GSP 2, Hoorn geladen 3 weg top (eerste foto's!!)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • michiel
    • May 2001
    • 1032

Het was inderdaad een communicatie fout vorige week. Geen idee waar deze fout zit. Heeft ook niet veel nut om een schuldige aan te wijzen...
    Morge ga ik Lucas even bellen. Als hij aangeeft dat hij de tesdag graag deze zondag wilt houden daar ga ik daarin mee. Mocht dit het geval zijn dan geef ik Robin even een belletje.
    Dan kunnen we als het beter weer word nog wel een dagje prikken en een meer informele meeting houden met een grotere groep.

Robin, ik hou je ieder geval telefonisch op de hoogte. Voor de rest zijn er geloof ik niet veel mensen die willen komen... Zoja, laat dat zo snel mogelijk weten!!!

En hou het forum goed in de gaten voor het geval de testdag als nog verplaatst wordt.
    Groeten, michiel

Comment

• DJ_Robin
      • Jul 2001
      • 610

Het gaat mij er ook niet om een schuldige aan te wijzen , ik vind het alleen vreemd dat Lucas weinig tot niets van zich laat horen terwijl hij toch een behoorlijk belang heeft in het kastje.
      Zoveel moeite kost het toch niet om even een berichtje te typen.

Zondag is opzich geen probleem , laat het wel ff weten want als ik nix hoor dat duik ik na me klus me bed in [xx(].

Tot Snel

M.V.G
      EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• PowerSound
        • Nov 2001
        • 1892

Heb vandaag bevestiging gekregen van Lucas voor Zondag 15/2/4. 16uur. (vertrek 13h30 Brussel).

Ik (als dit lukt) pak een paar Labs mee (alleen gebruikt is wa minder) en hopelijk m'n PL2 rack.

tot dan heren
        PSL Bvba powered by
        L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
        Yahama LS9-32 / MC7L-48
        Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
        Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• michiel
          • May 2001
          • 1032

citaat:Geplaatst door PowerSound

Heb vandaag bevestiging gekregen van Lucas voor Zondag 15/2/4. 16uur. (vertrek 13h30 Brussel).

Ik (als dit lukt) pak een paar Labs mee (alleen gebruikt is wa minder) en hopelijk m'n PL2 rack.

tot dan heren
          Inderdaad. We zullen zondag de eerste testdag houden.

Voor zover ik weet zijn we met Lucas, Powersound, Robin en ik...

Groeten, michiel

Comment

• michiel
            • May 2001
            • 1032

Voor de liefhebbers: http://nl.msnusers.com/luidsprekers/...proto_type.pdf
            De link even kopieren en in een nieuw venster zetten als deze niet goed werkt.

Dit is de kast zoals deze as zondag getest gaat worden (word alleen een andere mid driver gebruikt).
            Groeten, michiel

Comment

• PowerSound
              • Nov 2001
              • 1892

Linkje lukt niet michiel...
              PSL Bvba powered by
              Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• Rademakers
                • Jul 2003
                • 1281

Inmiddels wel..

Mvg Johan

Comment

• DJ_Robin
                  • Jul 2001
                  • 610

Ik krijg nogsteeds dat ik niet gemachtigt ben om de pagina te bekijken. Doe ik iets fout of zit er ergens anders een fout in ?

M.V.G
                  EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• michiel
                    • May 2001
                    • 1032

citaat:Geplaatst door DJ_Robin

Ik krijg nogsteeds dat ik niet gemachtigt ben om de pagina te bekijken. Doe ik iets fout of zit er ergens anders een fout in ?

M.V.G
                    Ik weet het ook niet precies hoe dat werkt. Dat internet gebeuren is een ramp.[xx(]
                    ik zal eens kijken of ik het bestandje ergens anders kan onderbrengen.
                    Groeten, michiel

Comment

• michiel
                      • May 2001
                      • 1032

Deze link gaat wel goed werken: http://www.student.tue.nl/N/J.F.Rijc...proto_type.pdf
                      Groeten, michiel

Comment

• Remco vd Werff
                        • Apr 2001
                        • 753

En hoe was het nu vandaag?

Tenminste, ik ga er wellicht ten onrechte vanuit dat het nu wel door gegaan is, ondanks dat dit wel in het forum geschreven staat....
                        Groeten, Remco

Comment

• michiel
                          • May 2001
                          • 1032

Ik had het gister avond nog erg druk met school werk, vandaar dat ik niet meteen een reactie kon geven.

Het topje hebben we met de rocessor een beetje gefilteert. Op het eerste gezicht klonk het vrij aardig voor het verder ongecorrigeerde signaal.
                          2 lab's onder deze top was wel een beetje overkill. Geweldige subjes die labs, klinken zeer goed en geven een goed gevoel!

Na een tijdje geluisterd te hebben hebebn we even alleen de mid sectie laten spelen. Deze gaf nog behoorlijk wat rotzooi. In het totaal plaatje viel het niet direct op, maar de mid alleen klonk absoluut niet lekker.
                          Dit is dan ook een puntje wat ik totaal omgooi in het ontwerp. De nieuwe mid sectie word een hoorn met minder spreiding, hals valk gelijk aan SD iets langere hoorn en waarschijnlijk zonder achter kamer. Op deze manier minimaliseer je de ingesloten lucht tussen het membraam en de hals wat als laag doorlaat filter werkt en dus het hoge mid tegen houdt. Rendement is bij mid sectie niet zo'n probleem hebben we gemerkt.

De laag sectie klonk wel aardig, maar kon nooit goed bij de 2 labs aansluiten. De xmax van de 15PL40 is hier de beperkende factor.
                          Klankmatig vond ik het laag wel OK. Ik zit er aan te denken om zelf de laag sectie na te bouwen en deze even door te laten meten en te optimaliseren.

Robin heeft nog wat fototjes geschoten, die zullen we binnenkort wel op het net zien.
                          Groeten, michiel

Comment

• Contour
                            • Feb 2001
                            • 1018

Vrij logisch dat je laagsectie de 2 LAB's niet kan bijhouden. Normale verhouding is 1 top per 1 LAB. Het is ook niet voor niets dat de mensen op het het Live Audio Board maar geen ideale topkast kunnen vinden voor de LAB behalve dan de SPL TD-1.

MVG Contour

Comment

• michiel
                              • May 2001
                              • 1032

citaat:Geplaatst door Contour

Vrij logisch dat je laagsectie de 2 LAB's niet kan bijhouden. Normale verhouding is 1 top per 1 LAB. Het is ook niet voor niets dat de mensen op het het Live Audio Board maar geen ideale topkast kunnen vinden voor de LAB behalve dan de SPL TD-1.

MVG Contour
                              1 gsp top per lab gaat nog niet echt lekker. Een goede top voor de lab moet toch wat lager kunnen komen dan 100 Hz en in het lage gebied verschikkelijk veel geluid kunnen produceren.
                              Groeten, michiel

Comment

• PowerSound
                                • Nov 2001
                                • 1892

Tja lab's , moet het horen om te geloven. En t' waren er maar 2, komt goed tot z'n recht per 4, en supremum per 6
                                Toch es 2 bijbouwen.

Voor een eerste test was het al zeker niet slecht, midsectie moet veranderd worden, al wetend dat rendement in dit segment niet zo kritisch is. (misschien vervormde deze zo erg, dat we het gevoel hadden dat het hard klonk ?). Laag sectie, tja, leuk spul, speciaal dat hybride gedoe inderdaad, maar of deze nu ver draagt is mij toch nog een vraag. [?] Anders leuk kastje in z'en geheel, moet gewoon nog aan gewerkt worden, ook niet vergeten dat we met DSP's soms wonderen kan doen, maar liever zo weinig mogelijk...

Was wel gezellig en interessant ! Maar volgende keer komen jullie naar leuven hé mannen
                                PSL Bvba powered by
                                Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

Working...