Het zoveelste 12" zelfbouw topje
Collapse
X
-
even een gekke nitwitvraag van mij, maar waarom zou die coax dan eigenlijk minder capaciteit hebben?
Overigens is 250 man ook wel te doen denk ik zo als je normaal vollumme draait.... en niet zoals sommige droeftoeters dat je standje vliegtuigmotor op een zaaltje van 100 man los laat.... (DJ)
Met een (rock)band zou ik daar wat meer moeite mee hebben....maar volgens mij ook nog best te doen...
In de ideale wereld misschien als iedereen stil is ;-)Comment
-
Als iedereen stil is doe ik er zomaar 600 man mee. Heb verschillende klanten die er bruiloften en partijen mee doen, die geven allemaal aan dat het tot zo'n 250 gasten goed te doen is, dan hebben ze het niet over een rockband maar zeker niet over een achtergrond muziekje.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Het is ook zo dat vele locaties tegenwoordig een (wettelijke?) geluid limiet hebben van ik dacht rond de 105 DB , het heeft dus ook niet zo heel veel zin om een ruimte (tot 250 personen) helemaal vol te hangen met trossen 'bananen'.
Bij bruiloften en partijen heb je ook nog het feit dat 80% van de mensen aan de bar en aan tafels zit te kletsen (zuipen) , 10% staat buiten te roken en slechts 10% doet een dansje....
Kijk als het een concert is voor 250 man waar iedereen naar staat te kijken/luisteren en mee zingen, ja dan mag er wel wat meer power achter zitten! Maar nogmaals, het hangt ook van de eventuele limieten af.Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
-
Coherentie, plaatsing, soort evenement, locatie, allemaal factoren die van invloed zijn hoeveel en wat je nodig hebt.
Kan je wel verzekeren dat die 250 man ook zeker voor 80% volop kunnen genieten van de muziek, zonder dat het 105 dB is.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Echt niet altijd hoor, maar bij 250 man gaat er vaak een hoorntop mee, zeker bij harde zalen of een tent ;-)Comment
-
Niet iedereen heeft de luxe om te kunnen kiezen tussen meerdere sets. Dan moet je dus werken met wat je hebt en in de praktijk blijkt dat dus prima te doen.
Een tent is overigens alweer een heel ander verhaal, daar heb je al veel meer sub nodig als dat je in een vaste locatie nodig zou hebben.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik begrijp en weet dat je we een bepaalde geluidssterkte nodig hebt bij verschillende soorten muziek.....
Maar zoals ik al schreef, in standje oorlogssterkte waar ik met mijn aangemeten oordoppen in nog vind dat het hard staat zie je mij toch heel snel naar buiten stappen hoor...... (en dan gaat t al erg hard hoor met doppen die rond de 28 dB dempen)
En dan ben ik toch een muzikant die ook flink herrie kan produceren...
Al met al vind ik het mooie en fijne van systemen zoals bv BA, Meyer, L accoustics ed dat het best aardig aan het vollume mag staan maar ik niet met een piep in mijn oren van een gezellige avond thuis kom en niet een nacht naar vogeltjes lig te luisteren of helemaal kapot ben van de takkenherrie...
Dus al met al ben ik zeer sterk van mening dat een goed afgemeten set van kwaliteit prima die 100 dB A of C mag voeren en dit ook als prettig wordt ervaren.....als er een schreeuwset staat met 100 dB A of C dan ervaar je het ook als erg hard en zelfs irritant!!Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Er wordt trouwens best vaak van uit gegaan dat iedereen de muziek wil "voelen". Terwijl op een mainstream feest in familiekring van die 250 mensen vaak minimaal 100 man met mekaar willen praten.
Maar goed het verschil in set tussen 150 en 250 man is wel dat je een goede moet hebben...
Maar ik heb toch echt meerdere dingen gehoord waar dat prima mee kan. (Meyer iemand?)lekker belangrijk!Comment
-
Dat kan zeer zeker met "de merken" zeg maar. Meyer UPA1p zeer zeker (wel aangevuld met een sub) Fulcrum Acoustics FA12ac ook aangevuld met een subje.
Verder zal Sander ook wel iets hebben wat dit aan kan (weet ik niet daar ik alleen die prospect een keer vol (?) aan heb gehad tijdens de tour opening in utrecht)
Is wel een feit dat de meeste tech's verwend worden met een set die standje oorlog kan en van af +/- 30Hz tot 18kHz werkt. Of dit nodig is op een klein feestje doet niet ter zaken. Ze zetten het in de rider dus heeft de leverancier dit maar te leveren...... :-(Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nlComment
-
Precies wat ik al schreef, het overgrote deel wil gezellig kunnen praten, een groot deel staat buiten te roken (weer of geen weer het moet en het zal!) en slechts een handje vol durft met de voetjes van de vloer om vervolgens na vier plaatjes weer buiten te gaan roken.....Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
-
Comment