De Zwarte Lijst

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarsBravo
    • Oct 2002
    • 9

De Zwarte Lijst

Wellicht zinnig om een Zwarte / Grijze Lijst van onbetrouwbare / twijfelachtige 'zakenpartners' aan te leggen. Zo kan dan iedereen vrij vlot z'n risico's bepalen.

Voorbeeld:

Naam:

Reden:
    Betaald de afgesproken prijs niet, voert daarvoor allerlei redenen aan.
    Last edited by moderator; 23-05-07, 14:01.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Nope....dat is een minder goed idee, want:

- Jouw ervaring kan volledig anders zijn dan andermans/mijn ervaring
    - Hoe actueel en valide is jouw melding?

Kortom: een forum als het J&H forum leent zich niet voor deze manier van lijstjes bijhouden.

Naam van het bedrijf uit bovenstaand bericht verwijderd.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Brinky
      • Jun 2005
      • 104

Wat misschien wél een idee is, (helaas ook een vorm van een lijstje)

Is de ervaringen te wisselen, die collega's hebben met verschillende horeca zaken.

Ik heb er nu inmiddels echt heel wat gezien van binnen, en dus ook gehoord, en hou tegenwoordig een klein lijste bij, wat ik daar moet meenemen aan spullen, of laden en lossen makkelijk is, of je door publiek heen moet, en of het uberhaupt fijn werken is in deze zaak gezien de de omstandigdheden, en eventuele andere belangrijke aandachts puntjes.

Zo weet ik bijvoorbeeld door middel van m'n lijstje, dat er aan aantal tenten zijn in nl, waar ik naar boven moet met m'n spullen, maar er geen hulp voor je klaar staat. Dat ik daar van te voren dus achteraan moet, en dus optijd van huis weg moet gaan.

Zo'n lijste is denk ik nooit overbodig!

Na goedkeuring van de Mod, zal ik een beginnetje maken.
      Don't give me that shit!!

Comment

• Brinky
        • Jun 2005
        • 104

Misschien ook handig om dit dan te verplaatsen naar een ander onderwerp???
        Don't give me that shit!!

Comment

• Ralph Hees
          • Nov 2005
          • 183

Ik vind dit eigenlijk wel een goed idee, dan weet je natuurlijk wel op wie je kan vertrouwen en wie niet. Van mijn ex-baas moet ik nog steeds betaald krijgen van december en januari. Zal even geen naam noemen, dus een lijstje met onbetrouwbare zakenpartners ben ik toch wel voor.

Maar wat Brinky zei, met voorzogsmaatregelen waar je rekening mee moet houden is natuurlijk ook wel handig.

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Originally posted by Brinky
            Is de ervaringen te wisselen, die collega's hebben met verschillende horeca zaken.
            Dit bestaat reeds (samen met een witte lijst) op een andere nederlandstalige site voor crewmembers.
            Wie zoekt die vindt.
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• jadjong
              • Oct 2003
              • 654

Die site werkt niet meer....

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Het grote problem met dit soort "lijstjes" blijf ik de subjectiviteit vinden.

Wat de een als een hele nette locatie ervaart, wordt door een ander als onprettig eravaren.

Ikzelf ervaar W W W . Z U L U . N L als bijzonder prettig voor mijn voorbereidingen van theaterklussen.
                Echter: hierbij bel ik altijd de locaties na...zijn ze niet in de straat aan het verbouwen, is er niet een upgrade/downgrade van de beschikbare spanning geweest na mijn laatste bezoek?
                Zijn er andere events aan de gang die via zelfde loading dock in/uitladen enzovoorts.

dutchcrew was altijd leuk om te lezen, maar als erg nuttig heb ik die lijstjes nooit ervaren.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• partydrivein
                  • Jul 2008
                  • 389

ik noem geen namen maar voor het bedrijf waarvoor ik werk hadden we laatst een nieuwe
                  die was na een half uurtje weggegaan omdat hij het werk toch niet zo leuk vond ze hadden het wel wat later door (pas toen er eten moest worden besteld)

hij had het niet even gemeld en ze hoorden het pas de volgende dag
                  voor dit soort rare actie's mag er best wel wat komen
                  deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• Ahmed Al Dayri
                    • Oct 2005
                    • 354

Originally posted by partydrivein
                    ik noem geen namen maar voor het bedrijf waarvoor ik werk hadden we laatst een nieuwe
                    die was na een half uurtje weggegaan omdat hij het werk toch niet zo leuk vond ze hadden het wel wat later door (pas toen er eten moest worden besteld)

hij had het niet even gemeld en ze hoorden het pas de volgende dag
                    voor dit soort rare actie's mag er best wel wat komen
                    Dit zal dan vast een staghands company of één of ander uitzendkracht zijn geweest dan. Heeft niet echt te maken met dit onderwerp.

Je kunt geen lijstjes online publiceren waar iedereen maar zijn/haar commentaar kan plaatsen. En zo bedrijven, misschien geheel onterecht, een slechte reputatie bezorgen.

Het idee van een lijst met handige weetjes van bekende (en minder bekende) locaties zou wel enorm handig zijn!

Gr

Comment

• partydrivein
                      • Jul 2008
                      • 389

zeker maar wat ik wel zie is als iemand op zo'n lijst zou komen veel mensen in ons kleine wereldje het al lang en breed weten
                      zo nuttig is zo'n lijst dus ook weer niet.
                      als je het echt verkloot kom je nergens meer aan de bak
                      deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• Ahmed Al Dayri
                        • Oct 2005
                        • 354

Je moet mensen op den duur ook een tweede kans geven.

Als zelfs een moordenaar na x aantal jaren een nieuwe kans krijgt, waarom hij of zij dan niet?

Hoewel je dit soort grapjes maar 1x kunt uithalen bij bedrijven en het daarna exit is.

Comment

• J.S. Coolen
                          • May 2008
                          • 254

Bovendien kun je ook nog eens aangeklaagd worden wegens smaad.

Wat al eerder gezegd is in dit topic, is de ene ervaring niet te vergelijken met de andere ervaring. En wie bepaald wie er aan het juiste eind zit.

Voorbeeld:

klant besteld een show, maar wil niet betalen. Want naar hun zeggen is er niet geleverd wat is besteld en was het een hele slechte show.
                          De leverancier zegt echter dat wel alles is geleverd (zie pakbon) en was de show wel goed.

De enige die hier een goed antwoord kan geven zal de rechter zijn. Wa\nt ieder heeft zijn eigen verhaal en niet de klant, niet de leverancier en al helemaal niet een forum kan wettelijk gezien bepalen wie het aan het juiste eind heeft.
                          Account niet meer actief.

Comment

• geenstijl21
                            • Jan 2008
                            • 462

Er mag best een zwarte lijst komen aan de hand van KvK register en via uitspraken van een rechter.... Kun je opvragen bij het bedrijf crimimail... die kopen gegevens in bij verschillende instanties....

Er is een kleine groep die heel creatief zijn met BV's, NV's of VOF's.... ze starten telkens door of laten een company "ploffen"....maken veel schulden en gaan weer verder

In het Oosten van het land kent iedereen Megasound en MS producties.... het staat gewoon in het KvK register hoe deze eigenaar(en) hebben aangerommeld de afgelopen jaren. Is zeker geen geheim of smaadt....

In het noorden zuiden en westen zul je ook best van dat soort klojo's hebben.... kom maar met een lijstje, het is te controleren bij de KvK.... iemand die in 10 jaar 3 bedrijven failliet laat verklaren is toch vreemd.... en met dat soort "types" moet je nooit zaken doen...
                            Last edited by geenstijl21; 08-12-08, 18:22.
                            "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• J.S. Coolen
                              • May 2008
                              • 254

Dat is dus wat ik al zei.

Zonder uitspraken van een rechter kan er geen zwarte lijst gemaakt worden. En de topic starter wil dit doen aan de hand van ervaringen.

Volgens mij is het alleen niet toegestaan om namen te noemen. Vooral niet als je dit anoniem doet. Heb dan het lef om je naw erbij te zetten.

Volgens mij weet je nog niet precies wat smaad is.

Wanneer iemands eer of goede naam wordt aangetast, kan sprake zijn van belediging, smaad of laster. Ook als de bewering feitelijk juist is. Er moet een redelijk belang zijn bij de bewering.
                              meer info is hier te vinden: Smaad, laster en belediging op internet @ iusmentis.com door Arnoud Engelfriet
                              Last edited by J.S. Coolen; 08-12-08, 18:28.
                              Account niet meer actief.

Comment

Working...