verzekeren van licht en geluid.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MeElmo
    • Aug 2003
    • 45

verzekeren van licht en geluid.

ik doe momenteel de techniek van een jeugdvoorstelling in groningen. nu hebben ze eigen techniek.. licht en geluid. ze willen dit graag verzekeren. nu heb ik gehoord van de bank dat je het in een eigen bus met slot, alarm en in een stenen gebouw moeten hebben voor de verzekering of in een gebouw van jezelf met slot en alarm. wat ze allebei niet hebben.. of in een gebouw van een ander persoon en dan moet je spullen ook achter een apart slot en alarm stoppen..
    nu vroeg ik me af hoe de meeste licht- en geluids-bedrijven dit verzekeren..

laat me het even weten graag.

met vriendelijke groeten,

elmer
    SHA\'MON..... auw..
  • niesten
    • Aug 2004
    • 115

Hallo Elmer,

Mijn ervaring met verzekeren is dat het niet te betalen is....
    Bij de diverse verzekeringsagenten waar ik dit gevraagd had, bleek dat licht en geluid onder "kostbaarheden" te vallen (ongeveer zo'n 3% van de nieuwwaarde!).

Ik verzorgen (als hobby) licht en geluid voor diverse evenementen. Welliswaar niet de hoeveelheid apparatuur als de gemiddelde forum deelnemer, maar toch goed voor zo'n enkele tienduizenden Euros.
    Als wij ergens ingehuurd worden (met apparatuur), staat er in het contract dat de organisatie verantwoordelijk is voor schade, diefstal, etc. gedurende de tijd dat de apparatuur op hun locatie staat. Wij adviseren de organisatie dan ook onze apparatuur in hun evenementenverzekering mee te verzekeren.
    Dat betekent wel dat onze apparatuur niet verzekerd is gedurende transport (dekken de meeste verzekeringen zowiezo niet) en opslag in eigen loods (maar loods is goed beveiligd).

Groeten,
    Roger
    Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

Bij ons is het wel verzekerd, weliswaar redelijk prijzig, maarja, als de spullen weg zijn heb ik geen werk meer, en dat kost veel meer.

Eisen waren bij ons wel: Opslag met hek erom, dat op slot kan, en een alarm met doormelding in de opslag. Kwa vervoer is het bij ons voor een gemiddeld bedrag verzekerd, dus wat er gemiddeld in de bus zit bij een klus (is voor de vrachtwagen dus duurder als voor de bus bij ons). Tegen diefstal op lokatie is bijna niet te verzekeren........
      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Ruud_de_Koning
        • Aug 2003
        • 112

Verzekeringsmaatschappijen zijn groot en bureaucratisch, en willen daarom alles gecategoriseerd hebben. Helaas is er weinig kennis over onze branche bij verzekeraars, en kunnen ze ons niet in een hokje duwen. Het hokje 'licht en geluid' bestaat niet. Ze hebben de gewoonte om alles wat geen hokje heeft aan te kruisen als 'kostbaarheden'. Dat klinkt lekker voor de klant, want o streel streel, ik heb kostbaarheden, maar betekent stomweg dat je de hoogste premie gaat betalen, en het minst terug krijgt bij verlies.

Maar het eigenlijke probleem zit 'm in de manier waarop wij onze goederen zelf omschrijven. Want iemand die kopiermachnies levert en repareert heeft net zo veel geld in zijn laadbak staan als wij, en krijgt dat wel tegen een redelijk tarief verzekerd.

Blijf altijd praten in termen als bedrijfsmiddelen, gereedschappen, apparatuur, enzovoort. Maak het spul niet meer bijzonder dan het is. "wij willen onze bedrijfsapparatuur verzekeren" klinkt voor een verzekeringsmaatschappij een stuk vertrouwder dan: "kunt u onze lichtcomputer verzekeren?", "eh, en is dan de truss ook meeverzekerd?"

En voor een school? Ik denk dat de apparatuur strikt genomen aangeschaft is om onderwijs in te richten. De spulllen hebben tot doel om onderwijs te geven. Het zijn "onderwijsleermiddelen". En onder die omschrijving kun je in het onderwijs voor zeer weinig centen spullen verzekeren. Zo wordt de beamer in het leslokaal ook verzekerd.

Wil je de boel netjes houden, en later niet voor verrassingen komen te staan, dan moet je natuurlijk wel eerlijk blijven. En zal er toch een globale omschrijving moeten komen.

"Apparatuur die nodig is om het cultureel onderwijs binnen de school vorm te geven. Geschikt om eenvoudige presentaties en voorstellingen mee te geven."

Ruud
        "If you really want to annoy your parents, and you don't want to be a homosexual, you can always go into arts" -Vonnegut-

Comment

Working...