast en bouw deze na..
        Overigens is deze bass speaker erg laag in rendement, tegenwoordig zijn er goedkopere liudsprekers te krijgen met betere specs..
        Ik zou er mooie lampenkappen van maken....

Dave
        Right! Vorige week nog een aantal nieuwe 12 inch basspeakers onklaar gemaakt en naar de oudijzer afgevoerd!
        30 jaar oud, je kunt het proberen, maar valt altijd tegen.

Dus, blik vooruit en investeren in hedendaagse producten. Loont!
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Joery
          • Sep 2013
          • 2

Bedankt voor de reacties, ik zal me er dan nog eens goed over buigen en wellicht een ander plan maken.

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Tip: Een forumlid (MusicXtra) heeft een heel klein en fijn 15" subwoofertje ontworpen, die je voor 500 รก 600 euro (inclusief versterker) in elkaar zet, en waar een hoeveelheid geluid uit komt waar je heel blij van wordt

Als versterker koop je lekker een tweedehands QSC (in bridge mode gebruiken), of een nieuwe Behringer Inuke (die erg goed schijnen te zijn).

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...