wie van de drie ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

Are you still alive?

Mvg Johan

Comment

• bertuss
      • Jan 2002
      • 816

haha, best jammer, had ook wel interesse in dit nieuwe conceptje

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

heee, met carbonfiber werken, nu gaan we pas leuke dingen doen hahaha
        ik kan jullie vertellen dat ik al een aantal caraudio projecten met carbon heb gedaan, het is prachtig matriaal en niet eens zo duur ! Namenlijk 30 euro ex btw per m2.....

Ik ben ook benieuwd of deze meneer het ook echt bakt in een autoclaaf (grote oven) Ik kan dat helaas niet doen vanwege het gebrek daaraan, maar vacuüm zuigen doet ook wonderen...

Grappig, een Labsub met de uitstraling van een JBL HLA serie []
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

@Beyma: Carbonfibre is het niet, maar het klinkt (ook) interessant wat je aanhaalt. Wellicht een idee om een topic over lichtgewichtmaterialen aan te maken?

ÃŒk heb van Maduras reeds een sample toegestuurd gekregen van dit lichtgewicht materiaal. Het gaat om de "papieren" versie. Ik moet zeggen dat het zeker een stuk sterker is als het op het eerste gezicht doet vermoeden.
          Het verdiend het volgens mij, in ieder geval om uitgetest te worden. En aangezien ik erg tevreden ben met het geluid van mijn TL (genoeg om een tweede te maken), heb ik een uitstekende (o.a. vergelijkende) test voor het materiaal voorhanden.

Ik neem het sampletje sowieso mee naar de submeeting.

Aangezien Gerard al een maandje niet meer reageert, probeer ik het op deze manier.

Mvg Johan

Comment

• bertuss
            • Jan 2002
            • 816

is het stijf te krijgen dan rademakers ? zeker voor een TL ?
            misschien kun je eens een piccie posten hiero.

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Oke , het "basis" matriaal is anders, maar ik las toch echt het volgende:

citaat:Ones you have the structure build,you put carbonfibre and resin on the outside to make it indestructable.
              Hij gebruikt dit dus als zeer functionele decoratie
              Maar als er interesse is in hoe je met composiet matrialen werkt,wil ik wel het één en ander vertellen.....

Comment

• Rademakers
                • Jul 2003
                • 1281

Aangezien het basis materiaal hout en papier is, lijkt een autoclaaf me niet de meest geschikte methode [8D]

citaat:Maar als er interesse is in hoe je met composiet matrialen werkt,wil ik wel het één en ander vertellen.....
                Shoot..

Or shout...[?]

Mvg Johan

Comment

• michiel
                  • May 2001
                  • 1032

Carbon fiber?? Dan heb je voor 30 euro 1 m2 van 1-3 mm dik.[B)]Dat gaat um niet worden...

De oplossing zit in honingraat materiaal, zoek maar eens op internet dr is genoeg te vinden en ik geloof ook nog te koop. Is best prijzig geloof ik... Wel leuk voor een RES 9 kloon.
                  Groeten, michiel

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

citaatan heb je voor 30 euro 1 m2 van 1-3 mm dik.Dat gaat um niet worden...

Hij gebruikt het ook als "finishing touch", maar vergis je niet in de kracht van epoxy met carbon fiber hoor, zowiezo moeten er wel een laag of twee minimaal overheen.

Even kort een uitleg composieten :

Je hebt nodig:
                    PSU= persoonlijke standaard uitrusting

Een koolstof masker (19,95 euro)
                    latex handschoenen (kwartjes werk)
                    (+ Ouwe kleren en karton op de vloer)

Aan matrialen

Ontluchtings roller
                    Kwasten en lakrollers, verfbakje (groot)
                    Epoxyhars en harder, dit kan je bij Gamma halen, maar doe toch maar
                    niet [V](geen allabastine [xx(][|)][V])

Ik haal altijd alles bij polyservice punt NL

Polypox Hars THV500 kost vanaf 5 Kg 11,85/Kg ex btw
                    Harder polypox 355 kost 9,50 ex vanaf 500 gram.
                    Carbon fiber 30,50 p/m2 of vanaf 5 m5 28,5 ex btw

Mengverhouding is 100:50 dus 100 GEWICHTSDELEN hars en 50 GEWICHTSDELEN harder, dus geen volume delen!
                    Bij 1 kg hars gaat dus een halve kilo harder. (verwerkingstijd afhankelijk van de temparatuur, zo'n 15 a 20 minuten)

Werkwijze,

Na het aantrekken van de PSU en er voor gezorgt te hebben dat er echt goede ventilatie/afzuiging is over de vloer, (de dampen zijn zwaarder dan lucht !!!!) ga je hars aanmaken....

Deze hars overgieten in de grote verfbak,dan duurt de exotherme reactie een stuk langer (langere "potlife" dus)
                    Vervolgens de hars opsmeren op de box, en de carbon mat er in leggen en aandrukken met de ontluchtings roller, vervolgens nog een laag hars eroverheen en eventueel nog een laag carbon , die ook weer een afsluiting met hars krijgt.
                    En dat dus de hele box(en) rond......

Nou als er nog meer vragen zijn,dan hoort ik het wel....

Comment

• RonT
                      • Dec 2003
                      • 107

Welliswaar flink "off topic" maar toch hoogst interessant.

m.v.g. Ron

Comment

• jerry
                        • Dec 2004
                        • 2

Hi all
                        Sorry that I have been away so long,just not enough time to do all I want to do.Anyway I know that some of you have seen the sample that I send to Johan.Any questions,comments?My offer is still open I you guys can live with the slow reply that you get from me.

cheers

Maduras

Comment

• Rademakers
                          • Jul 2003
                          • 1281

Hi Jerry (?),

Didn't I send an e-mail back [:I]? Oh well, no questions from my side till so far.
                          It seems the tricel is only available from that Canadian company, but Hexacomb, a similar paper honeycomb is available in Europe.
                          Only it's using a different shape, as you might have figured out from the name .

Coming Saturday I will pay a visit to a shop specialized in packaging materials for companies only. Perhaps they have one of the honeycombs or something similar.

Cheers Johan

Comment

• basspower
                            • Nov 2004
                            • 34

Word er hier op dit topic verder gegaan of niet?
                            En ik ben het ermee eens dat het erg leuk is als het in het nederlands ook uitgelegd wordt...
                            en staat die foto van dat materiaal op internet? ben beswel benieuwd eigenlijk..

mvg
                            Renco

Comment

• Rademakers
                              • Jul 2003
                              • 1281

Jerry gaat een Punisher van dit materiaal maken en zal de foto's van dat stap-voor-stap-proces naar mij toezenden. Maar zoals Jerry zelf al aangeeft zal dit traject vrij langzaam verlopen.

Ik zorg ervoor dat de foto's op het web komen te staan met een Nederlandse uitleg. Dit nadat ik zelf ook een PA-sub (TL) van dit materiaal heb gemaakt, zodat ik genoeg kennis heb om een degelijke Nederlandse (en waarschijnlijk ook Engelse) handleiding te schrijven.

Ik ga er echter vanuit dat we, voor het allemaal zover is, al weer lang en breed in 2005 zitten. Tegen die tijd zal ik er, voor de duidelijkheid een apart topic over openen.

Jerry en ik corresponderen voornamelijk via e-mail, maar dit topic is erg handig aangezien dat laatste niet altijd even vlekkeloos verloopt.

Mvg Johan

Comment

• jerry
                                • Dec 2004
                                • 2

Hi all.Some observations.The first thing that need to be established is the need to find the honeycomb material.You can find lots on the net,but all of it comes with a skin material and this is not what you want.You just want the core material.You will be putting your own skin on this.It makes no sence to go any further if you cannot get the material needed to proceed with this project.So everyone go out and do some hunting.If anyone finds this stuff put the name and adress on this forum.I know that johan will be looking on the weekend.Good luck.

maduras

Comment

Working...