rook voor heksenketel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Madelief
    • Feb 2011
    • 1

rook voor heksenketel

Beste allemaal,

Als leek roep ik jullie hulp in.
    Ik ben bezig met het opzetten van themakisten, complete kinderfeestjes.
    Nu ben ik bezig met een heksenfeest.

Ik wil een ketel met rook gaan maken.
    Maar een kleine rookmachine geeft niet het juiste effect.
    Nu heb ik gehoord dat er een machine is die je in de ketel zet met water en een glazen pot eroverheen.

Hebben jullie enig idee wat dit is en waar ik het kan krijgen?
    Of andere tips?

De kinderen zitten om de ketel heen, dus ze moeten niet stikken om het zo maar even te zeggen.
    Hieronder een voorbeeld van wat ik wil.

• Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

ik heb hier voor een soort gelijk iets van de toneel vereniging, ooit bij de intratuin zon ding gehaalt, die je in een pot met water knikkers, en die dan waterdamp maakt, die mooi over de rand van de ketel heen stroomt.

Erg leuk, en ding kostte maar iets van 25euro ofzo...
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1087

Originally posted by Ws Soundexpresse
      ik heb hier voor een soort gelijk iets van de toneel vereniging, ooit bij de intratuin zon ding gehaalt, die je in een pot met water knikkers, en die dan waterdamp maakt, die mooi over de rand van de ketel heen stroomt.

Erg leuk, en ding kostte maar iets van 25euro ofzo...
      Waterknikkers, zijn dat dan een soort kleine ijsklontjes? En met welke vloeistof reageert dat dan? Als ik een ijsklontje in het water gooi krijg ik geen rook of damp...

@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Kun je hier wat mee?
        Mininebler.de - Mini-Nebler - Luftbefeuchter - Nebel - Ultraschallzerstäuber

Water Vernevelaar volgens het Ultrasoon principe.Door deze vernevelaar in een bak met water te leggen (tussen 2 en 5cm onder het wateroppervlak) ontstaat er boven het wateroppervlak een mist van waterdamp. Tevens zorgen de 15 rode, gele en blauwe leds, die afwisselend oplichten voor een prachtig lichteffect.In combinatie met bijvoorbeeld waterplanten kan eenvoudig en goedkoop een prachtig object gemaakt worden voor in de kamer.Tevens zorgt de vernevelde waterdamp voor een aangenamer leefklimaat.Specificaties:Voeding 230V dmv. meegeleverde netadapter.Verneveling van 100 a 200ml water per uurFormaat ca. 46mm (diam) x 26mm (hoog)Gewicht ca. 500 gram.Lengte aansluitsnoer 2-3 meter.Op de tweede foto is een vergelijkbare vernevelaar (zonder verlichting) in werking te zien.

je kunt ook eens googlen op ultrasoon verneveling.

Speakertech
        Last edited by speakertech; 23-02-11, 11:15.
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• I.T. drive in
          • May 2009
          • 352

Wat je misschien bedoeld is droogijs.
          Dat gooi je in het (warme) water en dan krijg je het beste effect.
          Zoek maar eens op op youtube

Comment

• Tom06
            • Aug 2009
            • 161

Als je een bak ijs voor je rookmachine zet krijg je ook low fog.
            Je moet dan wel zorgen dat de rook door het ijs gaat en aan de andere (of boven) kant er weer uit kan.
            Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• Turboke
              • Oct 2006
              • 463

Originally posted by Tom06
              Als je een bak ijs voor je rookmachine zet krijg je ook low fog.
              Je moet dan wel zorgen dat de rook door het ijs gaat en aan de andere (of boven) kant er weer uit kan.
              Dan moet je al een grote ketel hebben om je fogger en dat ijs erin te zetten.
              Droog ijs is beste oplossing.

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Als ik op de website kijk van de TS dan heb ik het idee dat het gaat om het verhuren van spullen aan ouders, verzorgers, scholen, etc.

Van de website:
                Met het huren van een themakist bent u verzekerd van een geslaagd feest!
                In een kist zitten alle elementen die u nodig heeft:...

Droogijs lijkt mij dan geen geschikte en zelfs een erg gevaarlijke oplossing in dit concept.

Comment

• tha_dj
                  • Jan 2004
                  • 375

Juist, DROOGIJS en kinderhandjes .......... gaat bij volwassen al wel eens fout !!!
                  your light !

Comment

• stainz
                    • Sep 2009
                    • 609

het gaat er dus duidelijk om dat het iets is wat plug en play is: stroom erop (eventueel schakelaar om) en hij moet het doen.

Nevelmachine(tje) van het tuincentrum zal het werk moeten doen.

Comment

• Ws Soundexpresse
                      • Jun 2001
                      • 1007

wat ik bedoelde was zon vernevelaar. geen droogijs ofzo. gewoon stekker erin, en het werkt. hebben ze bij de intratuin. werkt met geluidsgolven geloof ik...
                      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• ultrakiller
                        • Nov 2008
                        • 67

Originally posted by Ws Soundexpresse
                        wat ik bedoelde was zon vernevelaar. geen droogijs ofzo. gewoon stekker erin, en het werkt. hebben ze bij de intratuin. werkt met geluidsgolven geloof ik...
                        Eens proberen met een compressiedriver

Comment

• de klaproos
                          • Mar 2011
                          • 1

misschien de plaatselijke brandweer vragen, heb ooit een optreden gedaan met mijn vriendin bij de brandweer en die hadden er een..

Comment

• oxidizer
                            • Feb 2011
                            • 30

wij hebben ooit een halloween avond gehad in een jeugdclub, zij hadden een kerkhof binnen gemaakt,

wij hadden toen een rookmachine (hazer was beter geweest) daarop hadden we een pvc buis gemonteerd die naar een koelbox (in dit geval een stoffen) liep, vol met ijs of koelelementen, vandaar uit terug met een pvc buis die dan gesplit werd in meerdere geperforeerde buizen, hierbij hebben we het gewenste effect gekregen.

dit werkt goed (mits dat deze buizen geen verlies hebben, goed vasttapen) en het uiteinde perforeren.

Comment

• speakertech
                              • Jan 2008
                              • 1697

Van TS Madelief hebben we weinig meer vernomen. Wat zou het nu geworden zijn voor zijn optreden?
                              Of is hij op de bezem vertrokken

Speakertech
                              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...