ArbeidsInspectie al langs gehad?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

ArbeidsInspectie al langs gehad?

Op 3 maart is de AI aan een reeks van 150 inspecties begonnen, binnen een periode van 4 maanden.
    Dat is dus ca. 1,5 inspecties per werkdag, ofwel ca. 40 per maand.
    We zitten nu na 3 april, dus ik vraag me af bij wie /welke 40 theaters ze al zijn langs geweest? En wat daarvan de bevindingen waren?

Van de (soms gebrekkige!) stand van de techniek weten deze heren / dames (uiteraard?) niet zo veel.

Dus vooral veel papier controleren?
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Heb idd van mijn opdrachtgever een aankodiging (in een Word bestand) gekregen. Hij was bezorgd over de PRI&E. Ik denk dat we niet gecontroleerd
    worden. Begreep uit de brief dat de inspectie theaters zou bezoeken waar voorstellingen zouden staan met een 'mogelijk verhoogd
    risico' (voorkomend uit de aard van de voorstelling). Dan blijven wij met een bescheiden voorstelling buiten schot! Hoewel ik graag kennis met ze zou maken!

Gr @lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

HH

elke voorstelling waar er boven hoofden van de artiesten of techneuten allerlei rommel in de trekken hangt is een verhoogd risico.
      Dan redden ze het niet met 150 inspecties.
      Of ze zijn in 1 dag klaar met een bezoekje in 150 theaters!

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Ik heb er hier niets over gehoord. Feit is wel dat ik niet zo heel veel in theaters bezig ben.
        Wat ik me alleen afvraag is waarvoor ze nu feitelijk komen. het zal wel zijn om de papierfabriek eens even lekker door te spitten en koffie te lurken. Praktisch gezien denk ik niet dat je iets te vrezen hebt. zoals alles in nederland: zolang het op papier in orde is zal het ze een biet zijn of het in de praktijk ook zo is.
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1087

Originally posted by rinus bakker
          HH

elke voorstelling waar er boven hoofden van de artiesten of techneuten allerlei rommel in de trekken hangt is een verhoogd risico.

Ben ik met je eens, maar ik denk dat het dan gaat om 'mogelijk extra
          verhoogd risico'. Maw als er een heleboel rotzooi de kap ingaat. Wellicht dat er ook meer interesse is voor kortlopende/(semi-)amateurvoorstellingen. Voordeel is wel dat inmiddels bijna elk theater zijn hele programmering online heeft staan. Zo kan de inspecteur in een half middagje www-en
          al een boel potentieel gevaarlijke voorstellingen eruit halen.

Gr @lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Tilt
            • Jan 2006
            • 14

bezoek arbeidsinspectie

De arbeidsinspectie is gisteren bij ons langs geweest. Ze willen de RIE zien en het plan van aanpak. De RIE kijken ze nauwelijks in, het feit dat deze er is is voldoende. Het plan van aanpak nemen ze wel even door.Verder concentreren ze zich op versterkt geluid en de geluidsnormen. In de theaters doen ze daar nog niet heel moeilijk over, als je aan kunt tonen er mee bezig te zijn. Bij poppodia en festivals willen ze ook metingen gaan doen. Fysieke belasting is het andere punt waar ze vragen over stellen, zoals laden en lossen en hoe je de mengtafel in de zaal krijgt. Ze komen nog een een keer terug in de komende maand als er een grote productie staat om te zien hoe er in de praktijk gewerkt wordt.

Ze willen ook weten of er een opleiding trekkenwand is gevolgd.

Ze kijken trouwens niet op de website welke voorstelling je hebt staan.

Allard

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1087

Ik zeg niet dat ze dat aan het doen zijn, maar in de aankondiging die ik via mijn producent van de VSCD kreeg, stond:

Daarbij heeft de inspecteur zich vooraf georiënteerd over de voorstelling die op de dag van de inspectie staat geprogrammeerd.

Het is dus wel degelijk zo dat ze bij Marc-Marie Huijbregts waarschijnlijk geen belang van een inspectie zien, terwijl een bouwdag van bijvoorbeeld het Nationaal Toneel wel hun interesse zal wekken. En hoe ze dan die voorkeur definiëren is wat mij betreft niet zo interessant.

Gr @lex

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

De AI ?

Originally posted by @lex
                dat ze bij Marc-Marie Huijbregts waarschijnlijk geen belang van een inspectie zien, terwijl een bouwdag van bijvoorbeeld het Nationaal Toneel wel hun interesse zal wekken.
                Gr @lex
                Niet bij onze Brabantse Piepstem? OK.
                Maar misschien dan wel bij de Groningse Wervelstorm?
                En waarom het Nat. Toneel dan wel, als we ook het "stuntwerk" uit menig musical kennen?
                Of duidt jij weer op de 'toevallige aanwezigheid' van de brandweer commandant die ergens in de manteau zijn favourite artiest/voorstelling wilde bijwonen om 'op het bandgevaar toe te zien?
                Inmiddels hebben we nog maar een paar weken te gaan...
                Dus moeten er toch zo'n ruime honderd inspecties gehad hebben en heel wat meer mensen inmiddels weten wat de AI ben hen kwam doen.....
                Papier? + papier? + papier? + nog meer papier?
                De administatieve lastendruk terugdringen? Me hoela!

Comment

• Tilt
                  • Jan 2006
                  • 14

Bij hun bezoek heeft de AI "beloofd" nog een bezoek te brengen tijdens een bouwdag.
                  Met nog 2 professionele voorstellingen te gaan dit seizoen is de kans dat dit gaat gebeuren wel erg klein.

Word vervolgd?

Allard

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

Maar het wordt vast wel weer een grote studie met een evaluatie vervat in een heel lijvig rapport vol met politiek correctie conclusies en tal van (zweverige) aanbevelingen (= om toch vooral maar meer en meer papier te gaan verwerken....)

Net zoals die flitskasten langs de snelweg mij altijd weer aanbevelen om wat "minder vlot" te willen rijden [- deze Jan Lul krijgt namelijk altijd van die treiterflitsen: 6 a 10 km te hard! Maar wel dokken!]

Comment

• Lykle
                      • Dec 2003
                      • 63

Wij hebben ze al een tijdje geleden gehad. Ze keken vooral naar de manier van bouwen en naar hoe er met de trekkenwand werd omgegaan. Omdat wij ons Arbo-boek al eerder hadden opgestuurd werd daar niet meer naar gevraagd. Na 3 uurtjes van de bouw meegemaakt te hebben vertrok de inspecteur weer. Hij had twee opmerkingen: Het lopen onder bewegende trekken door en het niet aanwezig zijn van een orkestbaknet.

Groeten,

Lykle
                      1e inspecient Fame

Comment

• @lex
                        • Jul 2006
                        • 1087

Hoi Lykle,

Had hij bij jou wel zijn stalen neuzen bij zich... ??

Hoorde in theater dat ze direct daarvoor aan het keuren waren geweest in een ziekenhuis en dat ze een beetje vergeten waren dat ze in een heus theater zouden gaan inspecteren!

Gr @lex

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

Dat van het lopen onder die bewegende trekken blijft toch wel heel interessant.
                          Is dat een probleem ? Waarbij dan / waarom dan ?
                          - welke soort beweging?
                          - welke richting?
                          - welke snelheid?
                          Bewegen van trekken staat vast niet als zodanig beschreven in het Arbohandboek voor Theater.....
                          (maar dat is in veel opzichten één grote gatenkaas. En is ook zo gebleven in de 4 jaar bureaucratische actie geldverspilling - ook bekend onder de naam "Arfloppodium").
                          Zou de AI geen bezwaar maken als ik onder die trekken zou
                          => stil-liggen? of => stil-zitten?
                          Dat is mogelijk een handeling waar ze zich goed in herkennen => niets doen?!

Maar stel dat ik onder die bewegende trekken zou
                          => kruipen, => rollen, => rennen of => dansen.
                          Dan gaat het misschien wel op een voorstelling lijken,
                          en dan mag dat mogelijk wel terwijl er boven mij een trek beweegt.

Jonge jonge wat weer een stellletje "zaden van eiken" bij elkaar....
                          Na 13 jaar (De ArboDag in Theater was in 1995 in t Theater a/d Parade in DenBosch!) zijn ze er eindelijk op het Min. v SZW achter dat er in de kap wordt gehesen. En over nog eens 26 jaar beseft men dat er ook heel veel lasten in die "vreemde kranen", (de trekken) hangen terwijl er mensen gewoon onder door blijven lopen.
                          Grrrrrrrrrrrrr wat een stel waardeloze dropl*llen. En wat een geldverspilling weer, dit soort van loze dreiging vaagleuterende slapjanusheid.

Straks krijgen ze in apotheken te horen dat ze voorzichtig moeten zijn met het mengen van vloeistoffen en poeders. En in operatiekamers en abattoirs met het laten vloeien van bloed.
                          De maffia krijgt zulke waarschuwingen nooit, want die staat niet op de inspectielijst.
                          En chauffeurs met het produceren van bannden-herrie en fijnstof...

Pfffffffffff een indrukwekkend resultaat weer van deze inspectieronde. Indrukwekkend in de zin van hoe weinig je daadwerkelijk aan dit soort flauwekul hebt.
                          Maar als je ze eens belt om het knoeiwerk van een of andere kwiebus op objectieve wijze aan de kaak te laten stellen - dan zijn de dames en heren hun kantoor niet uit te branden.
                          Je krijgt ze er wel uit met de voor hen onweerstaanbare lokroep:
                          "Papier papier - hier liggen grote stapels papier....!"

Ik ben uiterst benieuwd naar het rapport hierover. Bewegende trekken
                          Afsluiting van de inspectieronde was een maand geleden.
                          Dus de conclusies zijn er vast wel in december of januari...

Comment

• KlankOntwerp
                            • Jun 2008
                            • 130

Gister was op de radio groots in het nieuws dat ze diverse bouwterreinen hadden gecontroleerd de afgelopen periode en een groot aantal bouwactiviteiten stil hadden gelegd omdat bijvoorbeeld de steigers niet veilig opgebouwd of gepositioneerd waren. Ik moest gelijk denken aan de foto's die ik hier wel eens heb zien staan...

Nu snap ik ook wel dat de bouw op zich wel wat meer aandacht verdient omdat dat veel grootschaliger is en er verhoudingsgewijs meer ongelukken gebeuren, maar toch, elk (mogelijk fataal) ongeluk door onkunde, tijdsdruk of gemakszucht is er één teveel, in welke branche ook.

[off topic geblaat]
                            Originally posted by rinus bakker
                            Net zoals die flitskasten langs de snelweg mij altijd weer aanbevelen om wat "minder vlot" te willen rijden [- deze Jan Lul krijgt namelijk altijd van die treiterflitsen: 6 a 10 km te hard! Maar wel dokken!
                            Niet om lullig te doen, maar 6 a 10 km te hard is op je teller zeker 20 a 30 km te hard - tellerafwijking is vaak 10 a 15 procent (bij mijn auto is 132 op de teller bijvoorbeeld 120 geëikte kilometers) en daar trekken ze ook nog eens een correctie van 5 kilometer af (3 voor lagere snelheden). Een boete voor 125 waar je 120 mag betekent in de praktijk dus vaak een snelheid op de autoteller van rond 140.
                            [/off topic geblaat]

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Originally posted by KlankOntwerp
                              Niet om lullig te doen, maar 6 a 10 km te hard is op je teller zeker 20 a 30 km te hard - tellerafwijking is vaak 10 a 15 procent (bij mijn auto is 132 op de teller bijvoorbeeld 120 geëikte kilometers) en daar trekken ze ook nog eens een correctie van 5 kilometer af (3 voor lagere snelheden). Een boete voor 125 waar je 120 mag betekent in de praktijk dus vaak een snelheid op de autoteller van rond 140.
                              Meestal klopt dat wel ja... totdat je ineens voor 27 te hard wordt geflitst terwijl je teller 'maar' 25 te hard aan gaf...

[/offtopic]
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...