GSP 2, Hoorn geladen 3 weg top (eerste foto's!!)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_Robin
    • Jul 2001
    • 610

Allemaal topkastjes
    Het aanbod word steeds groter , maar is er ook echt iets anders ?
    Word jou top echt iets heel anders Frederik of word het ook "net zoiets" als het GSP ?
    Ik neem aan dat dit een Speakerstore ontwerp is , of word de top niet beschikbaar voor iedereen , is het een opdracht van een klant ?

Michiel , misschien dat wanneer Frederik zijn prototype af heeft daar wel een idee/ontwerp uit is te halen die weer onder het GSP 3 mid-hoog/hoog gedeelte past. Of je kan er wellicht precies dat stukje info uithalen waarmee je wel het GSP 3 tot een goed einde kan brengen.

Ik hoop dat dit project wel afkomt en er dan ook een fijne top uit voorkomt.

M.V.G
    EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• michiel
      • May 2001
      • 1032

citaat:Geplaatst door DJ_Robin

Michiel , misschien dat wanneer Frederik zijn prototype af heeft daar wel een idee/ontwerp uit is te halen die weer onder het GSP 3 mid-hoog/hoog gedeelte past. Of je kan er wellicht precies dat stukje info uithalen waarmee je wel het GSP 3 tot een goed einde kan brengen.

Ik hoop dat dit project wel afkomt en er dan ook een fijne top uit voorkomt.

M.V.G
      Dat stukje info zou dan een grotere kast zijn. En ik ben heel eigenwijs dus ik ga proberen het zo klein mogelijk te houden (anders wordt het inderdaad allemaal hetzelfde).
      Zoals ik al zei, gaat het echt niet lukken, dan moet het maar met en wat grotere kast... (en kans op kam filter effect).

Tot mijn grote schrik kwam ik er gister avond achter dat mijn auto cad het niet meer doet. Kl*te virussen.[xx(]
      Moet ff het cdtje op gaan graven (ik vermoed dat dat in vlissingen ligt....)
      Groeten, michiel

Comment

• michiel
        • May 2001
        • 1032

Ondertussen heb ik even tijd gevonden om het 12" bph/8" FH ontwerp verder uit te werken. Heb nu een kastje van 50 breed, 94 hoog en 62 diep waar het allemaal in zou moeten passen.

Helaas nog steeds geen acad op deze compu. Zodra ik weer bij de tekeningen kan komen zal ik ze even op i-net plaatsen.

Van de week eerst nog even een final check doen, en dan kan er van mijn part begonnen worden aan de bouw van proto 2 (als niemand bezwaren heeft tegen het ontwerp).
        Ik baal er zelf flink van dat ik dit weekend niet verder kan... ik kan wel de simulatie plaatjes on line zetten. Dit zal ik binnen 2 dagen nog doen.
        Groeten, michiel

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Bouw je zelf ook wel eens wat Michiel?

Comment

• michiel
            • May 2001
            • 1032

citaat:Geplaatst door ralph

Nou... ik vraag me af of ik tegenwoordig in een slaapkamer slaap, of een werkplaats. Ik heb zo'n 1500-2000 liter aan kasten staan op een kamer van en 10-12 m^2. Waarvan ik toch wel zo'n 80% zelf heb gemaakt.
            Wees daar maar niet bang voor.

Als je het topic goed had gevolgt, dan was je op de hoogte van mijn bezigheden en dat ik alleen in het weekend kan bouwen, en dat moet ook nog eens naast m'n werk (bijbaan). En dan heb ik dus geen zin om het bedenken, ontwerpen, bouwen en testen van een GSP (GEZAMELIJK speaker project) op me te nemen. In dat geval zou de G weg gelaten kunnen worden en had ik jullie uiteraard nooit lastig gevallen met dit hele topic....

Als ik eerlijk moet zijn had ik wel meer verwacht van de input van anderen (op enkele uitzonderingen na).
            Groeten, michiel

Comment

• luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

hoi michiel; hier is mijn input: de mid-hoorn is klaar om te testen.
              heb een drukke week op me afkomen dus:
              powersound, volgende week wat herrie maken in de winkel?

Comment

• nightline
                • Oct 2002
                • 1001

[/quote]

En dan heb ik dus geen zin om het bedenken, ontwerpen, bouwen en testen van een GSP (GEZAMELIJK speaker project) op me te nemen. In dat geval zou de G weg gelaten kunnen worden en had ik jullie uiteraard nooit lastig gevallen met dit hele topic....

Als ik eerlijk moet zijn had ik wel meer verwacht van de input van anderen (op enkele uitzonderingen na).
                [/quote]

Ik ben van mening dat een GSP project geleid dient te worden door iemand die geen input maar sturing geeft aan een discusie. Een soort van voorzitter in een vergadering. In zo´n geval zou het voor veel mensen leuker zijn mee te denken om tot een goed resultaat te komen.
                Er is volop Know-how om tot een goed ontwerp te komen, maar de enige ideeen die gebruikt werden komen van jou. Ik wil niet zeggen dat de ideeen slecht zijn, maar klaag in dit geval niet over input van andere [^]
                Powered by AudioMadness....

Comment

• nightline
                  • Oct 2002
                  • 1001

Logische reactie!! Als je zo zelfverzekerd bent van je ontwerp, waarom bouw je het zelf niet
                  Powered by AudioMadness....

Comment

• PowerSound
                    • Nov 2001
                    • 1892

Lucas, wanneer je waar wilt, als het maar een beetje goed klinkt.
                    PSL Bvba powered by
                    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                    Yahama LS9-32 / MC7L-48
                    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• michiel
                      • May 2001
                      • 1032

citaat:Geplaatst door nightline

Logische reactie!! Als je zo zelfverzekerd bent van je ontwerp, waarom bouw je het zelf niet
                      Gaan we nog een keer..... Ik zit de gehele week in vlissingen op een mini studenten kamertje om te 'studeren'. Helaas gaat daar tijd in zitten. En wat nog rotter is, is dat het geld kost. Dus ga ik in het weekend af en toe wat werken.
                      Aangezien ik alleen in het weekend kan klussen komt het er niet vaak van. En, ik maak ook nog kastjes voor anderen, waar ik wat aan over hou. Dat krijgt dus voorrang. Ik wil het jullie niet aan doen om een jaar te laten wachten op bouwsels.
                      Naast dit alles heb ik niet eens de spullen in huis om een dergelijk lastige kast goed in elkaar te zetten.

En ik zou geen idee hebben waar ik het geld vandaan zou moeten halen om de kasten te kunnen bouwen, laat staan de drivers aan te schaffen.

Deze punten heb ik eerder al aan gekaart, en toen was er geen probleem als iemand anders aan de slag ging... waarom is het op dit moment wel fout van mij als ik nix bouw (wat al een leugen is aangezien ik werk aan een test kast van de laag sectie waar ik wat aan wil gaan meten).?

Er zijn wel mensen die flinke input hebben in dit project. Maar ik krijg het idee dat veel mensen maar af wachten wat er uit komt.

citaat:Logische reactie!! Als je zo zelfverzekerd bent van je ontwerp, waarom bouw je het zelf niet
                      Natuurlijk heb ik vertrouwen in m'n brouwsels. Anders had ik had ik het toch nooit openbaar gemaakt? Maar ik zeg niet dat dit gelijk het beste is wat je kan vinden.

Lucas, ik ben erg benieuwd naar de resultaten!

Groeten, michiel

Comment

• mbottens
                        • Feb 2004
                        • 743

Michiel ik ben het met je eens, het is al leuk dat je met ideeen komt waardoor andere mensen ook op ideeen kunnen. En daar komt nog eens bij dat je altijd klaarstaat om anderen te helpen met hun problemen. Er zijn ook wel mensen op dit forum die achter dit project staan en die wel de tijd en geld hebben om dit te bouwen. En over de input: Ik viel midden in dit project eigelijk nog verder dan het midden maar ik ben bezig met een laag sectie gebaseerd op 2 15" ers te bedenken die in meerdere toppen is toe te passen, het wordt redelijk compact. Maar daar hoor je binnenkort meer over.

doegie
                        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• DJ_Robin
                          • Jul 2001
                          • 610

Zodra de definitive tekeningen online komen ga ik proberen zo snel mogelijk te beginnen aan een proto type. Het geld voor de drivers is een iets groter probleem maar dat kan wellicht weer via een andere weg opgevangen worden. Zo niet dan vind ik zelf wel een oplossig.
                          Het prototype komt er in iedergeval wel !

Daarnaast snap ik niet waarom Michiel ineens zo word "aangevallen" hij steekt veel tijd in dit project en helpt een hoop mensen zo op weg en dan word hem verweten dat hij het niet even zelf bouwt.
                          Dat alleen zijn ideeen worden gebruikt komt simpel omdat er geen verdere concrete ideeen zijn aangekaart.En ik denk dat je toch meer dan genoeg de kans hebt gehad wel een idee aan te kaarten en daar over te discuseren , dan moet je wel je mond opendoen aan het begin van het topic , niet na 14 pagina's.

M.V.G
                          EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• BAJ productions
                            • Jul 2003
                            • 587

michiel ik zeg maar één ding ik wou dat ik tijd er voor had om je te helpen. maar zit al met een andere kast in mijn maag.

michiel hou hem in de lucht hé

GR. Bas
                            groetjes,
                            Bas

Comment

• Rademakers
                              • Jul 2003
                              • 1281

citaat:michiel ik zeg maar één ding ik wou dat ik tijd er voor had om je te helpen
                              Ik heb tijd om je te helpen (bouwen)en het gereedschap. Echter geen geld en volgens mij zit je een eindje bij mij uit de buurt.

Mvg Johan

Comment

• nightline
                                • Oct 2002
                                • 1001

citaat:Geplaatst door DJ_Robin

Zodra de definitive tekeningen online komen ga ik proberen zo snel mogelijk te beginnen aan een proto type. Het geld voor de drivers is een iets groter probleem maar dat kan wellicht weer via een andere weg opgevangen worden. Zo niet dan vind ik zelf wel een oplossig.
                                Het prototype komt er in iedergeval wel !

Daarnaast snap ik niet waarom Michiel ineens zo word "aangevallen" hij steekt veel tijd in dit project en helpt een hoop mensen zo op weg en dan word hem verweten dat hij het niet even zelf bouwt.
                                Dat alleen zijn ideeen worden gebruikt komt simpel omdat er geen verdere concrete ideeen zijn aangekaart.En ik denk dat je toch meer dan genoeg de kans hebt gehad wel een idee aan te kaarten en daar over te discuseren , dan moet je wel je mond opendoen aan het begin van het topic , niet na 14 pagina's.

M.V.G

Michiel klaagt over de input en dat de "G" eigenlijk wel uit het GSP-2 kan omdat niemand input geeft. Mijn inziens ligt dat ook een beetje aan hem zelf, met de input die gegeven is wordt weinig tot niets gedaan. De enige weg de bewandeld wordt is die zoals Michiel die in gedachten heeft. Ik wil Michiel absoluut niet aanvallen!!!! ik geef alleen mijn reactie op de posting van Michiel.
                                Daarom heb ik ook aangegeven hoe een GSP project beter uit de verf kan komen, en er meer mensen zullen meedoen met dito resultaat.

Opzich zou het erg mooi zijn om een topkast te ontwikkelen die een Labhoorn of M-hoorn bij kan houden. Maar nogmaals, met de huidige opzet gaat dit niet lukken ben ik bang. Met alle respect voor de ontwikkelingen die thans al hebben plaats gevonden.

Persoonlijk zie ik liever een dubbel 12" met 2" driver om e.e.a. te bewerkstelligen.