Foto's trekkenwand(en?)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raldee
    • Jan 2005
    • 21

Foto's trekkenwand(en?)

Ik ben op verzoek van een internationaal festival een foto serie aan het maken van de stadsschouwburg utrecht met als achterliggende gedachte dat gezelschappen dan een beetje een idee hebben in wat voor 'hut' ze terechtkomen.
    Aangezien ik zelf best wel tevreden ben over het eindresultaat heb ik ze maar op mijn website neergezet.
    Daar zijn ze dus te bekijken voor een ieder die geinteresseerd is hoe de Schouwburg Utrecht er van binnen uitziet. Er zit ook een aardige serie bij van onze trekkenwand.

Omdat ik zelf nogal nieuwschierig ben naar de trekkenwanden van andere schouwburgen zou ik het leuk vinden dat anderen hetzelfde doen en foto's maken van hun trekkenwandinstallatie. Eventueel ben ik wel bereid om foto's op mijn website te plaatsen zodat er een mooi overzicht ontstaat.

Mijn foto's staan op: http://www.raldee.net/gallery/Schouwburg-Utrecht

Harm
  • daantje
    • Aug 2004
    • 265

ontzettend leuk maar wekk jij in utrecht voor heb je de verbouwing gedaan?
    grtz daniel
    ps heb ff een kwartiertje kijk plezzier gehad.[]
    can you feel the light [:)]

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

Misschien is het een idee om eens met Roan Lo A Njoe (beker bekend als Zulu) te praten.
      Hij heeft al geruime tijd geleden het initiatief genomen om zoiets als reistechneut op zijn site te plaatsen.
      En weet vast ook wel waarom en waarop er het meest gelet worden zal....
      Als rigger interesseren mij de plaats en bereikbaarheid van de kleedkamers heet wat minder
      dan foto van bijvoorbeeld de stalen binten en de verdere hijsmogelijkheden van de rollenzolder...
      Maar ja - ik ben dan ook uitgerust met een (overmatige?) vorm van kokervisie....

Eigenlijk is jouw opmerking iets dat natuurlijk op elke site van een schouwburg zou moeten staan volgens een bepaalde vaste volgorde.
      Net zoals er tekeningen en plattegronden beschikbaar zijn ...
      รฉรฉn foto zegt vaak meer dan duizend enz.
      Iets voor de OISTAT - dan is het over 115 jaar vast wel voor elkaar.....
      Terwijl we dan natuurlijk al lang toe zijn aan webcams & 3D-animatie filmpjes van de hele schouwburgtechniek en andere faciliteiten.
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• speakerfreak
        • May 2002
        • 1446

jammer van de kleine fotos, hoe zit deze foto inelkaar?

snap eerlijk gezegd niet helemaal hoe dat zit
        Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• raldee
          • Jan 2005
          • 21

citaat:Geplaatst door speakerfreak

jammer van de kleine fotos,
          Ik neem aan dat je dit ironisch bedoelt. 1600x1067 lijkt me niet klein. Overigens zijn de originelen nog groter (3072x2048) en in RAW formaat.
          citaat:

hoe zit deze foto inelkaar?
          snap eerlijk gezegd niet helemaal hoe dat zit
          Onze zaal kan in twee opstellingen.
          1. Volledige zaal: 1000 stoelen
          2. Amfi opstelling met 650 stoelen. Hierbij vormen de rijen 4 t/m 13 een oplopende tribune die min of meer aansluiten op het balkon. Je kunt dan van rij 13 via een trap doorlopen naar het balkon. De ruimte onder het balkon wordt dan niet gebruikt. De stoelen die je rechts onder het balkon ziet zijn dus in amfiopstelling niet bezet. Dat ziet er zo een beetje vreemd uit. Het zaallicht brandt daar dan niet. Nu wel even voor de foto

Comment

• koen heringa
            • Jan 2005
            • 25

Is dit gezichtsbedrog of buigen die trekroede en die "ladder truss roede" echt zoveel door?

Volgens mij hangen er een stuk of 10 ADB 2kW pc's in รก 20 kg?
            Pick any two: Cheap Fast Good

Comment

• MeElmo
              • Aug 2003
              • 45

Even een vraagje! Van welke firma is deze trekkenwand? Ik kon het er niet precies zien. Het lijkt silicon, door de kleur paars en de lieren, maar zeker weten doe ik het niet. Vandaar deze vraag. Bij voorbaat dank.

edit: Na een verdere speurtocht op de site: http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=12921
              kwam ik er achter de het bytecraft was.
              SHA\'MON..... auw..

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

Nog preciezer:
                STS-lieren en regelaars & Bytecraft sturing.
                Doorbuigen doen alle liggers - oneindig stijve constructies bestaan alleen op papier....
                Dus zulke volgehangen buisliggers of ladder-liggers reageren geheel volgens de regels.
                En de rek in de staalkabels ("verende of elastische ondersteuning") houdt zich ook netjes aan de technische principes, (oa de Wet van Hooke)
                Die enge "alu-laddertrek" is natuurlijk weggegooid geld geweest. Dat had elke truss-boer je zo kunnen vertellen. Alu is ~ 3 x zo elastisch als staal.
                Die bovenste buis heeft hoegenaamd geen funktie op deze manier, maar weegt wel...
                en de vertikale koppelstangen vormen alleen maar een aanzienlijke verzwakking van de ophnaging van de onderbuis, die de feitelijke last draagt.
                Kortom, het lijkt mij nou niet bepaald ontworpen door iemand met veel constructie inzicht.
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...