De Zwarte Lijst
Collapse
X
-
-
Dat is dus wat ik al zei.
Zonder uitspraken van een rechter kan er geen zwarte lijst gemaakt worden. En de topic starter wil dit doen aan de hand van ervaringen.
Volgens mij is het alleen niet toegestaan om namen te noemen. Vooral niet als je dit anoniem doet. Heb dan het lef om je naw erbij te zetten.
Volgens mij weet je nog niet precies wat smaad is.
meer info is hier te vinden: Smaad, laster en belediging op internet @ iusmentis.com door Arnoud Engelfriet
Quotes:
Ook de waarheid vertellen kan smaad zijn. Pas wanneer de bewering in het algemeen belang is, is het toegestaan.
De grens tussen feiten en meningen is lastig te trekken. Een puur feitelijke mededeling kan geen smaad zijn.
Dat maakt het dus ook een stuk makkelijker om beledigende of smadelijke dingen over anderen te zeggen. Toch kan bijvoorbeeld onder pseudoniem bloggen minder anoniem zijn dan het lijkt."Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"Comment
-
Dat neemt niet weg dat jouw bewering niet onderbouwd is. Het wisselen van eigenaren kvk inschrijvingen kan meerdere redenen hebben dan oplichting.
Denk aan wisseling van rechtsvorm, overname van bedirjfsactiviteiten etc etc.
Dus dit soort beweringen vallen wel degelijk onder smaad.Account niet meer actief.Comment
-
Kijk even hier als je wilt....: https://www.crimimail.com/Pages/CMLMain.aspx
Over zwarte lijsten gesproken
Heb al veel spullen gered door deze zwarte lijst(vooral op de vrijdagmiddag tegen 17.00 uur)"Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"Comment
-
domme geldklopperij.
Als ik met een vals idkaart iets kom huren pas ik ook mijn naam aan. Of gaan ze pasfoto's met elkaar vergelijken...
Het werkt alleen als je met een geldig idkaart wat huurt en niets terugbrengt. Maarja met een geldig id bewijs ben je zo op te sporen.
Moet je voor de gein de algemene voorwaardes eens doorlezen, vol spelfouten en copieerfouten.
Ik heb zelf nooit met dit soort zaken te maken gehad en zal ook nooit gebeuren, wij verhuren namelijk niet aan particulieren of niet branche gerelateerde bedrijven. Nieuwe branche relateerde bedrijven kunnen bovendien niet zonder technicus huren.
Ach ieder zo zijn manier. En wellicht dat er veel oplichters bij geenstyl komen. En dat het daardoo wel de moeite waard is om 400 euro te betalen
welk bedrijf is van jouw geen stijl:
Arma Horeca Verhuur
BES Event Service (nieuw)
Butler Verhuur
De Party Regelaar
De Partyshop
Event Supply BV
Heman Verhuurservice BV
Sante Jr. Catering & Verhuurbedrijf
Skippy-Rent Partyverhuur
zie trouwens nog niet echt grote gerenomeerde Geluids/licht verhuur bedrijven in de lijst staan. Hoe zou dat komen? Omdat de grote bedrijven niet aan particulieren verhuren of omdat het allemaal wel mee valt.Account niet meer actief.Comment
-
Het gaat zeker niet om de particulieren.... het gaat erom dat je van te voren wat kunt checken(de eerste filter). Er zijn altijd bedrijven die de boel belazeren....
Het laatste bedrijfje wat ik op heb gevraagd.
Daar stond in:
11-02-2008 incassobureau
17-06-2005 deurwaarder
03-03-2004 deurwaarder
16-01-2004 incassobureau
(Nog zegt dit allemaal niks...) Maar de verhuur ging niet door...Ben zelf 2x de mist in gegaan....en dat in 8 jaar tijd... valt mee dacht ik zo.
En best knap dat alle facturen bij jou netjes betaald worden, geen gedoe en geen gezeik....Last edited by geenstijl21; 09-12-08, 11:16."Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"Comment
-
Als je op een gegeven moment niet meer betrouwbaar te werk gaat, valt het kopje 'groot/gerenommeerd' uiteindelijk vanzelf weg. Ik hoef geen voorbeelden te noemen van grote (audio-)bedrijven met betalingsproblemen die nu niet meer bestaan, of wel?
Afijn, daarom staan dat soort bedrijven dus niet in de lijst... problemen liggen bij de mensen die niet snappen hoe ze hun bedrijf duurzaam moeten runnen. Of juist heel goed snappen dat ze geld kunnen jatten van anderen en bewust niet duurzaam te werk gaan (zie eerder genoemd voorbeeld ).
Mijn advies: zorg dat je een voorsprong hebt op anderen en je jezelf dusdanig in de markt zet dat je je klanten uit kan kiezen... dat is nog altijd de beste manier om betalingsproblemen te voorkomen.
Verder houd ik me lekker buiten deze discussie ... Ajoo !!Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."Comment
-
BEdrijven die met regelmaat bij je willen huren zorgen wel dat ze optijd verhuren, anders wordt er niets geleverd totdat alles betaald is. Een prima stol achter de deur. Vooral omdat er werk genoeg is en de vraag naar goede apparatuur nog steeds groot is. HEt alternatief is immers dat ze bij een klein bedrijf of een particulier spullen moeten gaan huren. de kosten zijn dan een stuk hoger en de boel is een stuk bedrijfsonzekerder. Tenminste dat is mijn ervaring ermee.Account niet meer actief.Comment
Comment