Topkast voor boven een TH-18

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

Probeer ook even het nummer black widow. Ben benieuwd of jouw kasten ook van z'n plek wandelen...
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• stefke96
      • Dec 2015
      • 96

Daar was ik ook al benieuwd naar

Comment

• stefke96
        • Dec 2015
        • 96

Vandaag de kastjes eens aan een kanaal van de TSA 4-700 gehangen.
        Met amper vermogen komt er al voelbare druk uit de kastjes, dus ik ben erg benieuwd als ze een keer vol benut worden.

Comment

• Kasper
          • Jul 2004
          • 171

Ben benieuwd of jouw kasten ook van z'n plek wandelen...

Da's natuurlijk niet de bedoeling. Het is als een vrouw met geblondeerd haar: hoe dooier hoe mooier

groet,
          Kasper

Comment

• stefke96
            • Dec 2015
            • 96

Helaas is dat niet altijd te voorkomen..

Uiteraard zal het wel meevallen als er een top op staat.

Comment

• stefke96
              • Dec 2015
              • 96

De keuze voor de topkast is toch gevallen op de PM90, echter niet met de BMS maar met de RCF ND950.
              Liever had ik zelf ook de BMS coax gebruikt, maar dan ga ik gewoon echt over mijn budget heen (en dat is nu al het geval als alles klaar is )

Kans is wel aanwezig dat ik ooit nog eens upgrade naar een BMS coax, maar dat zien we dan wel.
              Als het zo ver is plaats ik wel wat foto's .

Comment

• stefke96
                • Dec 2015
                • 96

Ampjes voor de subs zijn binnen! Ben op een goede deal gestuit, en heb nu twee DAP TAS 2400 eindtrappen (een per TH-18).
                Heb al eerder met de 4000 gewerkt, en die was klankmatig ook al dik in orden.

Ps: naar mijn weten is de stage-amp van dap de opvolger er van, beide hebben bijna dezelfde opbouw.

Comment

• stefke96
                  • Dec 2015
                  • 96

Gisteren eindelijk de TH-18's een beetje aan de tand kunnen voelen.
                  Voor mij gingen de subjes laag genoeg,maar miste toch wel wat voelbare druk.
                  Subjes werden gecrossed op 90 Hz, maar moet wel zeggen dat ik weinig aandacht heb besteedt betreffende de filtering ed.

Komende weken hoop ik meer te kunnen testen, en ook eens aan de slag te gaan met REW (en later hopelijk SMAART).

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

Het topic begon als een top kast project, maar ben je daar al aan begonnen ?
                    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• stefke96
                      • Dec 2015
                      • 96

Owja een topkast!
                      Plannen komen hopelijk deze week bij de zagerij.
                      Daarna word het afwerken met de bovenfrees, en monteren.

Ga me deze week ook eens echt inlezen in het "meet gebeuren".

Comment

• stefke96
                        • Dec 2015
                        • 96

Kastjes zijn al een tijdje werkend (en een keer gebruikt) maar heb nog een paar foto's.
                        Kasten zijn nog niet compleet afgewerkt, her en der nog wat andere boutjes, en uiteindelijk een andere grill.

Binnenkort hopelijk nog wat tijd om aan de slag te gaan met REW. Ook is er wat nagedacht over een uiteindelijk uitbreiding van de set (d&b c4 achtige insteek).

Comment

• stefke96
                          • Dec 2015
                          • 96

Vandaag ff een kwartiertje met REW bezig geweest (wat overigens mijn eerste keer is).
                          Paar dingen miste ik nog wel om het echt goed te proberen; feedback loop, geschikte ruimte, en nog heel wat kennis

Heb even de 12NW76 en de DE800 (op een ME90) los gemeten zonder EQ of filtering.
                          Én enkel op hetzelfde punt, dus tussen de hoorn en de 12" op 1m afstand (en on-axis).

12NW76:

DE800:

Ik weet dat er zeer weinig uit deze metingen te halen valt, echter verwacht ik wel dat er bij de piek rond de 450 Hz een staande golf oid is.
                          Kasten zijn vanbinnen nog gewoon kaal, dus geen demping oid.
                          Verder ziet het van de DE800 wel uit wat ik verwachtte.

Hopelijk komende tijd nog wat meer tijd voor mezelf verder in te lezen in de materie, en nog wat te gaan meten.
                          Als er verder nog tips zijn..graag!

Comment

• stefke96
                            • Dec 2015
                            • 96

Nu wat demping materiaal aangebracht achter de 12".
                            Ook nog eens wat gemeten, en het ziet er al wat beter uit.

12NW76:
                            1200 Hz, 12dB/Oct butterworth
                            0,500 ms delay (was een gok)

DE800
                            1200 Hz, 12dB/Oct butterworth

Onder de 300 Hz blijft het hobbelig, maar dit veranderd sterk per positie in de ruimte.
                            Verder net veel meer kunnen doen helaas.

En nog een plaatje met de fase-response

Comment

• drbeat
                              • Jun 2012
                              • 671

Zien er net jes uit die topkastjes! Altijd leuk om dit te zien. Mag van mij wel eens vaker gedaan worden..
                              Ik heb dat destijds ook zelf gebouwd en het bouwen was echt leuk om te doen. Zit er zelf ook aan te denken om t setje wat ik heb nogmaals te bouwen.

Wat ik me dan wel afvraag waar je de kastjes aan vast houd. Of kijk ik over de handvaten heen?

Kwa meetgegevens zegt dit eigenlijk niet veel, maar je bent nog aan het zoeken en uitvissen hoe alles werkt. Ik zou zeggen lees de boeken eens, mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Waarvoor gebruik je het systeem voornamelijk straks voor? Live? DJ?
                              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• stefke96
                                • Dec 2015
                                • 96

@drbeat

Op de boven- en onderkant , kasten wegen nog geen 20 kg en dus prima te doen (voor mij in ieder geval).

Over het meet gedeelte; ben weer wat verder te komen, en ben wat aan het experimenteren met verschillende filters en hellingen.
                                Ga binnenkort ook nog een keer graag naar een SMAArt cursus oid, maar dat duurt nog even.

Set wordt het meeste gebruikt voor uitversterking van een DJ en dergelijken.
                                Live zou leuk zijn, en het is uiteindelijk het doel dat dit ook mogelijk is uiteraard

Comment

Working...