Hulp voor een baskast op maat!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cowbeast
    • Jul 2004
    • 109

Hulp voor een baskast op maat!

beste,

Ik zou graag een baskast maken voor bij mijn installatie maar weet niet goed hoe! Dus stel ik hier de vraag. Ik zou graag een baskast maken niet te groot en ook niet te klein! En die perfect samen gaat met mijn boxen! Meer info over mijn boxen zie je onderaan! En ik heb de mogelijk heid om van mijn active spekers naar de baskast te gaan via XLR conectors (Zie foto!)

Info over mijn boxen:

Vermogen --> 180 W
    Vesie --> DB opera 112 MK2
    Aantal foto's:

Meerdetails vind je op: (eng)

Greetz Mathieu

edit door mod: verplaatst naar zelfbouw speakers

• Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

Ik zou eerst het onderwerp verplaatsen naar het zelfbouw forum
    modje
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• cowbeast
      • Jul 2004
      • 109

Je oke ik heb het in de verkeerde categorie gezet Kan ik dit zo verplaatsen? of moet ik gewoon tekst kopieren en daar een nieuwe topic maken?

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

DB-Technologies heeft in de Opera serie ook subwoofers! Cker als je iets wil bouwen moet je je goed in het onderwerp verdiepen (haal s boeken in de bieb, internet afzoeken) en kijken of het goedkoper is dan kopen in de winkel (bouwen kan soms erg duur uitkomen).

Kijk eerst nog eens naar bijv. naar de DB Opera 41.15 (ik denk € 800,-, heeft hoog rendement en een leuk vermogen) of de Opera 61.18 (€1150,- aktief en € 800,- passief, maar wel hoog rendement en behoorlijk vermogen). De 41.15 is alleen als aktieve speaker verkrijgbaar.

Comment

• cowbeast
          • Jul 2004
          • 109

Ja weet ik maar als je zo naar de prijs kijk staat alles in dollar noraal en alles is ex BTW dus loopt wel nog op he ma ik vind het gewoon leuker om het zelf te maken! en ik heb een aantal tips nodig voor ik er aan begin! Snappie??[?]

Greetz Mathieu

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

Tip 1: Lees het zelfbouwforum eens een tijdje door, zodat je een goed idee hebt waaraan je begint. Sowieso zullen maar weinig mensen zin hebben om iets uit te leggen aan iemand die totaal geen idee heeft hoe zelfbouw te werk gaat.
            Tip 2: Zoek de specs van de speakers die je nu hebt op, ipv een algemene link te geven. dan is het makkelijker te bekijken wat voor sub het beste aansluit bij je tops.
            Tip 3: Kijk eens wat voor subwoofer DB aanraad bij de speakers die je momenteel gebruikt en baseer je zelfbouw baskast enigzins op die specs.
            Tip 4: Leer wat de specs en T/S-parameters inhouden en simuleer eerst een aantal speakers om te leren waar je op moet letten en wat juist onbelangrijk is.

Als je voor goede kwaliteit (sub)speakers gaat, is het niet moeilijk om met zelfbouw goedkoper uit te zijn. Toch verkijk je jezelf al snel op de kosten. 400 á 500 euro is al snel behaald.
            Ook belangrijk is het om te weten, waaraan jij wilt dat deze speakers moeten voldoen: Toepassing, aantal personen, gewicht, actief/passief, afwerking, uitstraling, etc.

Mocht je dan nog specifieke vragen hebben dan kun je die altijd hier stellen. Vrijwel alle andere vragen zijn hier al eens gesteld en dus te vinden met de zoekmachine en google.

Mvg Johan

Comment

• cowbeast
              • Jul 2004
              • 109

Eigenlijk zijn dat zo mijn problemen het is der eeste keer dat ik dit doe en ik wil gewoon info krijgen en dergelijke en hoe alles het beste is ik ken er niks van dus doorom stel ik ook de vraag in dit forum!

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

Geloof me, diverse (grotere) bibliotheken hebben een boekenplank vol over doe-het-zelfen met geluidstechniek, dus ook een (behoorlijk) aantal boeken over speakerbouwen.

Eerst veel lezen, dan kun je gedetailleerde vragen altijd nog stellen. Zodra je bent ingelezen alle eisen opstellen en op een rijtje zetten wat je precies wil (wat Rademakers ook al zei).

Ik heb ook al zelf wat gebouwd, maar merk toch dat je veel van de T/S-parameters moet afweten (wat ik zelf ook nog een beetje mis). Dus je weet wat je te doen staat

Comment

• cowbeast
                  • Jul 2004
                  • 109

Nog 1 vraagje het is meschien wel stom maar zit er zoveel verschill tussen een woofer en een subkast?? Anders maak ik zo een ?? Geef een aantal voorbeelden van de veschillen ook AUB

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Awel op de site van B&C staan er 2 subkastjes
                    makkelijk te maken en beregoed
                    sub 15 en sub 18
                    de ene met een 15" TBX ( heb ikzelf in gebruik )
                    of een TBX 18 "
                    wedden dat je tevreden gaat zijn
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• cowbeast
                      • Jul 2004
                      • 109

jah kan zijn maar dit is niet echt een andwoord op mijn vraag he ik vroeg een aantal verschillen en voorbeelden te geven van een baskast en een subkast jij geeft mij gewoon een voorbeeld En wat is de site van je B&C gedoe??

Comment

• ronny
                        • Dec 2002
                        • 2139

BC Speakers, Professional loudspeaker transducers since 1946

google kan soms wonderen doen hoor....

mvg
                        ronny
                        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• cowbeast
                          • Jul 2004
                          • 109

En hoeveel heb jij betaald voor jou speakers?? sis??

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

citaat:Geplaatst door cowbeast

jah kan zijn maar dit is niet echt een andwoord op mijn vraag he ik vroeg een aantal verschillen en voorbeelden te geven van een baskast en een subkast jij geeft mij gewoon een voorbeeld En wat is de site van je B&C gedoe??
                            Kom maar even naar Kaprijke, 15 km van Gent
                            dan kan je meteen zo'n basje beluisteren
                            wel even mailen hé
                            sis

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

citaat:Geplaatst door cowbeast

En hoeveel heb jij betaald voor jou speakers?? sis??
                              273.60 euro ex. BTW exclusief verzending
                              goed adresje is www.speakerstore.nl
                              de contact persoon is Frederik, zeer correct en goede levering op korte termijn
                              sis

Comment

Working...