Drieweg top kasten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo B Geluidstechniek
    • Jun 2014
    • 456

Bob is de best teacher ever zeg maar (waar denk je dat ik die formule betreffende group delay vandaan heb? ).

Als je bob dit ziet toepassen heeft hij het antwoord al voordat jij dus al die cijfertje hebt in getikt op je reken appje
    Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Stukje tekst mag blijven staan hoor, wanneer je mijn brochure van mijn site download kun je achterin het verhaal 'design essentials' lezen, daar geef ik wat meer uitleg in de gedachten achter mijn systemen en dus ook over het belang van de timing.
      Denk dat 'de heer Beckman' (ik vind het wel klinken Timo ) en ondergetekende elkaar hier aardig aanvullen. Timo bekijkt het meer van de meettechnische kant, ik bekijk het voornamelijk vanuit de ontwerp technische kant waarbij Smaart voor mij 'slechts' een van de tools is om mijn doel te bereiken. Overigens is dit nog maar een heel klein tipje van de sluier die hier opgetild wordt, een cursus bij Timo zal je tot veel meer inzicht brengen, wanneer je echt leert hoe de grafieken te interpreteren kun je de meetresultaten ook direct omzetten in DSP settings om je doel te bereiken, 'kennis is macht' gaat hier heel erg op.
      Zelf ga ik bij mijn ontwerpen nog veel verder, impedantie metingen, metingen met blokgolven, sweeps, etc. In de afgelopen jaren is het ontwerpen daardoor steeds meer wetenschap geworden en steeds minder 'trial and fail'. Het luisteren naar muziek is hierbij eigenlijk steeds meer verworden naar het genieten van het resultaat en speelt een veel kleinere rol in de ontwikkeling.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo B Geluidstechniek
        • Jun 2014
        • 456

Kappe nou met dat meneer Beckman
        Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Originally posted by Timo B Geluidstechniek
          Kappe nou met dat meneer Beckman
          Off topic...Ben al lang weer blij dat deze twee heren weer fatsoenlijk met elkaar kunnen praten, wat deze twee heren samen kunnen betekenen in de Pro Audio wereld zal verbluffend kunnen zijn!
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Timo B Geluidstechniek
            • Jun 2014
            • 456

Off topic dus:
            Zoals je waarschijnlijk gezien hebt op Facebook is mijn jaar niet al te best begonnen (voor mijn moeder zeker niet al is het lijden wel over dus) en heb ik nogal wat uitdagingen m.b.t. de distributie van Smaart ISEMcon en Fulcrum Acoustic.
            Ik heb dit komende jaar dus wel het e.e.a. op mijn bord liggen.
            Verder heb ik geen enkel probleem om voor iemand te werken (freelance cq in opdracht van) maar samenwerken is in mijn geval geen goed idee wat met mij te maken heeft. Iets met eigenwijs zijn zeg maar......
            Ik denk dat Sander +/- de zelfde uitdagingen heeft qua distributie en daar zijn eigen weg in heeft gevonden.

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Timo, sterkte in deze moeilijke tijd dan !

Wat betreft het 'eigenwijs' zijn denk ik dat dat in elke beroepsgroep wel voor komt maar op het gebied van geluid komt er ook nog een factor "smaak" om de hoek kijken en dat maakt het nog ingewikkelder.
              Ik ben nu ruim twintig jaar decor timmerman maar heb ook regelmatig discussies met ZZP'ers over hoe een decorstuk getimmerd moet worden. Ik probeer het meestal met wat humor op te lossen om het toch op mijn manier te doen door bv te beginnen met de woorden 'je zal me wel een l u l vinden maar..... ' of 'ik kom misschien uit een ei maar wat als we het nu zus of zo doen' . Maar ik geef ook gewoon toe dat twintig jaar ervaring niet altijd iets zegt, misschien doe ik het al twintig jaar verkeerd ! Het grappige is wel dat ik inmiddels aan iemand z'n gereedschapskist kan zien of hij het snapt of niet, als er weer eens iemand binnenkomt met ze gereedschap in zo'n zwarte cement emmer en een waterpas in de hand weet ik dat het een lange dag gaat worden....
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...