drie weg full-range

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bertuss
    • Jan 2002
    • 816

drie weg full-range

hallo luitjes. ik kreeg een opdracht om een zalje te voorzien vaneen stevige sound ze willen bouwen, dus das mooi. maaar. er is niet genoeg geld voor sub's en twee tops.
    drieweg werd me gevraagd, maar wat zijn darvan de problemen. ik ben geen held in filters, dus dat zal iemand voor me moeten doen.
    @dre, een topkast met sm115 is daarwat van te maken. ps ze hebben nu lem 15.2, en die valt tegen.

optie bv. beta 15" alfa 10" en atp 150 van eminence
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

citaat:Geplaatst door bertuss

hallo luitjes. ik kreeg een opdracht om een zalje te voorzien vaneen stevige sound ze willen bouwen, dus das mooi. maaar. er is niet genoeg geld voor sub's en twee tops.
    drieweg werd me gevraagd, maar wat zijn darvan de problemen. ik ben geen held in filters, dus dat zal iemand voor me moeten doen.
    @dre, een topkast met sm115 is daarwat van te maken. ps ze hebben nu lem 15.2, en die valt tegen.

optie bv. beta 15" alfa 10" en atp 150 van eminence
    maw. je kan het niet aan

kan je dan niet huren

sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Er zijn meer dan genoeg mensen die je willen helpen.
      Ze staan vaak in winkels en/of in verhuurbedrijven.
      Alleen is het niet gratis, da's het enige nadeel.

Voordeel: als je een goed iemand hebt gevonden krijg je een prachtige speakerset!

Comment

• nightline
        • Oct 2002
        • 1001

Zooo Bertuss, wordt je meteen tot de grond toe afgezeken.
        Wellicht dat je in dit geval beter kunt zoeken naar een bestaand ontwerp met bewezen kwaliteiten. Monacor heeft een bouwboek met hele redelijke ontwerpen, incl. het filter. Dit bouwboek kun je online bestellen bij Konitech ( gewoon ff google ).

Succes!
        Powered by AudioMadness....

Comment

• tomv
          • Jun 2003
          • 331

zijn toch programma's om filters uit te testen.
          En anders wil ik wel eens een poging ondernemen tot uitrekenen.
          Tom

Comment

• bertuss
            • Jan 2002
            • 816

okeej. ff wat ophelderen hiero. tering mensen.
            ten eerts is het geen klus voor mij....
            er is iemand die heeft een clubgebouw. voor jeugd. daar hangt al het een e ander. lem 15.2. deze klinken niet goed genoeg. te weinig laag oa.
            aan mij werd gevraagd voor een oplossing. ik zei dat ze voor zelfbouw bij mij terecht konden komen.
            ze geven mij het budget, ik probeer via deze weg, alles voor het geld eruit te halen wat er in zit.
            snappen jullie?
            en waarom in vredesnaam 5 loze posts...
            (hypotheek... ?) misschien koop ik eerst een huis.

Comment

• Pulse
              • Oct 2001
              • 666

Ik zou zeggen:
              -niet te dure 15incher die nog goed presteert in de bas (sm115,kappa15LF,enz) proberen af te stellen op -3db bij 45hz ongeveeer
              -10inch mid speakertje vanaf een 300-500hz
              -vanaf 2.2-3khz ergens een 1incher of als voor een goede 1incher geen geld is de 10incher wat verder laten doorlopen en een bullet tweeter

-er zijn goede standaard filters te koop maar dan moet je toch minstens 50eur per filter rekenen,ofwel moet je iemand zoeken met technische kennis die die voor je bouwt
              MVG,
              Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

okeej. ff wat ophelderen hiero. [u]tering mensen.</u> [V][V]
                ten eerts is het geen klus voor mij....
                er is iemand die heeft een clubgebouw. voor jeugd. daar hangt al het een e ander. lem 15.2. deze klinken niet goed genoeg. te weinig laag oa.
                [u]aan mij werd gevraagd voor een oplossing. ik zei dat ze voor zelfbouw bij mij terecht konden komen.</u>
                ze geven mij het budget, ik probeer via deze weg, alles voor het geld eruit te halen wat er in zit.
                snappen jullie?
                en waarom in vredesnaam 5 loze posts...
                (hypotheek... ?) misschien koop ik eerst een huis.
                1) jou vraagstelling is niet zo duidelijk in je 1 ste post
                2) Het is geen klus voor jou maar je wordt er wel voor gevraagt
                3) er wordt aan U gevraagd voor een oplossing ! dus ze kunnen bij jou terecht voor zelfbouw [:I] maar je kent er blijkbaar niks van anders zou je die vragen hier niet posten [V]
                wat denk je ? [)] toch dubbelzinnig of niet

en beleefd zijn is ook al iets wat je niet kan ( teringmensen )[V]
                wil je zo geholpen worden [:0][:0]

je kan misschien de vraag en het probleem beter leren omschrijven
                dan is het ook makkelijker om jou te helpen
                sis

Comment

• Rademakers
                  • Jul 2003
                  • 1281

Gewoon verder gaan op new-line

Oh, en
                  citaat:-niet te dure 15incher die nog goed presteert in de bas (sm115,kappa15LF,enz)
                  Hint, hint.

Mvg Johan

Comment

• bewap
                    • Jun 2002
                    • 239

Ten eerste zal ik als ik jouw was een beetje beleefder zijn. Ten tweede
                    citaat:@dre
                    daar kun je beter op het forum van new-line zijn. Want aan zijn postgedrag te zien komt dre bijna nooit op dit forum. Plus op dat forum zijn er al meerder topics geweest over de zelfbouwkasten van Dre. Ik zou overigens voor het ontwerp van dre gaan. Niks meer ontwerpen en succes verzekerd.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

qua hypotheek : er liggen hier nog 2 zeck 18", mogen met crossover en amp (qsc-1400) weg voor zeg eens wat.
                      Kun je zelf niet voor bouwen, en voor passief filteren heb je sowieso een extra amp nodig.

Comment

• bertuss
                        • Jan 2002
                        • 816

nou idd. kijk wel op new-line daar loopt zoiets iets netter.
                        @rademakers, ik heb die kappa lf. aangeraden. en w8 dus op budget.
                        in ieder geval is er geen geld voor een tweede amp. vandaar dat ze met 1 amp verder willen. en dus twee topkasten zoeken.
                        of ze moeten links en rechter kanaal gebruiken voor sub en mid-hoog. stereo is dan wel weg, maar ja.
                        Richtprijs voor die zack's en amp mag ook worden vermeld.
                        mits topkasten, lem15.2 nog goed zijn, hoeft daar geen geld meer in te worden gestoken, en gaat het dus alleen maar over subs, en crossover, en amp.
                        passief filteren wordt veel te duur, plus een niet 100% resultaat met standaart filters.

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

nou idd. kijk wel op new-line daar loopt zoiets iets netter.
                          Misschien ? maar euh, je komt daar blijkbaar ook geen stap verder
                          en meestal krijg je dan een antwoord van kinderen tussen 10 en 15 jaar die het allemaal beter weten
                          sis

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

citaat:Geplaatst door sis
                            [brMisschien ? maar euh, je komt daar blijkbaar ook geen stap verder
                            en meestal krijg je dan een antwoord van kinderen tussen 10 en 15 jaar die het allemaal beter weten
                            sis
                            hee sis,
                            kleine correctie: denken dat ze het beter weten.

Maar dat is op dit forum ook heel vaak. (newline kennik niet, zal er eens rondneuzen)
                            Zolang mensen sportief blijven is er niets aan de hand, helaas is dat juist bij die 15 jarigen niet zo.
                            het is vaak zo zielig want je kan ze ook nog eens zo makkelijk op de kast jagen (erg grappig, heb ik me ook echt wel eens aan schuldig gemaakt.....)
                            als ze het zelf zouden teruglezen over 10 jaar zouden ze zich denk ik doodschamen.... maar ja, dit is een open forum dus is voor iedereen toch
                            knoppen en waarden :)

Comment

• speakerfreak
                              • May 2002
                              • 1446

trouwens als je nog geen mid speakertjes hebt... heb hier nog 2 6 inch PEV13 speakers liggen van B&C... mischien wat voor jou?
                              Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

Working...