wat en hoe aan de buiten kant

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • inter-company
    • Sep 2003
    • 15

Wij gebruiken Trimite, mooi en goedkoop Euro 83 per 5 liter en als je gaat spuiten komt er wel een verdunner bij van 55 euro per 5 liter Succes

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

Neem voor Warnex gewoon contact op met Warnecke & Bohm in Duitsland. (http://www.warnex.de)
      Prijs die ik heb voor 12 liter is +/- € 180,00.
      Heb reeds een binnenrack gespoten, zitten nog wel wat strepen door, moet nog een keer een laag over.
      Voor spuiten heb ik een spuitpistool met bovenbeker gebruikt.
      Echter is de verf zo dik dat het er niet door heen wou, heb vervolgens een luchtaansluiting bovenin de deksel gemaakt. Spuiten gaat nu wel goed.
      Verdunnen kan volgens mij wel, heb ik niet gedaan.
      zie http://www.jakkes.net/warnex/index.htm voor foto's

Comment

• mbottens
        • Feb 2004
        • 743

Allereerst bedankt voor de informatie, maar ik heb nog 1 vraagje hoe zit het met de stootvastheid in vergelijking met gewone verf. En hoe zit het met de structuur, soms zie ik een iets gladdere afwerking en soms zie ik een behoorlijk bobbelige afwerking (die ik zelf iets mooier vind), Kun je die structuur zelf bepalen door rollers ofzo?

En 12 liter voor hoe zo'n opperlak is dat ongeveer?

En als laatste kan ik het ook over mijn bestaande zwarte verf heen verven? Gewoon goed schuren en dan erover heen?
        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• DJ_Robin
          • Jul 2001
          • 610

Warnex heeft een lichte structuur , als je een bobbelige structuur wilt zal je toch echt naar de spetterlak moeten. En die is duur.

Warnex heeft (naar ecen bevindingen) een "schone" ondergrond nodig.
          Als je warnex wilt gebruiken raad ik je aan het alleen op kale kasten te doen en dus gewoon je verf afkrabben.
          Het is ff werk maar dan heb je ook wat.

M.V.G
          EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Je kunt de structuur van de "spetter" (grootte) zelf aanpassen door de luchtdruk te verlagen en de materiaal druk gelijk te laten.

Comment

• mbottens
              • Feb 2004
              • 743

citaat:Je kunt de structuur van de "spetter" (grootte) zelf aanpassen door de luchtdruk te verlagen en de materiaal druk gelijk te laten.
              Kun je die Warnex lak niet met een roller aanbrengen? Ik heb namelijk niet een complete spuitinstallatie.

Groeten Martin

Comment

• DJ_Robin
                • Jul 2001
                • 610

jep , dat kan geen probleem doe ik hier ook.
                Maar je zal dan geen grote spetters krijgen maar meer een structuur verf idee (zoals het binnenrackje).
                TIP gebruik geen structuurverf roller want dat word echt supper lelijk. Gewoone lakrolletjes (van de HEMA) doen het het best.

M.V.G
                EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• mbottens
                  • Feb 2004
                  • 743

Oke bedankt voor jullie reacties, zoals ik begrijp ziet het er wel professioneel uit en kan ik het gewoon met een roller opbrengen. Maar nu heb ik de volgende twee vragen nog openstaan, iemand hier ideeen over?

citaat:maar ik heb nog 1 vraagje hoe zit het met de stootvastheid in vergelijking met gewone verf.
                  En 12 liter voor hoe zo'n opperlak is dat ongeveer?
                  Groeten Martin

Comment

• DJ_Robin
                    • Jul 2001
                    • 610

Stootvastheid is , mits je je hout goed kaal hebt gemaakt, perfect. het trekt goed in het hout en er springen geen stukken af bij normaal gebruik.

met 12 liter kan je flink vooruit maar het hangt er ook af wat je wensen zijn en hoe dik je rolt met een blik van 10 liter rolden wij 3 setjes C7 ongeveer 5x

M.V.G

Comment

• mbottens
                      • Feb 2004
                      • 743

Dus 15 x het oppervlak van een C7 set, bedoel je dan 4 subjes en 2 toppen. Dan zou je dus ongeveer uitkomen op 15 x 6 = 90 en dat dan keer (50 cm x 50 cm (oppervlak) x 5 zijden = 12500) = 90 x ongeveer 1 m^2 = 90 m^2. dit lijkt mij een beetje veel maar als het klopt dan is het wel mega goedkoop maar ja dat zal wel niet, Dus vandaar deze vraag: Wat bedoel je met een setje?

Groeten Martin.

Comment

• DJ_Robin
                        • Jul 2001
                        • 610

hmm , idd wat veel ik heb het hier ff nagekeken en we rollen met 10 liter alle setjes (3 bestaande uit 2x sub 1x top de kant) 2x vanuit kaal en 1x overschilderen. overschilderen doen we soms als het netteklussen zijn ofzo of een lange verhuur (tijdelijke installatie).

5x overschilderen lukt ook voor alle 3 de setjes (dan is het 5x [)][:I] foutje)

M.V.G

Comment

• mbottens
                          • Feb 2004
                          • 743

Dat is nog steeds niet slecht. Waarom hebben jullie eigelijk gekozen voor Warnex en nog beter waaorom zou ik hiervoor moeten kiezen.

Groeten Martin

Comment

• DJ_Robin
                            • Jul 2001
                            • 610

Het is enorm sterk , blijft lang netjes. En het grootste voordeel het is nog een beetje betaalbaar. Tevens werd dit door d&b zelf als beste genoemd (naast het terug sturen voor een nieuwe laklaag dan).

Daarnaast gebruiken wij deze verf nu ook voor binnenracks / versterkerracks (ala Synco) het is gewoon netjes , multie functioneel en betaalbaar dat zijn een beetje de eigenschappen waarvoor wij voor warnex hebben gekozen.

M.V.G

Comment

• Davy Gabriels
                              • Aug 2002
                              • 819

Is warnex makkelijker te bewerken dan Trimite? Ik weet dat trimite enorm fel stinkt, krijg je serieus hoofdpijn van als je aan het verven bent.
                              En uiteindelijk is het toch niet zo krasvast.

Weet iemand hiervan een verdeler in Belgie?

Comment

• mbottens
                                • Feb 2004
                                • 743

Ik denk dat ik me een pot warnex ga bestellen, ik ben overtuigd bedankt voor de reacties.

Groeten Martin

Comment

Working...