advies tonsil speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Danny Michael
    • Oct 2003
    • 1

advies tonsil speakers

Ik heb van een vriend de volgende speaker gehad omdat hij ze niet gebruikte:
    - 2x Tonsil GTC 15/40 8OHM (speakers 6")
    - 2x Tonsil GTC 9/80 (tweeters)

Kan ik hiermee 2 redelijke boxen maken voor een standaard stereo installatie? Eh waar vind ik meer informatie over de bouw van een kast. Iemand voorstellen? Heb ik hier voldoende aan afgezien van eventueel hout/doek??? Of heb ik nog iets nodig voor het splitsen van de hoge en lage tonen in de box zelf, oid??? Of kan je deze gewoon in serie aansluiten?

Als ik voor deze vragen aan het verkeerde adres ben, wellicht een verwijzing waar ik wel moet wezen... Alvast bedankt!
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

heb je misschien ergens de spec van de speakers? Ik kan ze zo snel op het web niet vinden.
    Sowieso moet er een filter tussen. De Tweeter kan niet tegen lage frequenties en anders om.

zonder de spec van de speakers kan ik weinig vertellen over een kast. Sowieso is het niet mogelijk om zo maar een bestaand model te gebruiken. Met de spec kan je wel een bestaand model opbouwen naar deze speakers.

Comment

• nightline
      • Oct 2002
      • 1001

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij hoort dit thuis op een Hi-fi forum!!!!

Groeten

Jack