Nieuw Basskastje ( binnen en maandje )

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Spyder
    • Jan 2002
    • 190

Nieuw Basskastje ( binnen en maandje )

Als examens en m'n GIP voorbijzijn ben'k van plan ( als wbin nog niet weg is hem verkopen , woofer te houde en nieuwe kast te maken )

Deze word een Bassreflex voor de beyma 18G400

afmetingen
    111 x 60 x60
    de poort word 8cm hoog en 17.5cm diep

goed voor 400liter

hij zou volgens WinISD ( of welk prog is't ) moeten gaan tot 30hz @ -3db
    aardig verschil met 65hz van de Wbin

foto's van de opbouw volgen later

iemand ervaring met zo'n kast ?

• )jeroen(
    • Jan 2001
    • 546

65 Hz, volgens mij zit een (enkele) wbin op 75 Hz of 80 Hz al op z'n f3 punt. Weet je trouwens zeker of je geen kleinere kast kan simuleren voor de beyma? 400 liter blijft ERG groot.

30 Hz is BTW al ERG laag voor PA. Misschien kan je hem wat hoger afstemmen waardoor je een kleinere behuizing krijgt. Je hebt dan wel een f3 punt van (bijv.) 40 Hz, maar dit is voor een PA bas een mooie waarde!

Gr.

)jeroen(
    Gr.

)jeroen(

Comment

• speakerfreak
      • May 2002
      • 1446

ik ga ook 2 kasten maken, de speakers (beyma 18g-400) komen eraan deze komen in een kast van 130 liter, niet optimaal maaer nog erg goed te doen... dan lijkt die 400 liter me wat overdreven...

Frank, of the drive in show: The Xtreme Xperience.....
      Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Dj Spyder
        • Jan 2002
        • 190

hij word niet gebruikt voor PA , meer voor thuis te draaien op PC wat DivXjes te kijken enzow

Comment

• )jeroen(
          • Jan 2001
          • 546

Als jij ze kwijt kan en niet vervoerd zou ik zeggen: gewoon doen.

Best leuk zo'n subje bij je film.

Gr.

)jeroen(
          Gr.

)jeroen(

Comment

• Dj Spyder
            • Jan 2002
            • 190

als je dat maar weet
            die Wbin is al zalig
            wie weet wat dat gaat worden !

ik hou jullie wel op de hoogte met foto's enzo tijdens en na de opbouw !

ik hoop alleen niet dat de poort gaat resoneren !

Comment

• michiel
              • May 2001
              • 1032

Voor de film zou ik het anders aanpakken!

Een sub die echt laag komt (ongeveer 20 Hz -3 dB), die affilteren op 50-60 Hz. Dan een (rear loaded)hoorn tot 120-150 Hz laten gaan.
              Resultaat is het echte laag in combinatie met de harde klappen en grote dynamiek.

Een probleem wat je nu waarschijnlijk hebt is een minder goede impuls weergave door de niet optimale afstemming. En een erg hoge group delay. Dit kan nog wel eens erg vervelend worden tijdens het luisteren!

Met de 18" ben je echter wel verzekerd van serieus geweld.

Groeten, michiel
              Groeten, michiel

Comment

• Dj Spyder
                • Jan 2002
                • 190

maarja michiel , met die vanaf 30 hz te laten beginnen en hem tot bv 50-60hz te laten gaan heb ik ook een laag geluid maar ook met goede klappen denk'k

'tis niet alleen voor film maar ook om te draaien hier dus niet telaag zodat de SL1200's niet gaan rumblen

Comment

• michiel
                  • May 2001
                  • 1032

citaat:
                  maarja michiel , met die vanaf 30 hz te laten beginnen en hem tot bv 50-60hz te laten gaan heb ik ook een laag geluid maar ook met goede klappen denk'k

'tis niet alleen voor film maar ook om te draaien hier dus niet telaag zodat de SL1200's niet gaan rumblen

Die klappen worden voornamelijk in het hogere baas gebied duidelijk. Dus afhankelijk vna wat je daar boven gebruikt kan het erg goed uitpakken.
                  Toch is het iets wat voor m'n gevoel neit helemaal klopt.... Maar gelukkig doet iedereen eht op zijn eigen manier.

Groeten, michiel
                  Groeten, michiel

Comment

• Dj Spyder
                    • Jan 2002
                    • 190

maarja , ik wil meer iet maken dat Qualitatief goed is ( lage bass ) maar ook nog redelijk hard kan gaan met die woofer

Comment

• michiel
                      • May 2001
                      • 1032

citaat:
                      maarja , ik wil meer iet maken dat Qualitatief goed is ( lage bass ) maar ook nog redelijk hard kan gaan met die woofer

Dan kun je nog eens flink fout zitten met een (te) grote kast. Zoasl ik al zei, kan dat resulteren in een hoge group delay. En je bent ook bijna verzekerd van een slecht impuls gedrag.

Groeten, michiel
                      Groeten, michiel

Comment

• Dj Spyder
                        • Jan 2002
                        • 190

Hoeveel liter zou jij dan de kast maken voor een diepe bass maar toch nog hard kan gaan ?
                        wat bedoel je met GROUP DELAY en die IMPULSEN ?

Comment

• michiel
                          • May 2001
                          • 1032

Group delay en impuls gedrag geven de "traagheid" van de weergave aan. Als het niet lekker zit krijg je dus een bagger geluid en is de kwalitet ver te zoeken.

Ik heb de parameters van die woofer niet, als je ze even post kan ik je meer vertellen.

Laag en kwaliteit gaan goed samen, maar niet met een hoge spl erbij. Dat kan je wel uit je hoofd zetten. Of je moet er nog wat euro's voor over hebben en een lab 12 driver of een brahma in een reflex kast stoppen met de nodige versterker erbij.

Groeten, michiel
                          Groeten, michiel

Comment

• Dj Spyder
                            • Jan 2002
                            • 190

'tis een BEYMA 18G400

Comment

• speakerfreak
                              • May 2002
                              • 1446

ja dus, wil je nu dat wij voor jou gegevens gaan zoeken?

is heel simpel en zo gevonden maar gaat om het principe , dus zet die t/s parameters hier ff neer

Frank, of the drive in show: The Xtreme Xperience.....
                              Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

Working...