GSP 2, Hoorn geladen 3 weg top (eerste foto's!!)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_Robin
    • Jul 2001
    • 610

Dat is inderdaad nog even overwegen hoe ik die 1 inch moet gaan bevestigen. Waarschijnlijk komen er wel een soort van beugels a-la cyberdance 12/2 coaxen.

Ik ga nu ff zagen ,

M.V.G
    EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• michiel
      • May 2001
      • 1032

citaat:Geplaatst door DJ_Robin

Ik heb zojuist mijn hout binnen gehad.
      Michiel zou mij de laatste detail tekening nog mailen , maar ik ga in iedergeval dit weekend beginnen met het prototype.

De enige uitdaging is nu nog iemand te vinden die ons kan helpen aan de benodigde drivers.

M.V.G

Door grote drukte hier ben ik nog niet echt toegekomen aan de andere tekeningen. Maar ik geloof dat je tot nu toe nog wel genoeg te zagen hebt....
      Groeten, michiel

Comment

• DJ_Robin
        • Jul 2001
        • 610

de bodem heb ik af (ben er ook achter dat me circelzaag krom is gelukkig geen hout verspilt alleen een beetje scheve bovenkant)
        Zondag ga ik verder dan verwacht ik de zijkanten en de hoorn voor de 8 inch af te hebben. Daarna kan ik in iedergeval beginnen aan de 12" sectie en dan verwacht ik de tekening wel binnen (eind volgende week ofzo ?)

M.V.G
        EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• michiel
          • May 2001
          • 1032

Verkijk je dr niet op, dit is HEEL lastig zelf te zagen met hand circel zaag (vooral als je zo'n antieke hebt als ik).

Ik ben al aan het rond neuzen voor cnc freeswerk. Als er een grote partij van een dergelijke kast gelevert moet worden is het misschien handiger om de hout paketten op de cnc bank te laten frezen/zagen.
          Groeten, michiel

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

Voor echt nauwkeurig zaagwerk, gebruik ik een bovenfrees met een MDF-strook als geleider.
            Eerst een sleuf van 6-8 mm diep (16-20 mm breed) in twee keer frezen.
            Bij dik materiaal, in het midden van de sleuf met een decoupeerzaag de rest doorzagen. Dan met een kopieerfrees netjes afkanten.
            Afkanten gaat namelijk een stuk sneller als infrezen.

Op de halve mm nauwkeurig is op deze manier geen enkel probleem, nauwkeuriger is dan ook mogelijk.

Mvg Johan

Comment

• michiel
              • May 2001
              • 1032

Maar op die manier kan je nooit de benodige hoeken met een beetje nauwkeurigheid zagen... En laat dat nou het lastigste zijn.
              Groeten, michiel

Comment

• Rademakers
                • Jul 2003
                • 1281

Het kan wel, je moet alleen niet in bestaande hulpmiddelen denken.
                Ik maak bijna alle hulpmiddelen voor het frezen zelf. Daarin zit nou juist de uitdaging .

Tuurlijk is een CNC frees een/de uitkomst.

Als je die niet kunt vinden/huren kun je altijd nog een echt goede cirkelzaag huren. Met een stevige gradenboog en nul-komma-nul graden speling (of je moet die hebben). Met een klein oefenplaatje MDF om de geleiderafstanden makkelijk te bepalen bij het zagen onder een hoek.

Alweer 3 wegen om in Rome te komen .

Mvg Johan

Comment

• DJ_Robin
                  • Jul 2001
                  • 610

Voor een proto type is dit goed genoeg.
                  De kast is luchtdicht waar nodig en sluip opzich goed aan. Alleen de hoeken zullen niet helemaal netjes haaks zijn maar dat vind ik voor een prototype niet zo'n probleem.

Als ik de kasten echt ga bouwen laat ik ze zagen/cnc frezen.

M.V.G

Comment

• PowerSound
                    • Nov 2001
                    • 1892

*UPDATE*

Een vriend van mij (VDOSC engineer + Line Array ontwerper) heeft die selenium hoorn al gehoord en is dus NIETS waard. Het is een conische hoorn, en zouden we erg last hebben van reflecties. Ook deze (of een andere) inbouwen in de 8" Hoorn is een slecht idee, aangezien een te grote shaduw zou geven op de 8". (zeker bij de hogere fq's van de Mid driver).

In een 10" hoorn zou het beter gaan.

Ik geef jullie die info, we doen ermee wat we willen, maar ik trust die man ! Heeft een Line-Arraytje ontworpen, amaai...
                    PSL Bvba powered by
                    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                    Yahama LS9-32 / MC7L-48
                    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• michiel
                      • May 2001
                      • 1032

Ik heb ook flink zitten twijfelen waar die hf driver het beste zou kunnen komen. Ik verwacht dat coaxiaal in de mid hoorn de beste compromise is. Optimaal is het natuurlijk niet. Maar in de 12" hoorn zou denk ik nog minder zijn. Je hoog straalt dan vanaf een erg laag punt, dus zul je de gehele toppen hoog moeten plaatsen.
                      Draai je de top in z'n geheel om, dan heb je het zefde probleem met het mid.

Dan blijven er twee optie's over. in de mid hoorn, of een apart compartiment vor het HF. En dat laatste heb ik liever niet. Dat vind ik een beetje ruimte verspillen (ze zijn al groot zat). Maar, je kan de hf sectie plaatsen waar je wilt. Niemand die je tegenhoud om een beetje aan het ontwerp te sleutelen.
                      Groeten, michiel

Comment

• hans_s
                        • Jun 2003
                        • 23

Misschien een beetje off topic, maar is er al eens gekeken naar de BMS 4090 of de 4092? Erg leuk zo'n coaxiaal 2weg driver...

Comment

Working...