Topkast voor boven een TH-18

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stefke96
    • Dec 2015
    • 96

Iemand toevallig ervaring met de digam reeks eigenlijk? Is uiteraard van een andere generatie dan de K en X reeks.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by stefke96
      Iemand toevallig ervaring met de digam reeks eigenlijk? Is uiteraard van een andere generatie dan de K en X reeks.
      De Digam reeks moet je links laten liggen, het is bij die reeks niet de vraag óf maar wanneer hij stuk gaat.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• stefke96
        • Dec 2015
        • 96

Heb voor een goede prijs een db technologies mt-530 kunnen overnemen.
        Plan is om later over te stappen naar nog een QSC PL.

Ook zijn de nieuwe grills besteld! Zeker niet goedkoop, maar maakt het geheel wel af.

Comment

• stefke96
          • Dec 2015
          • 96

En ze zijn binnen! []

Comment

• stefke96
            • Dec 2015
            • 96

Iemand toevallig nog tips voor het soort schuim? Zie bij de meeste fabrikanten geen standaard "speakerschuim" vandaar..

Comment

• stefke96
              • Dec 2015
              • 96

Resultaat TH-18

Achteraf had ik wel gekozen om de Warnex te (laten) spuiten ipv rollen.

Comment

• stefke96
                • Dec 2015
                • 96

Nieuwe update:

Alles heeft aardig stil gelegen door mn laptop die een lading cola over zich heeft gekregen..

De B&C 12NW76 gaat (hoogst)waarschijnlijk vervangen worden.
                Op dit moment is een Faital Pro 12HP1020 op het oog.
                De 12NW76 heeft flink veel EQ nodig in het laag om op enigszins vlak te zijn, vandaar de keuze.

Met name de 12HP1020 paste wel ivm de versterking.
                Kast moet wel geschikt zijn voor de HP1020, poort is anders nog wel aan te passen.

Comment

• stefke96
                  • Dec 2015
                  • 96

Nog een update!

Er komen nieuwe topkasten. Groter net volume, Br Poorten in het front, en de kasten worden volledig actief.

Comment

• stefke96
                    • Dec 2015
                    • 96

Update: toch nog aan de slag gegaan met de eerste kasten.

Laatste tijd nog bezig geweest met de topjes, en heb er dan ook een passieve crossover voor gemaakt.
                    Had het mee zitten dat B&C een net schema had voor de gebruikte componenten.

Zonder EQ:

Met EQ (6 punten uit mijn hoofd):

Metingen waren helaas in een te kleine ruimte, en had dus wat last van reflecties.

Volgende agenda punten:
                    -Off-axis metingen
                    -Experimenteren met een gesloten kast
                    -SMAART cursus (die ik al een tijdje aan het uitstellen ben )

Hopelijk vanavond nog tijd om betere metingen te doen.

Comment

• Needmoresound
                      • Apr 2005
                      • 170

Cool project, ik krijg er zin van om ook wat te bouwen! Hoe bevallen de subs, houden ze de toppen bij? En mis je nog druk in het laag, of lag het aan de ruimte?

Comment

• stefke96
                        • Dec 2015
                        • 96

Heb ondertussen geen TH-18 kasten meer, ze waren me toch iets te lomp, en heb ze voor een nette prijs kunnen verkopen.
                        Heb hier nu 6 (waarvan 4 geladen) iven hybride kasten staan, geladen met de BMS 18S430v2, om 3 subjes per kant bij te houden heb ik er 2 d&b c7 achtige topjes boven.
                        Echter is daar wel nog wat werk aan nodig, kans is groot dat er een nieuwe HF driver in komt, de crossover ligt te hoog op het moment (nu 1200 Hz).

Wat betreft de toppen van dit topic:
                        Ze werken nog steeds perfect, en er komt genoeg output uit.
                        2 hybride is wel net iets te veel, je komt dan wat mid te kort.
                        Betreffende de laagweergave, deze is zeker niet top, maar ik gebruik ze ook enkel als top.

Hele set wordt nu aangestuurd met 2X Itech 4000, waar ik van plan ben om beide Itech 4000 te verkopen, en er een 8000 voor terug te nemen.
                        De hoorngeladen top wordt komende week bi-amp aangestuurd, om zo wat aan de time-allignment te doen.

Comment

Working...