wat en hoe aan de buiten kant

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • royudo
    • Oct 2003
    • 17

wat en hoe aan de buiten kant

ik zit heb zelf 2 kleine top kastjes gebouwd puur voor er bij als er wat is met spraak versterking o.i.d maar nou zit ik met de buiten kant wat kan ik het beste doen vloerbedekking (ben ik zelf niet zo voor in heb ik al vaker gezien maar is niet echt super)ik dacht zelf aan verf maar wat voor een verf het moet natuurlijk een beetje kras vast en als er een deukje in komt moet natuurlijk niet de verf er afknappen heb zelf al verf gezien op de EV Xi-array serie is zwart en zit wat structuur in lijkt mij wel wat. heb ook al geinformeerd maar is niet in de handel te verkrijgen zeggen ze bij EV
    mieschien hebben jullie een beter idee alvast bedankt r.udo
    ps. topkasten zijn gemaakt van 12 en 18 mm mdf
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

Trimite of spuitlak voor auto's. anders speciaal vilt voor speakerbekleding. dit is verkrijgbaar in zwart of grijs.

Comment

• DJ_Robin
      • Jul 2001
      • 610

Warnex structuurlak , dit word door veel speaker merken ook gebruikt.
      Hun spuiten het erop , maar als je het met een roller doet krijg je een heel mooi resultaat.

M.V.G
      EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• karelg
        • Jan 2003
        • 112

of duraflex

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

Zelf gebruik ik voor mijn zelfbouw-projecten altijd gewone zwarte lak. Dit lijkt bagger maar:

punt1 Ziet er strak uit
          punt2 ja kan het heel eenvoudig even opknappen.
          punt3 als je het goed grond en 2 tot 3 maal aflakt beschadigd het echt niet zo veel

heb zelf alles geflightcased en eens per jaar, plak ik de handel af en schilder of spuit het even opnieuw, is eigelijk niet nodig maar ik zie een flightcase als onderdeel van mijn installatie en wil dat alles er een beetje toonbaar uitziet.

dit geld ook voor mijn speakerkasten huppa, ff afplakken, verfje erover en hij is weer strak.
          Moet je eens proberen met een beschadigd elliminatorsetje (gaat je niet lukken) en velours of tapijt afdekking gaat kleven en wordt goor blijft gras in hangen en dat vind ik nix. af maak het gelijk van hpl multiplex gebruik ik ook wel eens en dat ziet er ook strak uit en is er helemaal voor bedoeld
          suc6 en plaats ff een paar foto's als je het klaar hebt

Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• mbottens
            • Feb 2004
            • 743

citaat:Warnex structuurlak
            Is dit ook redelijk stootvast, want als ik het goed begrijp is dit dat mooie effect wat je altijd ziet bij professionele merken: een beetje structuur en goed hard. Of heb ik het verkeerd?

En wat moet je hier als grondlaag voor gebruiken?
            Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• DJ_Robin
              • Jul 2001
              • 610

Geen grondlaag , de 1e keer 2x rollen (ongeveer 6 uur droogtijd ertussen. daarna om je kast netjes te houden gewoon om het half jaar er even 1x overheen.

Zwarte lak vind ik veels te glimmend , geeft echt zo'n zelfbouw uitstraling. Maar smaken verschillen.

M.V.G
              EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

Niet om het een of ander hoor maar wij hebben hier ook zijdeglans en matlak te koop.
                Ik weet niet hoe dat bij jou zit.
                Ik ga natuurlijk mijn zelfbouw niet met hoogglans aflakken maar ik dacht dat dat wel duidelijk was
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• DJ_Robin
                  • Jul 2001
                  • 610

Dat begrijp ik ook wel ja maar ik vind de meeste matlak die je koopt bij de doe het zelf zaken nog steeds veels te glimmend/glad. Voordeel va nstructuur is dat je kasten minder makkenlijk van mekaar glijden.

M.V.G

Comment

• mbottens
                    • Feb 2004
                    • 743

Wat gebruiken de professionele fabrikanten zoals: EV, Dynacord, HK-Audio Projector (grijs), Turbosound, EAW enz, dan voor hun kasten?

Dat is toch ook een soort van lak met structuur en dat vind ik er niet glimmend uitzien. En naar mijn idee is dat spul ook best schokbestendig en krasvast. En ik vind het er zeker wel professioneel uitzien. Graag zou ik hier mijn kasten ook mee willen afwerken, te beginnen met de SPL hoorn:

En ik vind het niet erg om 1 tot 2 keer per jaar alles even over te lakken.

Comment

• royudo
                      • Oct 2003
                      • 17

allemaal bedankt voor de tips en ik ga voor de warnex lak
                      ik ben al een beetje aan het rond bellen geweest maar WAAR kun je dit krijgen heb alles al af gebelt maar kan nergens iets vinden de meesten kennen het niet eens
                      m.v.g roy udo

Comment

• Leinad
                        • Apr 2004
                        • 153

Een beetje laat, want je hebt je keus al genomen.

Als ik mijn kasten zwart heb gelakt, zet ik het daarna in de eiglans. Dit zorgt voor een krasvaste laag.

Daniel

Comment

• mbottens
                          • Feb 2004
                          • 743

Ruyodo heeft zijn keuze gemaakt alleen ik zit nog met de volgende vraag:

citaat:Wat gebruiken de professionele fabrikanten zoals: EV, Dynacord, HK-Audio Projector (grijs), Turbosound, EAW enz, dan voor hun kasten?

Dat is toch ook een soort van lak met structuur en dat vind ik er niet glimmend uitzien. En naar mijn idee is dat spul ook best schokbestendig en krasvast. En ik vind het er zeker wel professioneel uitzien. Graag zou ik hier mijn kasten ook mee willen afwerken, te beginnen met de SPL hoorn:

En ik vind het niet erg om 1 tot 2 keer per jaar alles even over te lakken
                          Iemand hier ideeen over

Comment

• DJ_Robin
                            • Jul 2001
                            • 610

In mijn 1e post gaf ik al aan dat veel merken warnex gebruiken.
                            Echter spuiten hun het erop , zelf doe ik het met een roller.
                            ik weet dat D&B en JBL zowiezo Warnex gebruiken.

Warnex kan je krijgen bij Excess in Rotterdam. Volgens mij kan je het ook bij Caseconcepts bestellen. Mocht het niet lukken moet je me maar even mailen dan ga ik wel even voor je bellen.

M.V.G

Comment

• Pieter Huijgen
                              • Sep 2003
                              • 766

Ik had laatst wat binnenrackjes van MDF geverfd met krijtbordenverf en daarover glitsa eiglans meubellak. Dit is de eenvoudigste manier om te verven op MDF zonder eerst te gronden etc. De glitsa zorgt dat het erg sterk wordt.
                              Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

Working...