Huislijn theater en ARTnet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joost1989
    • Feb 2009
    • 20

ethernet-lijnen zijn altijd een must,
    maar ik verwacht dat een gezelschap zelf met Node's en dergelijken komt

Comment

• JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

Originally posted by Joost1989
      ethernet-lijnen zijn altijd een must,
      maar ik verwacht dat een gezelschap zelf met Node's en dergelijken komt
      Waarom zou een theater niet 1 node bij dimmercity hebben liggen, en 1 node bij regie? Relatief kleine aanschaffen en op die manier ben je bijzonder flexibel. Kan elke DMX-tafel op het art-net netwerk inprikken via de regie-node en kan andersom elke bezoekende technicus met een art-net sturing jullie dimmers direct gebruiken.
      Creating shows beyond Imagination

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Ik heb de Nederlandse theaters toch vaak mogen bezoeken met veel verschillende voorstellingen en wat mij betreft moet het accent liggen op de training van het personeel. Het zal mij een rotzorg zijn wat voor systemen theaters hebben: als het personeel er maar mee kan werken! Vaak genoeg kwam ik op een locatie met allemaal interessante speeltjes, die uiteindelijk niet bleken te werken. Dan is zo'n prachtig netwerk dus een vreselijke time-consumer, terwijl een ouderwetse dmx-lijn prima werkt.

Zolang theaters niet meer dan 512 kanaaltjes gebruiken en de "input" op dimmers en wappers nog altijd dmx is: laat het lekker zoals het is a.u.b.! Ik zou sowieso een overgangsfase hanteren en het geheel "dubbel" neerleggen (zowel dmx als art-net). Mocht er een dag komen dat iedereen over een netwerk gaat (en ik betwijfel of dat dan art-net zou zijn), is dat een mooi moment om hele theaters om te gooien naar dat systeem.
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• EniacNL
          • Aug 2012
          • 1

Is er al iemand die hier ervaring mee heeft?
          Hoe configureren jullie je eigen lichtnetwerk t.o.v. de huisinstallatie?

Comment

Working...