Zelfbouwsubje RCF
Collapse
X
-
Weinig spannends aan, is letterlijk een kist met een paar speakers erin.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Comment
-
-
-
Ja hoor, in principe is een 21" trager dan een 18" net zoals die weer trager is dan een 15".
Maar om laag te komen moet je lucht verplaatsen, dat gaat nou eenmaal makkelijker met een grotere conus dus is daar een 21" in het voordeel.
Wanneer je een 21" zou gebruiken voor het onderste octaaf, dus tot pakweg 60 Hz en daar een goeie 15" sub boven zou zetten benut je de voordelen van beiden en heb je geen last van de traagheid, wel neem je dan weer veel kasten mee met alle nadelen van dien.
Zelf ben ik een liefhebber van 18" subs, die krijg je in een goed ontwerp ook heel goed in het laagste stuk met een punch die in de buurt komt van een 15". Daarbij heb ik zo minder en kleinere kasten nodig om hetzelfde te bereiken.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Dan snap ik dat je een 21" helemaal niks vindt.
Alleen is het erg lastig om een 15" sub tot onder de 35 Hz te laten komen, dus mis je meestal toch een belangrijk stukje aan de onderkant.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment