Beyma 18g400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mr toast
    • Nov 2003
    • 7

Beyma 18g400

Ik heb net een beyma 18g400 sub besteld, maar zit daar een degelijke kasttekening bij (besteld bij new-line). Zo niet weet iemand een goe kastontwerp voor deze unit. En dit is de eerste keer dat ik een sub bouw, wat voor een filter kan ik het best gebruiken (zo goedkoop mogelijk).....Ik stuur em wel aan met een apparte 400 watt versterker van KODA.
    Ach als je maar lol hebt
  • Contour
    • Feb 2001
    • 1018

Die tekening is beschikbaar bij New-Line dus ik verwacht dat je deze er bij zult krijgen. Het kastje is ongeveer 60x60x60cm als ik me niet vergis, uiteraard een basreflex systeem.

Die Beyma heeft zijn sporen inmiddels wel verdiend dus dat is mooi, nadeel wat daaruit voortkomt is dat de driver dus al een wat ouder type is en niet gebruik maakt van de nieuwste technologie, daarvoor moet je eens op de site van 18 Sound en RCF precision kijken.

MVG Contour

Comment

• frederik_
      • Jul 2003
      • 98

ff offtopic

Beyma heeft een vernieuwde site (helaas nog in het Spaans)

Bueno adiós
      Frederik

Comment

• mr toast
        • Nov 2003
        • 7

Quote : Beyma heeft een vernieuwde site (helaas nog in het Spaans)

Goh je meent et

Ik hoef niet et nieuwste van et nieuwste als die het maar gewoon goed doet vind ik het prima (hij is niet eens voor mij)

Maar hoe zit het met het filter en hoe kan ik de binnenkant het beste bekleden. gewoon schapenwol of noppenschuim...of iets anders.

nog dingen waar ik op moet letten bij het bouwen?

alles is welkom
        Ach als je maar lol hebt

Comment

• michiel
          • May 2001
          • 1032

citaat:Geplaatst door mr toast

Quote : Beyma heeft een vernieuwde site (helaas nog in het Spaans)

Goh je meent et

Ik hoef niet et nieuwste van et nieuwste als die het maar gewoon goed doet vind ik het prima (hij is niet eens voor mij)

Maar hoe zit het met het filter en hoe kan ik de binnenkant het beste bekleden. gewoon schapenwol of noppenschuim...of iets anders.

nog dingen waar ik op moet letten bij het bouwen?

alles is welkom
          Filter: Berhinger actief fitlertje, tegenwoordig ongeveer 100 euro. Voor kast vulling kun je het beste bij new line even aankloppen. Zal vast een klein rolletje kunstmatig wol zijn. Nix bijzodners eigenlijk.
          Groeten, michiel

Comment

• frederik_
            • Jul 2003
            • 98

Als je een beetje zoekt met google zijn er ook genoeg actieve filters te vinden. Aangezien opamps etc. weinig kosten kan je maximaal E15,00 een actief filtertje maken.

Comment

• Staaf
              • Feb 2003
              • 398

Een actief filter zou ik voor die 100€ wel niet zelf gaan samen prutsen, voor een deftige behuizing ben je al minstens de helft kwijt, op je zelfbouw heb je trouwens ook geen garantie.

Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• bertuss
                • Jan 2002
                • 816

nee, je bouwd weer een niewue..

Comment

• mr toast
                  • Nov 2003
                  • 7

ik dacht aan zoiets en dan gewoon een versterker......werkt dat?
                  Ach als je maar lol hebt

Comment

• Reemski
                    • Dec 2001
                    • 690

Zou ik toch niet aan beginnen.

Die G400 was? 400 watt ofzo. Das dus eigenlijk te veel voor het filter. Daarnaast zit de filterfrequentie op 300 Hz. Das wel erg hoog voor en sub.

Comment

• frederik_
                      • Jul 2003
                      • 98

Een sub kan je het beste actief highpass en lowpass filteren.
                      Je versterker hoeft zo niet eerst alle frequenties te versterken die je er later toch weer moet uitfilteren tegen je maximale uitslag onder je poortfrequentie.

Comment

• mr toast
                        • Nov 2003
                        • 7

Frederik kun je me misschien wat meet informatie geven en evt wat linkjes voor die actieve filters
                        Ach als je maar lol hebt

Comment

• ronny
                          • Dec 2002
                          • 2139

actieve filters is gewoon een andere benaming voor een crossover.

Er zijn wel meer merken die een crossover maken. Een veel voorkomende crossover is eentje van behringer.

deze dus:http://www.behringer.com/02_products...X2310&lang=eng

een versie die ook nog limiters heeft: http://www.behringer.com/02_products...X3400&lang=eng

zo een aparaat zet je tussen je mengtafel en je versterker(s). deze filtert het signaal wat binnenkomt in lage en hoge tonen. Dit kan je overigens allemaal zelf regelen vanvoor op het aparaat.
                          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• mr toast
                            • Nov 2003
                            • 7

ik snap et nu helemaal

verstandig????

ik zag het net staan hebben ook crossovers voor weinig

de sub (earthquake 822) heeft een 2 maal celestion 15 inch drivers horn loaded. voor 399, doen of niet doen. Kan je newline nog cancelen?????
                            Ach als je maar lol hebt

Comment

• Rademakers
                              • Jul 2003
                              • 1281

De crossover van de genoemde site zou ik niet nemen; de crossover frequentie is niet instelbaar. Deze is ingesteld op gebruik met de aangeboden "Earthquake" (crossover op 300Hz).
                              Dat is erg hoog voor een sub (zeker een 18 inch), bovendien heeft de crossover tulip-aansluitingen.

Over de kast zelf:
                              Met een enkele kast kom je niet erg laag: Zo'n 50 Hz haal je nog wel, maar een 18 inch sub gaat toch meestal wel tot zo'n 35 Hz (f3) of lager.
                              Bovendien is een br-sub ook meer geschikt om als stand-alone te gebruiken.
                              Neemt overigens niet weg dat er uit een Earthquake een bak geluid komt met relatief weinig vermogen.
                              Met een karakteristieke sound die vooral op house/tekno-(ja met een K)feesten erg goed tot zijn recht komt. (Minder geschikt voor bandjes).

Als laatste; een br-sub weegt wel een stuk minder als een Earthquake. Een Earthquake gaat overigens een stuk lager als je er nog één naast zet.

Mvg Johan

Comment

Working...