Ik heb net een beyma 18g400 sub besteld, maar zit daar een degelijke kasttekening bij (besteld bij new-line). Zo niet weet iemand een goe kastontwerp voor deze unit. En dit is de eerste keer dat ik een sub bouw, wat voor een filter kan ik het best gebruiken (zo goedkoop mogelijk).....Ik stuur em wel aan met een apparte 400 watt versterker van KODA.
Beyma 18g400
Collapse
X
-
Die tekening is beschikbaar bij New-Line dus ik verwacht dat je deze er bij zult krijgen. Het kastje is ongeveer 60x60x60cm als ik me niet vergis, uiteraard een basreflex systeem.
Die Beyma heeft zijn sporen inmiddels wel verdiend dus dat is mooi, nadeel wat daaruit voortkomt is dat de driver dus al een wat ouder type is en niet gebruik maakt van de nieuwste technologie, daarvoor moet je eens op de site van 18 Sound en RCF precision kijken.
MVG Contour -
Quote : Beyma heeft een vernieuwde site (helaas nog in het Spaans)
Goh je meent et
Ik hoef niet et nieuwste van et nieuwste als die het maar gewoon goed doet vind ik het prima (hij is niet eens voor mij)
Maar hoe zit het met het filter en hoe kan ik de binnenkant het beste bekleden. gewoon schapenwol of noppenschuim...of iets anders.
nog dingen waar ik op moet letten bij het bouwen?
alles is welkomAch als je maar lol hebtComment
-
citaat:Geplaatst door mr toast
Quote : Beyma heeft een vernieuwde site (helaas nog in het Spaans)
Goh je meent et
Ik hoef niet et nieuwste van et nieuwste als die het maar gewoon goed doet vind ik het prima (hij is niet eens voor mij)
Maar hoe zit het met het filter en hoe kan ik de binnenkant het beste bekleden. gewoon schapenwol of noppenschuim...of iets anders.
nog dingen waar ik op moet letten bij het bouwen?
alles is welkomGroeten, michielComment
-
actieve filters is gewoon een andere benaming voor een crossover.
Er zijn wel meer merken die een crossover maken. Een veel voorkomende crossover is eentje van behringer.
deze dus:http://www.behringer.com/02_products...X2310&lang=eng
een versie die ook nog limiters heeft: http://www.behringer.com/02_products...X3400&lang=eng
zo een aparaat zet je tussen je mengtafel en je versterker(s). deze filtert het signaal wat binnenkomt in lage en hoge tonen. Dit kan je overigens allemaal zelf regelen vanvoor op het aparaat.niet zagen, gewoon doen!Comment
-
ik snap et nu helemaal
verstandig????
ik zag het net staan hebben ook crossovers voor weinig
de sub (earthquake 822) heeft een 2 maal celestion 15 inch drivers horn loaded. voor 399, doen of niet doen. Kan je newline nog cancelen?????Ach als je maar lol hebtComment
-
De crossover van de genoemde site zou ik niet nemen; de crossover frequentie is niet instelbaar. Deze is ingesteld op gebruik met de aangeboden "Earthquake" (crossover op 300Hz).
Dat is erg hoog voor een sub (zeker een 18 inch), bovendien heeft de crossover tulip-aansluitingen.
Over de kast zelf:
Met een enkele kast kom je niet erg laag: Zo'n 50 Hz haal je nog wel, maar een 18 inch sub gaat toch meestal wel tot zo'n 35 Hz (f3) of lager.
Bovendien is een br-sub ook meer geschikt om als stand-alone te gebruiken.
Neemt overigens niet weg dat er uit een Earthquake een bak geluid komt met relatief weinig vermogen.
Met een karakteristieke sound die vooral op house/tekno-(ja met een K)feesten erg goed tot zijn recht komt. (Minder geschikt voor bandjes).
Als laatste; een br-sub weegt wel een stuk minder als een Earthquake. Een Earthquake gaat overigens een stuk lager als je er nog één naast zet.
Mvg JohanComment
Comment