Lion King in Circustheater Scheveningen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koszmo
    • Nov 2002
    • 185

Ben begin augustus ook naar The Lion King geweest, en idd ik had excact dezelfde ervaring!

Het visuele aspect van deze musical was grandioos, maar het geluid van de solisten was een domper.

Ik zat loge, aan de rechterkant..

Gegroet,

Lars
    Profiel - Mailtje

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

iets met een dolby-achtig probleem???
      denk dat de mid-front niet alles raakt.

Comment

• Martijn de Groot
        • Mar 2005
        • 189

Kijk nu zijn we op de goede weg, het is het circustheater, dat betekend dus een ronde zaal, zeker weten dat het mid-front niet alles raakt. Daarom hangt er ook een ontwerp dat rekening houdt met dit type zaal. Neemt niet weg dat het (soms) best niet aan de verwachtingen zal voldoen.
        Wat nu zo jammer is, is dat er collega's van jullie achter de apparatuur zitten en (toevallig ken ik ze heel goed) best bereid zijn uit te leggen hoe een en ander werkt bij de Lion King en ook niet te beroerd zijn om te vertellen wat er niet klopt in het algemeen en die avond. Lijkt mij beter dan hier gaan zitten gokken wat mogelijk de problemen zouden kunnen zijn.
        Martijn de Groot
        wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

Als jij ze kent, zou je dan zo vriendelijk willen zijn ze naar dit forum te verwijzen om meer duidelijkheid te brengen in deze situatie ??

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

gezien de wereldberoemdheid in heel nederland en belgie van dit forum zullen de HH ( en DD?) techneuten vast wel willen reageren..........

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Mwoah, als ik daar tech zou zijn en de reacties in dit onderwerp zou lezen: Never nooit reageren, wel alles uitprinten en mn kont ermee afvegen in geval ik ooit eens last zou krijgen van een ouderwetse vorm van broekhoest!

Immers: als je wat te vragen/klagen hebt dan hobbel je na afloop even langs de FOH, ken nog geen enkele techneut die niet even de moeite neemt om met een bezoeker te babbelen, zeker als blijkt dat het een vakgenoot is!
              Waar ik wel een onbeschijvelijke hekel aan heb zijn jochies die menen mij te moeten vertellen hoe iets moet en wat nou de oorzaak is van iets dat hen is opgevallen.
              Aan de andere kant is dat ook wel weer vermakelijk, is er weer eens wat te lachen in de foyer!

Kortom: als je serieus over een dergelijk onderwerp wenst te praten, zorg dan voor serieuze input!!!!

Wie de schoen paste trekke hem aan
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

sorry hoor,

Maar je krijgt daar in het theater echt geen kans om met de mannen van de FOH te gaan praten. Ze zijn allang de zaal uit voordat je als toeschouwer ook maar in de buurt komt van de FOH positie in de zaal.

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Ik heb echt geen zin in een sprintje na een duffe voorstelling, dus als ik het kan redden, dan kan jij het ook!
                  ....Alleen geen id meer wie ik heb gesproken daar, maar het ging wel over het niet lekker doorkomen van de vocals. Was leuk gesprekje!

Comment

• MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

Nou ja, misschien had de FOH operator ook al door dat het niet echt lekker was gegaan die avond en is hij na de voorstelling snel vertrokken.

@ moderator: zou je wat meer kunnen vertellen over dat gesprek dat je hebt gehad ??

Comment

• Martijn de Groot
                      • Mar 2005
                      • 189

tuurlijk zo gaat dat bij dat soort grote voorstelingen, doek dicht en wegwezen. die zenders vullen zichzelf met batterijen, de apparatuur schakelt zich vanzelf uit(of laten we 3 jaar lekker aanstaan). Geen idee op welke planeet jij je werk uitvoert Mark, maar hier op aarde gaat het toch gewoon iets anders. Degene die operator is kan nooit snel de zaal uit(al was het maar om de apparatuur die open en bloot in de zaal staat in de gaten te houden), moet een preset instellen voor de repetitie van de volgende dag en heeft daarna nog en gesprek met de resident director over de kwaliteit van die avond (technisch en artistiek). Lion King is om 22:50 afgelopen en de geluids operator gaat normaal rond 23:30 weg. Zo snel is dat dus allemaal niet. Misschien moest je er eens een telefoontje aan wagen om wat meer info bij die jongens los te krijgen of als je weer in het theater bent je melden bij de artisten in/uitgang of de receptionist(te) je in kontakt kan brengen.
                      Martijn de Groot

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Martijn, was jij niet de lichtman van de Lion King ? En inmiddels in dienst bij Flash ?

grtz. Arvid
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

Ik weet niet waarom er allemaal zo kortaf gereageerd wordt op mijn postings. Ik ben die avond na de voorstelling langs de FOH de zaal uitgelopen en toen was daar niemand aanwezig. Ik weet ook wel dat er na een voorstelling altijd nog voldoende werk is voor de technici, heb dat zelf ook al vaak genoeg meegemaakt. Dus je hoeft niet net te doen alsof ik van niets weet, dat lijkt me toch een beetje arrogant, als ik eerlijk ben.

Ik ben dit topic gestart om gewoon wat meer info te krijgen over hoe de techniek werkt op een dergelijke voorstelling dit toch al behoorlijk lang in het zelfde theater draait. Ik had een hoge verwachting van deze voorstelling en die is op bijna alle punten zeker waargemaakt. Behalve dan op dat ene al genoemde aspect.

Aangezien er niemand bij de FOH aanwezig was toen ik de zaal uit liep heb ik toen geen kans gehad hierover meer duidelijkheid te krijgen, vandaar dat ik die hier probeer te krijgen.

Als daar geen medewerking aan verleent kan worden door mensen die er meer van weten of te weten kunnen komen vind ik dat jammer.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Voor zover ik weet ( en de laatste show die ik daar gezien heb was de phantom, met dank aan de heer Poort) heeft het circustheater een min of meer dolby-achtige opstelling. En als een cluster net iets anders getuned is dan een ander ivm fase en looptijdcorrecties ben je al gauw een stuk van je frequentiebereik kwijt. Ik heb het idee dat er dus op andere plaatsen andere sounds zijn.
                            Ook speelt hier de zgn voorgeschreven apparatuur een rol, en de eerste voorstellingen worden gedaan door de originele bedenkers van de set. Als deze menen een iets andere smaak hebben dan wij ( en das beslist niet ondenkbaar!!) zit die setup vast in de tafel en randapperatuur. (vooral compressoren enzo, achter een verzegeld plaatje!)

Maar ik hou me aanbevolen voor een demo op een regenachtige augustus-middag.

Comment

• Martijn de Groot
                              • Mar 2005
                              • 189

Korte reactie komt door vermoeidheid, want dat wordt je wel met dit zoort onderwerpen.
                              Het lijkt mij niet dat ik als (inderdaad)voormalig hoofd licht een voorstelling ga recenseren van een avond waar ik niet zelf bij ben geweest. Nogmaals voor informatie ga je naar de betreffende geluidstechnici en bespreek daar je bevindingen.
                              Het geluidsontwerp is niet door Tony Meola gemaakt maar door Steve C, Kennedy, grotendeels uitgevoerd door John Shivers. Het ontwerp is op geen enkele manier te vergelijken met the Phantom.
                              De reden waarom zoiets niet te bespreken valt, is omdat luisteren een subjectief ding is en afhankelijk van nogal wat parameters (apparatuur, plaats, spelers/zanges/orkest, technici, omgeving, conditie van je oren), er zullen diezefde avond mensen zijn geweest die het geluid geweldig vonden. Het enige wat je kan doen is je collegea opzoeken en daarmee praten.
                              Dat ik ze dan maar even naar dit forum moet verwijzen is niet de manier, met 6 tot 8 shows in de week en alle bijkomende repetities en onderhoud hebben ze iets anders aan hun hoofd dan forums afgraven naar eventuele onvolkomenheden in de show.
                              Martijn de Groot

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5950

En ik kan niets anders dan me volledig aansluiten bij deze wijze woorden en overcomplete reactie van Martijn over het waaro m van de zinloosheid van dit onderwerp.

slot door mod.
                                Heb je nog wat te reflecteren aangaande dit onderwerp, gaarne per mail!

Comment

Working...