Welk is beste kist voor beyma 15G300?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

Welk is beste kist voor beyma 15G300?

Yes, weer een vraag.

Ik heb hier 2 15" beyma G300 liggen.

Ik heb ze gebruikt in JBL Glijbanen, ik vond ze beter klinken dan met de originele JBL's, maar vermits ik deze kasten verkoop (ik heb er terug de originele JBL's in gezet) wil ik dus een compact kistje rond de Beyma's zelf bouwen.

Deze subjes moeten dienen voor een trouwfeestje of Privé Party tot zo'n 300 a 400 man. Ik heb volgende ampli ter beschikking: Rodec HDA-450 of een Carver PM-1.5

Wat denken jullie?

Als je compacte lege kistjes heb aan een leuke prijs, hoor ik dat ook graag trouwens. Ik ben niet een echte zelfbouwkikker, het leek me alleen ff goedkoper.
    ah zo dan
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

Kun je de T/S parameters geven?

Mvg Johan

Comment

• Stefke
      • Sep 2003
      • 259

Johan,

ik heb ze moeten plukken van een of andere deense site, maar deze zouden het moeten zijn.

15”
      8 Ohm
      300 watt 101dB

Fs Qes Qms Qts Vas Re Le Sd Xmax Pe
      37,2 0,33 14,05 0,33 205,0 6,3 1,3 800 4,0 100

voor mij is het chinees, ben blij dat jij het begrijpt

alvast bedankt voor de moeite

ah zo dan

Comment

• Merijndj
        • Mar 2001
        • 660

en de rest?

Comment

• Stefke
          • Sep 2003
          • 259

Merijn,

dit was al wat ik kon vinden.

Op de site van beyma staan ze niet meer op, het zijn dan ook geen heel recente speakers. Ik denk minstens 6 jaar oud, maar ze doen het nog perfect.

Ik ben ook geen kenner, ik was al blij dat ik iets vond (wist zelfs niet waar Johan het over had, heb eerst ff search engine moeten gebruiken)[:I]
          ah zo dan

Comment

• Merijndj
            • Mar 2001
            • 660

tja, ik kan ze ook niet vinden... misschien dat iemand op dit forum nog enkele dingen kan toevoegen..

Comment

• Rademakers
              • Jul 2003
              • 1281

Hier kun je volgens mij beter geen sub van maken.
              Ik heb het uiteindelijke (buiten) volume van de kast berekent op zo'n 180-190 L.

Maar eigenlijk is dat ook toch ook niet nodig. Als je één of twee van je momentele 18 inch subkasten gebruikt als sub, ben je er ook.
              Immers; je kunt altijd zachter draaien.

Misschien is het een idee om van je 15 inch een midkast te maken.
              En daar die 12 inch/ hoorn combo boven.
              (Zie je andere topic).

Volgens mij krijg je dan wel een goede weergave/totaal-opstelling.

Mvg Johan

Comment

• Stefke
                • Sep 2003
                • 259

Johan,

Dat klint inderdaad logisch.

Begrijp ik het dan goed, dat ik een 3-weg actieve filter moet aanschaffen? of kan ik gewoon 2-weg blijven werken met zo'n combinatie?

Het einde is in zicht, ik voel het aan mijn oorlel.

Kunnen we deze topic misschien afsluiten? dan gaan we nog even door op de andere "welke baskast moet ik kiezen". anders loopt he allemaal door elkaar op de duur. Het besluit is genomen. deze speakers komen in een midkast.

Johan, klik nog even naar de andere topic, laat deze nu maar voor wat het is.

Uiteraard, alle andere forummers bedankt voor de bijdragen, jullie zijn nog altijd welkom op de andere topic.

Groensels
                ah zo dan

Comment

• bertuss
                  • Jan 2002
                  • 816

xmax van 1.3, dat kan niet kloppen.

Comment

• Contour
                    • Feb 2001
                    • 1018

Goed kijken dat is de Le (inductance) x-max is 4.0 mm

MVG Contour

Comment

• bertuss
                      • Jan 2002
                      • 816

oeps, klopt ja. en uhhm wats het planl, met die beyma een midkast maken?
                      jaja..
                      misschien kun je hem in een kleine kast steken, en een fikse gain halen uit het 100 300 hz gebied, voor de punch..

Comment

• Stefke
                        • Sep 2003
                        • 259

idd midkast van die Beyma 15"-ers. heb wakkergelegen welk model het moet worden?

iets hoorn-achtigs, BR of zelfs gewoon gesloten bakkie?

In andere topics gelezen dat ze met die 18" 2 per kant tot 1000 man draaien. Is mijn mid dan wel voldoende krachtig? Niet dat ik plannen het om voor de lol nog 2 xtra midkasten te maken.

vriendelijke groenten

Stefke
                        ah zo dan

Comment

• Rademakers
                          • Jul 2003
                          • 1281

Zoals jezelf al aangaf:
                          citaat:ik heb nog wel enkele party's tot 500 personen op de bon staan.
                          Er zit een groot verschil tussen 500 en 1000 man. [8D]

Door de subs verder door te laten lopen, gaat de 15 inch relatief harder. Ook de 12 inch neemt nog een gedeelte mid voor zijn rekening.
                          Hierdoor kun je de 15 inch'er op een klein frequentie-gebied richten.
                          De exacte overgangsfrequentie vinden blijft een practische aangelegenheid.

Aangezien de subs BR zijn is de bas na 15 á 20 m aanzienlijk afgenomen. Het mid/hoog hoeft dus ook niet zo erg ver.
                          Bovendien kun/moet je ze vliegen of op statieven plaatsen, waardoor
                          ze verder stralen/kunnen komen.
                          Ik ben dan ook persoonlijk van mening dat een BR-kast voor je mid voldoende is. Al zou een hoorn mijn inziens ook niet misstaan.

Mvg Johan

Comment

Working...