Lichtgewicht, high output DIY top

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

De smoothing hangt af van wat je wilt zien, wil je het totale aantal wraps zien dan mag die best op 1/3 oct. staan.
    Uiteindelijk is er nu best al veel gebeurd, er zijn veel minder wraps waardoor je impulse response waarschijnlijk sterk is verbeterd.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• PvG
      • Sep 2012
      • 979

REW heeft geen coherentie plot... REW checked bij elke meting (freq sweep) of er voldoende signaal was en geeft een melding als dat niet zo is. Dit zouden 2 van de redenen zijn om naar SMAART te gaan (muziek signaal kunnen gebruiken en coherentie plot). Maar 't kost zo veel...

Verder denk ik dat de fase plot niet beter kan worden dan ie nu is (met de beperkingen van een DCX2496 = geen lineair phase filters):
      MID: 100 Hz BES12 HP, 676 Hz BES 24 LP
      HF: 676 Hz BES24 HP, 6.5 kHz LR12 LP
      VHF: 6.5kHz LR12 HP (inverted).
      Ik verwacht dus 90+360+180 gr fase draaiing. Bij 100 Hz zit ~90 gr extra fasedraaiing door de BR poorten van de mid hoorn.
      Dus dit klopt aardig.
      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
        • Jun 2014
        • 456

Qua kosten sorry PVG ik moet de rekening die ik van Rational Acoustics krijg ook gewoon betalen en het blijft een mooi product van een firma die echt probeert te luisteren naar de gebruikers en de suggesties van die gebruikers zo snel als mogelijk probeert te implementeren (teunos had een suggestie die dus al in de 8.1 beta geïmplementeerd is tenminste dat was jij toch teunos betreffende die variabele stappen op db waarden via cmd+ pijltje op.neer).

Zelf heb ik voor ik meen 7.3 of 4 een optie voorgesteld betreffende proportional panes waar dus het live impuls response window even groot wordt als het fase en magnitude window (fijn als je weer in een akoestisch wangedrocht terecht komt waar je dus je delay's probeert terug te vinden)

Even over die Sweep.
        Dit zit ook in Smaart 7 en 8 ingebakken in een pink sweep met als extra dingetje dat Smaart de sweep volgt en de data die later komt dan het referentie signaal (reflecties dus) probeert te negeren.
        Ik gebruik het af en toe als ik in een betonnen bak vol met glas iets moet af regelen (lang leve de afdeling architectuur zeg maar).
        Deze optie zit in de generator ingebakken.

Een 2 de optie om de meting te verbeteren zit in de opties betreffende de transfer functie verstopt. Je kan hier Mag(nitude) AVG (avarage) Type veranderen van Polar naar Complex waarbij Smaart dus probeert rommel die buiten het time window valt uit je meting te houden.

Het verschil tussen beide is meer een kwestie van "musical vs technical" meten zeg maar.
        Ik zit meestal op polar daar reflecties nu eenmaal een soort van "dikke vette pech voor je" zijn dus deal with it......
        Geeft wel meestal aan dat het herplaatsen cq onder een andere hoek tov muren end kan helpen (suc6 daarmee als het spul al gemonteerd is zeg maar).

(Sorry schaamteloze promotie modus switched to off bij deze;-) )
        Last edited by Timo B Geluidstechniek; 03-09-16, 13:21.
        Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by PvG
          REW heeft geen coherentie plot... REW checked bij elke meting (freq sweep) of er voldoende signaal was en geeft een melding als dat niet zo is. Dit zouden 2 van de redenen zijn om naar SMAART te gaan (muziek signaal kunnen gebruiken en coherentie plot). Maar 't kost zo veel...
          Alle waar naar zijn geld.... Denk dat Smaart inmiddels zo ver is ontwikkeld dat het SIM zich inmiddels wel uit de markt heeft geprijst, Timo zal dat waarschijnlijk wel beamen.
          Ik ben in ieder geval meer dan tevreden met het programma.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
            • Jun 2014
            • 456

SIM heeft een mogelijkheid mbt Galileo/Calisto die een soort van deftig is. Je kan Galileo als line switch gebruiken waarbij dus de processor simultaan wordt door gemeten iets wat bij smaart wel kan maar het eea aan patchen en extra kanalen configureren als gevolg heeft.
            Geen probleem als je een multi channel i/o hebt (een RIO1608 met dante van yamaha in mijn geval).

Verder heb ik beiden qua data vergeleken en het verschil is nihil te noemen. Qua prijs zit er een beetje verschil zeg maar ;-)
            Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Prijsverschil is te groot voor de extra opties welke SIM op dit moment nog heeft, paar jaar geleden was dit nog wel te rechtvaardigen, toen Smaart nog geen mogelijkheden had om simultaan met meerdere microfoons tegelijk te meten. Denk ook dat de algoritmes waar SIM mee werkt niet heel veel zullen verschillen van die van Smaart, dus qua nauwkeurigheid zal het ook niet verschillen.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                • Jun 2014
                • 456

Qua nauwkeurigheid geen verschil. Alleen zet smaart de data een soort van snel op je scherm waarbij je bij SIM even geduld moet hebben als die op accumulate staat (dit is +/- gelijk met average +/- 8sec).
                Er zijn nog wel een aantal andere verschillen in mogelijkheden (Smaart veel verschillende windowing opties acoustic tools (was vroeger een extra optie maar zit nu standaard ingebakken in de IR mode) multiple screens in V8 en met de huidige techniek qua computers afhankelijk van het systeem wat je gebruikt een snellere processor oa.

Verder zou ik op beide systemen kunnen/willen werken maar SIM is een soort van fors zeg maar dus neem ik meestal Smaart mee
                Ik ben benieuwd waar ze met SIM4 mee gaan komen......
                Last edited by Timo B Geluidstechniek; 04-09-16, 20:07.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Zit er een nieuwe versie aan te komen?

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                    • Jun 2014
                    • 456

Vast en zeker Meyer Sound zo kenende......

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                      • Jun 2014
                      • 456

Betreffende SIM: ik ben bij de tuning van Jersy boys gaan kijken en daar was de combi SIM3 + 6x Galileo wel een uitkomst voor de operator zeg maar. Met 96 processor kanalen aan het werk in combi met SIM3 is het alleen een nog de branches correct programmeren en gaan met dat spul. Ik dacht dat ze er 1 1/2 dag voor nodig hadden inclusief 1 kant gedeeltelijk opnieuw inhangen (foutje met de hoeken op de mica's) verifiëren en kalibreren. Wel 2 man aan het werk....

Met Smaart kan het ook (via dante en DVS bv.) maar 96 processor kanalen retour patchen en 8 mic's heb je wel wat te doen zeg maar. Door het linken van de Galileo via de bus kabels zou het op die klus ook mijn keuze zijn om SIM3 te gebruiken. Maar goed ben meer van kleine klussen en speaker settings zeg maar

Comment

• purplehaze
                        • Jul 2004
                        • 692

En Peter...al weer wat gevorderd met de DIY hoorntoppen?

Comment

• PvG
                          • Sep 2012
                          • 979

Laatste meetresultaten / settings staan in post #174 en #182. Fase response is nu zo ongeveer het beste wat je kunt bereiken met IIR filters. Misschien dat de amplitude response nog wat PEQ kan gebruiken, maar daarvoor wil ik de toppen ook eerst horen.
                          Edit: ik zie dat de EQ settings er niet staan. Deze zijn nu -4dB @ ±350Hz, Q=2 en -4dB @ 3kHz, Q=2.

Komend weekend eerst een bruiloft op een sjieke locatie met 11-koppige soulband, dus dat leek me geen goede gelegenheid om mijn reputatie te verpesten...
                          Volgende week een bandje (lees: samenraapsel van muzikanten...) op een besloten feestje in een informele sfeer, dus daar zullen de DIY toppen voor het eerst in de echte wereld aan de tand gevoeld worden. Ik kan daar redelijk 'los' gaan, dus ik denk dat ik daar totaal 4x dubbel 15" subs neerzet (en dat zal niet genoeg zijn om de toppen bij te houden...).

Comment

• drbeat
                            • Jun 2012
                            • 671

Originally posted by PvG

Komend weekend eerst een bruiloft op een sjieke locatie met 11-koppige soulband, dus dat leek me geen goede gelegenheid om mijn reputatie te verpesten...
                            Volgende week een bandje (lees: samenraapsel van muzikanten...) op een besloten feestje in een informele sfeer, dus daar zullen de DIY toppen voor het eerst in de echte wereld aan de tand gevoeld worden. Ik kan daar redelijk 'los' gaan, dus ik denk dat ik daar totaal 4x dubbel 15" subs neerzet (en dat zal niet genoeg zijn om de toppen bij te houden...).

En....hoe is het gegaan met je tops cq je set?
                            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

Originally posted by drbeat
                              En....hoe is het gegaan met je tops cq je set?
                              De oude set doet het nog prima...
                              Komend weekend de DIYs ;-)

Comment

• drbeat
                                • Jun 2012
                                • 671

Originally posted by PvG
                                De oude set doet het nog prima...
                                Komend weekend de DIYs ;-)

ik ben zeer benieuwd naar de resultaten...
                                Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

Working...