podium/evenemententechniek opleiding

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hansrt
    • Feb 2011
    • 2

podium/evenemententechniek opleiding

Hallo Allemaal,

ik denk dat deze vraag al heel wat keren langs is gekomen. maar ik hoop dat jullie mij hierin verder kunnen helpen.
    ik zit momenteel op 4 havo, maar wil graag aan het einde van dit jaar stoppen met havo en beginnen aan de MBO podium en evenemententechniek opleiding. wat is hierover jullie mening?
    is dit verstandig? of zal ik me door de havo heen slepen en dan beginnen op MBO of HBO podiumtechniek.
    heeft iemand ook nog een uitleg over de wezelijke voordelen van HBO tegenover MBO?
    alvast bedankt
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Niet zo dicht bij de finish stoppen! Door de HAVO moet je gewoon even heen; dit is een belangrijke basis voor de rest van je leven. Hier nu stoppen zegt later wat over je karakter. Daarna lekker MBO of HBO gaan doen; naar gelang wat bij je past!
    d&b Audiotechnik

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

HAVO afmaken!
      MBO doen! (E, WTB ofzo - maar géén PET!)
      Zolang die PET-opleidingen zo PET (alléén de letters zeggen al genoeg!) zijn, zou ik me er niet aan wagen. Van veel mensen hoor ik: zonde van de tijd!

Na ruim 10 jaar drama met dit soort "pretvak & geld-binnengraai" opleidingen door de MBO's en ROC's is er nog steeds bitter weinig positiefs over te horen.
      80-95% van de studenten, stagebedrijven en werkgevers hebben vooral (zwaar) teleurgestelde reacties.
      10 jaar "kwaliteitskamer" (bleurhkh!) van OSAT heeft daar ook weinig aan geholpen.

En voor docenten die dit vakgebied er wel even "bij" gaan doen (omdat hun buurman ook een drive inn heeft? of de zoon in een bandje speelt?) is maar een oplossing:
      een lange uithaal + harde trap met een staalgeneusde schoen!
      Of:
      de directie-salaris+bonus volledig afhankelijk maken van de 'klant-tevredenheid'!
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

Misschien is het leuk om mijn verhaal even te vertellen, ook ik kwam namelijk ooit met een soortgelijke vraag hier op het forum.

Ik zat op het VWO en deed met veel plezier het schuiven van wat kleine bandjes en klusjes op school. Via via kwam ik te werken bij een middel-groot bedrijf in de licht en geluidsbranche, eerst beetje kabels rollen en dingen aansluiten en vooral heel veel sjouwen en hard werken.

Stukje bij beetje heb ik dingen mogen proberen bij minder belangrijke showtjes (er werd ooit bij een grotere drive-in show gezegd: dit is de GrandMA hij is geprogrameerd ga jij maar het licht doen en kloot maar wat aan met effectjes, gobo's en kleuren) Stukje bij beetje ben ik me daar meer in gaan interesseren en ondertussen ken ik vrijwel alle basisfuncties van de GrandMA, ik ben zeker geen ervaren lichttech. die alle fijne kneepjes van zo'n tafel kent, maar ik hoop steeds maar weer te blijven leren.

Ondertusen doe ik een HBO opleiding die vrij weinig met de techniek te maken heeft, maar je moet toch iets wellicht ben ik over een paar jaar manager van een of ander evenement en kijk ik met veel plezier terug op mijn tijd als tech maar anderzijds kan het ook zijn dat ik nog eens wat cursussen volg en tot m'n pensioen met licht en geluid loop rond te zeulen...

Mijn advies: ga iets doen waar je ook wat anders mee kan en zorg dat je in het weekend en in de vakanties een beetje bijklust dan kom je (als je ECHT WILT) ook vast een heel eind.

Comment

Working...