informatie voor schoolopdracht omtrent decors

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rarar88
    • Nov 2010
    • 2

informatie voor schoolopdracht omtrent decors

Héj,

Ik ben een student aan de hogeschool van antwerpen waar ik productontwikkeling volg. Ik heb als opdracht gekregen om een toestel/machinetje te verbeteren die gebruikt worden bij decorbouw.
    We moeten dit verbeteren op basis van veiligheid, ergonomie, makkelijker in gebruik, ...
    Bijvoorbeeld: een bepaalde klem verbeteren

Heeft iemand van julie enig idee of er misschien ervaring mee?

Alvast bedankt
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Hoi rara,

Ik snap echt niet wat je bedoelt. Als ik je vraag een paar keer teruglees dan denk ik te begrijpen dat je wilt dat wij een hulpmiddel dat we bij decorbouw gebruiken moeten benoemen zodat jij er verbeteringen op kan bedenken.

Hoe gaat dit proces dan in zijn werk?

1) ik noem: de krommertrekker
    2) jij vraagt: wat is dat voor een apparaat
    3) ik zeg: daarmee trek je krommers
    4) jij vraagt: wat zijn krommers
    5) ik zeg: hiermee koppel je decorvakken
    6) jij vraagt: hoe ziet zo'n krommertrekker er dan uit
    7) ik zeg: das lastig uit te leggen; daarvoor moet je eigenlijk een keer bij een decorbouw aanwezig zijn of gewoon eens in het theater langs komen

Al met al proeft dit weer naar iemand die ons zijn huiswerk wil laten doen. Mijn advies: neem contact op met een theater en ga langs om te zien wat voor hulpmiddelen er worden gebruikt. Vele hiervan zijn namelijk tientallen jaren oud en vallen daarmee zeer waarschijnlijk eerder ten prooi aan nieuwe technische ontwikkelingen dan dat er nog ruim aan geïnnoveerd kan worden.

Met vriendelijke groet,

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• rarar88
      • Nov 2010
      • 2

Hoi Alex,