Gordijn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smokey
    • Dec 2003
    • 31

Gordijn

Wij willen bij de band een gordijn gaan gebruiken.
    Het is de bedoeling als de band pauze heeft om een gordijn voor het podium dicht te trekken.
    We hadden zelf het idee om aan de voor truss een rail of iets dergelijks te bevestigen.
    Ik ben al een beetje op het internet aan het rond zoeken geweest maar kan nog niet echt wat vinden.
    Zijn er mischien mensen hier die ook met een gordijn werken of tips hebben. Het moet wel een beetje praktisch zijn dus bij het opbouwen en transport niet al te veel werk zijn.
    En is het dan ook nog mogelijk om nog licht aan de truss te hangen?
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Goed....
    Lekker makeklijk zo'n forum he[] komen ze vanzelf wel met creatieve oplossingen.

Iedere leverancier van theatertextiel (gordijnen, horizons, etc) kan je helpen aan zo'n systeem.

Of je nog spots op kunt hangen is geheel afhankelijk van het soort truss dat je gebruikt...en de spots natuurlijk
    kortom: doekenboer bellen!

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

en
      www.google.nl

Neem een "Helm 100" rail systeem! Kost iets meer,maar dan heb je ook wat[^]
      Zeker de runners zijn prijzig met 2 tot 5 euro per stuk,en ze zitten om de 20 cm dus reken maar uit...

Ook leuk is een "sterrendoek" ,maar misschien is dat iets te veel kermis ten opzichte van jullie muziek ?!
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

En ook erg goed gelet op in welk forum je zoiets mikt....
        Probeer dat dan op zijn minst een in het theaterforum
        - dat zijn meestal voor-doekenkenners pur sang.

R'n'R en voor-doeken is minder voor de hand liggend.
        En licht en (voor)doeken sluiten elkaar zo ongeveer uit
        - behalve die (witte) doeken natuurlijk om aan te lichten,
        maar ook dat is van oorsprong weer afkomstig uit theater.

En doeken zijn bij het opbouwen ALTIJD tijdrovend,
        net als decor, licht, geluid, projectie enz...
        kortom net als alles wat je goed en netjes wilt doen.
        En dan maakt het ook weer uit wat je er aan poen voor over hebt!
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• pietradelmundo
          • Nov 2004
          • 7

Ik zou inderdaad gewoon eens bellen met de Showtex (Theatex kan ook). Zijn prettige mensen, kunnen je goed adviseren. Hun website levert ook veel informatie! Ik zou je inderdaad ook een Helm 100 (Theatex) aanraden, is een goede rail. Dan even uitrekenen hoeveel runners je nodig hebt, en vergeet de [u]voorlopers </u>niet!! (en een [u]trektouw</u>)
          Qua doek zou ik gaan voor niet te zwaar, daar kan Showtex/Theatex je beter over informeren dan ik, maar een theaterdoek (lees: afstopping/velours/molton) weegt snel een halve kilo per m².
          Als je in dezelfde trus ook nog licht wil hangen denk ik dat je het bijvoorbeeld bij parren moet houden. Deze kun je namelijk ook 'op afstand houden' door ze 90 graden te bevestigen, omdat ze niet zo zwaar zijn. Een beetje doek is onontvlambaar, maar toch voorzichtig zijn. Showtex/Theatex informeert je ook over brandbeveiliging.
          can you imagine?

Comment

Working...