Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en heb tevens een probleem.
ik ben in het bezit van een viertal Dap speakers, waarvan de tweeweg speakers beide een scheurend geluid geeft in de drivers (DAP DD-1 Hoge tonen Driver) deze heb ik onlangs nieuw geplaatst de oude waren nog erger.
De speakers zijn al een paar jaartjes oud en ik denk dat de vorige eigenaar er wat aan veranderd heeft, geen idee wat.
ik heb een tweede power mixer geprobeerd welfde resultaat.
nu denk ik dat de filters niet meer geschikt zijn voor deze combinatie en dat de oorzaak is.
Ik ben nu op zoek naar advies welke filters ik moet gebruiken, de oude filters staan geen gegevens op
Ht driver is DD-1 150Wrms 250Wpiek 1800 tot 20000hz.
woofer AB-15 400Wrms 600Wpiek 35 tot 4000Hz. Cross-over frequentie: 1000 Hz
Alvast bedankt
Robert
Ik ben nieuw op dit forum en heb tevens een probleem.
ik ben in het bezit van een viertal Dap speakers, waarvan de tweeweg speakers beide een scheurend geluid geeft in de drivers (DAP DD-1 Hoge tonen Driver) deze heb ik onlangs nieuw geplaatst de oude waren nog erger.
De speakers zijn al een paar jaartjes oud en ik denk dat de vorige eigenaar er wat aan veranderd heeft, geen idee wat.
ik heb een tweede power mixer geprobeerd welfde resultaat.
nu denk ik dat de filters niet meer geschikt zijn voor deze combinatie en dat de oorzaak is.
Ik ben nu op zoek naar advies welke filters ik moet gebruiken, de oude filters staan geen gegevens op
Ht driver is DD-1 150Wrms 250Wpiek 1800 tot 20000hz.
woofer AB-15 400Wrms 600Wpiek 35 tot 4000Hz. Cross-over frequentie: 1000 Hz
Alvast bedankt
Robert
Comment