combinatie geluids-sets

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Ruud
    • Jan 2003
    • 93

combinatie geluids-sets

ik weet eigenlijk niet goed hoe ik met de volgende situatie te werk moet gaan
    ik gebruik per kant een w-bin van Visaton van 1000w/rms
    hierop wil ik een kast zetten met 2x15"rcf bassreflex voor het bas/mid(voorzien van L15p200ak)
    nu twijfel ik over de nog te maken topkast
    ik heb nog 2 losse hoorns met elk 2 x 1"drivers van Lem met kantelfrqentie van 1,7khz op een hoorn van Beyma TD460
    kan ik deze combineren met die bass/mid 2x15"kast of moet ik deze hoorn combineren met een 10" mid/high voor een betere spreiding?
    ik neem aan dat ik die 2x15" niet tot 1,7khz kan laten werken
    is dit misschien een goed alternatief?

en de aan te raden kantelfrequentie's voor de crossover

bedankt!!!
    DJ Ruud oet Limbabwe
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

citaat:Geplaatst door DJ Ruud

ik weet eigenlijk niet goed hoe ik met de volgende situatie te werk moet gaan
    ik gebruik per kant een w-bin van Visaton van 1000w/rms
    hierop wil ik een kast zetten met 2x15"rcf bassreflex voor het bas/mid(voorzien van L15p200ak)
    nu twijfel ik over de nog te maken topkast
    ik heb nog 2 losse hoorns met elk 2 x 1"drivers van Lem met kantelfrqentie van 1,7khz op een hoorn van Beyma TD460
    kan ik deze combineren met die bass/mid 2x15"kast of moet ik deze hoorn combineren met een 10" mid/high voor een betere spreiding?
    ik neem aan dat ik die 2x15" niet tot 1,7khz kan laten werken
    is dit misschien een goed alternatief?

en de aan te raden kantelfrequentie's voor de crossover

bedankt!!!
    wel even opletten
    die L15p200AK is een extended low freq.woofer
    K'weet niet als die goed bruikbaar is voor low-mid
    Wat ik wel weet , als ie in een goed kastje zit dat hij lager gaat dan die W-bin
    Ikke kan het weten [^][^]
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• DJ Ruud
      • Jan 2003
      • 93

Ik zal de vraag iets makkelijker stellen,
      ik heb 2 reflex-baskasten met elk 2 x L15p200ak van rcf zitten
      tot welke frequentie kan ik deze betrouwbaar inzetten ?

DJ Ruud oet Limbabwe

Comment

• Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

Zoals sis al zei, is de L15P200AK een echte subwoofer. Het zou gewoonweg zonde zijn om deze niet als sub in te zetten.
        In een 100 ltr kastje gaat deze vrij laag voor een 15 incher.

Ik zou zelf eerder geneigd zijn de W-bin als mid in te zetten .

Een gemiddelde 15 inch kun je het beste niet veel verder als 1 KHz laten lopen (verschilt wel iets per driver).
        Mocht je dit toch doorzetten, dan wordt je mid slecht, je hoog waarschijnlijk schreeuwerig en het geluid "beamerig".
        Oftewel geluid zoals menig budgetkast, maar dan met dure componenten [xx(].

15 inchers worden in de "betere" topkasten vaak gecombineerd met een 2 incher, of 15"/8"/1"-combo's.

Mvg Johan

Comment

• mbottens
          • Feb 2004
          • 743

citaat:10" mid/high voor een betere spreiding?
          Meer om alleen al die frequenties weer te kunnen geven. Ik ben bezig met een dubbel 10" hoorn die bijna 110 dB haalt. Probleem is dat deze bij 1200Hz al af begint te lopen. Het idee is om er een 2" vanaf 1000Hz bij te zetten. Voor die drivers die jij hebt van lem is het misschien beter om er een dubbel 8" hoorn onder te zetten, kom je iets gemakkelijker bij die 2KHz met een hoog rendement.
          Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• xtof
            • May 2003
            • 19

ik heb ook 15p200Ak in mijn baskasten en ik ben erg tevreden met deze speakers.

Ze waren in mijn eesrt martin B7 Bass systeem en gaven een zeer diepe bass. Beter dan de JBL 2226 dat mijn collega had in zijn martin kasten. (I could easily compare because when we had bigger things to do, we took the system of each other. sorry too difficult for me to explain that in dutch ).
            Na de martin heb ik een "hk audio actor like" systeem en ik vond dat ze gaven geen diepe bass en hadden veeeeeel meer vermogen nodig voor hetzelfde outpout...
            Nu gebruik ik deze woofers in de 2*15" manifold uit pb audio kasten en ik ben heel tevreden met deze kasten .

Maar als iemand in de forum zegde zou ik dat woofer niet gebruiken in mid kasten. Beter een 15/554 .

Excuseer als ik foutje doet maar ik ben franstalig.

Comment

Working...