Soldeerschema

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Theo Smit
    • Aug 2003
    • 11

Soldeerschema

Je kent het moment wel alles aangesloten snel de box weer in elkaar en dan... de woofer doet het maar de tweeter laat het afweten.

mijn speakerdraad tweeter loopt van de woofer zijn soldeer punten naar het laag af filter. Deze is door mijn schoonvader in elkaar gezet op een IC- printplaatje waar je normaal proefschakelingen op kunt bouwen.
    Zoals dat gaat met schoonvaders heb ik eerst een discussie over de amperage en de mijn inziens te dunne koperbanen.
    Dus de vraag is hoeveel ampere trekt een APT-80 tweeter als je 'm flink op z'n donder geeft. Slappen op m'n basgitaar enzo.

Andere vraag is of je de tweeter vanaf de aansluiting van de woofer kunt aansturen.
  • Theo Smit
    • Aug 2003
    • 11

Even aanvullend op mijn laatste vraag. Ik heb in feite de tweeter aangesloten aan de extra lipstukjes + en - van de woofer, in de veronderstelling dat dit overeenkomt met een paralelle aansluiting.

Comment

• Overdrive
      • Feb 2002
      • 717

Tweeter parallel op de woofer?
      Slappen op m'n basgitaar enzo?
      ====>tweeter overleden

The truth sucks [8D]

Comment

• Theo Smit
        • Aug 2003
        • 11

Neuh er zit een filter tussen volgens die volgens mij niet deugd

Comment

• pavdv
          • Feb 2004
          • 2

citaat:Geplaatst door Theo Smit

Andere vraag is of je de tweeter vanaf de aansluiting van de woofer kunt aansturen.
          Nee, want als de woofer wordt afgefilterd, dan zijn er dus geen hoge tonen aanwezig.
          Dat was het...

Comment

• Theo Smit
            • Aug 2003
            • 11

Correctie het betreft slechts een laag-af filter voor de tweeter, dus de woofer wordt niet afgekapt.
            <hr>
            Zo is het...

Comment

• pilot
              • Nov 2003
              • 267

zou moeten werken ,waarschijnlijk zit het filter niet goed in elkaar.De filters die ik zelf bouw maak ik altijd op een stukje multiplex,alle componenten erop lijmen met hotmelt of kit en dan bedraden met 1,5 of 2,5 kwadraat stugge draad en dan naar een kroonsteen strip.
              master-qsc en de rest

Comment

• goldsound
                • Jan 2003
                • 429

die kroonsteen vind ik toch wel minder, waarom niet gewoon goede lange draden aan het filter solderen en dan rechtstreeks naar de speakers.
                Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Carl
                  • Nov 2000
                  • 907

Omdat die lange draden gemakkelijk afbreken, na een aantal jaren transporteren.
                  Mijn filters zijn precies zo als die van pilot (niet afkijken joh ) en dat gaat heel erg goed.
                  Je moet natuurlijk wel aderhulsjes of wirepins gebruiken voor de soepele draden, maar dat spreekt vanzelf toch?
                  Ik zie geen enkele reden om die kroonsteen niet te gebruiken, behalve als het supertophighend is. (maar dan moet je ook wel zilversoldeer gebruiken, anders klinkt het nergens naar??????????????)

Comment

• Theo Smit
                    • Aug 2003
                    • 11

Hee tanx,

De constructie van Pilot is een goede optie die ga ik meteen uitproberen, maar eh...
                    Ik heb er ook een ptc in serie gezet op het signaal als beveiliging. Nu heb ik weer bij Speaker&co gehoord dat het gebruik hiervan nogal nauw komt. Zowieso moet ik volgens hem 400V componenten gebruiken daar het een kleine, zeer dynamische PA-like
                    luidspreker betreft.
                    Het was in hun ogen een gospe om de woofer niet te filteren!

Comment

Working...