Speakers Theaterzaaltje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Strubke
    • Aug 2011
    • 2

Speakers Theaterzaaltje

Hey iedereen,

Ik heb onlangs de vraag gekregen om een theaterzaaltje mee in te richten.
    Het gaat om een zaaltje met een capaciteit van ong 200 man, met een tribune.

Momenteel ben ik op zoek naar speakers om hierin te plaatsen.
    Helaas is er geen mega budget hiervoor.
    Wat raden jullie aan? Actief/Passief, Merken, Types, ...

Alle info hierover is zeer welkom.

Greetz Koen
  • Hengelosedrummer
    • Feb 2011
    • 23

Dit lijkt mij geen topic voor het theaterdeel van dit forum, eerder voor het live-audiodeel.
    Pourquoi? Parce-que c'est possible!

Comment

• laptop
      • Jan 2009
      • 187

Ik zou bij wat bedrijfjes in de buurt eens een offerte aanvragen, kunnen ze gelijk ook service verlenen mocht er iets mis gaan.
      Aangezien dit een vraag van 13 in een dozijn is. Omdat wij niet kunnen zien wat voor zaaltje het is, hoe de akoestiek is, welk budget er is, en ga maar even door.

Wanneer je budget minder dan 10K is zou ik eerst nog niet eens een eigen set kopen, aangezien deze kwaliteit meestal niet gerespecteerd wordt door de bezoekende act. Neemt de act zelf geluid mee, dan dit neer zetten. En anders voor de act geluid inhuren wat gewenst is.

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

En vul je gegevens eens aan. Dan kunnen we ook zien op welk niveau we tegen je aan kunnen praten. Scheelt nogal of je een 12 jarige beginnende dj bent, of een gediplomeerd acousticus....

Paul
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Jammer dat je schrijft dat er geen mega budget voor is.
          Mij bekruipt dan het idee - ik hoop dat ik het mis heb -
          dat het geluid sluitpost op de begroting is?

Hoewel veel bezoekers niet kunnen benoemen wat ze horen,
          of juist wat niet, weten zij best aan te geven of het geluids-
          technisch wel of niet in orde is.

Geboekte acts zullen ook altijd om zaalspecs vragen of een
          rider sturen met minimale eisen.

Zoals laptop al schrijft: laat je informeren, laat meten en doe het
          goed.

grtz
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

Boven Mega zit Giga - dus daarover gaan we het niet hebben...
            Maar onder Mega zit Kilo -
            dan hebben we het nog steeds over een duizend(en?)... budget?
            Of is het echt weer eens - zoals eerder opgemerkt - "Nut-s-get"?
            En geldt dan niet
            (zoals ook al in een fraaie handtekening staat):
            "with peanuts you're likely to get monkeys"
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Strubke
              • Aug 2011
              • 2

Om het Giga/Mega verhaal te verduidelijken.

We zijn begonnen met een vervallen cinemazaal, die we ombouwen naar een kleine theaterzaal.
              Het is niet de bedoeling om grote shows aan te trekken, we willen eerder de kleinere gezelschappen een kans geven (omdat het CC van de stad hier geen oog voor heeft).

We willen zeker niet dat de prijs voor techniek de kwaliteit van het materiaal naar beneden haalt. Maar omdat we van 0 beginnen zoeken we nu vooral naar een set waarmee we kunnen starten om dan later uit te breiden wanneer het mogelijk is.

Als ik er echt een max prijs op moet plakken, denk ik max 3000 euro.

Comment

• laptop
                • Jan 2009
                • 187

Een oude bios zaal is in mijn ogen vaak "diep" dus dan heb je om de voorste rijen niet weg te blazen minimaal 1 keer een delay nodig. En aangezien het om een "theater" setting gaat zou mijn keus al gauw op een 3-weg top vallen, omdat ( in mijn ogen) de spraak daardoor beter wordt weer gegeven. En om de muziek iets aan te vullen zal er ook iets van sub nodig zijn.
                Om dit met een budget van 3K euro te regelen, gaat gewoon niet lukken. Zelfs met budget spul niet, want deze geluidskwaliteit is voor die doeleinden te slecht. En vaak wordt door de act toch ook een minima gesteld aan de aanwezige apparatuur, ook al is de act "klein" of "onbekend".

Maar is dat budget van 3k euro echt voor alleen speakers? Of moet daar ook nog een mengpaneel randapparatuur kabels ed. van af ?

In beide gevallen heb je in mijn ogen bijna geen kans tot slagen, want dit budget is echt minimaal. Ik was al meer kwijt voor mijn sub-top combi voor een beetje drive-in werk. En na verloop van tijd nog niet helemaal tevreden. Dus om hier enkele goed klinkende toppen, en subs voor te halen inclusief processing en versterking gaat het niet worden.

Dus het ( in mijn ogen) beste advies is; Inhuren wanneer de act zelf niets mee brengt, en door sparen tot een degelijk budget beschikbaar is van minimaal 10K euro.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by laptop
                  Dus het ( in mijn ogen) beste advies is; Inhuren wanneer de act zelf niets mee brengt, en door sparen tot een degelijk budget beschikbaar is van minimaal 10K euro.
                  precies, tot die tijd heeft het geen nut.

Comment

• HR Soundproductions
                    • Oct 2005
                    • 650

Hmmm, ik ga me even op glad ijs begeven (en waarschijnlijk wel verketterd worden), maar toch......

Er van uitgaande dat de organisatie toch een in-house installatie zou willen.
                    Als ik naar het "experimentele" karakter kijk, zou het mogelijkerwijs een optie kunnen zijn om tweedehands aan te schaffen??? Dan zou het (zelfs dan nog moeilijk) wel kunnen lukken voor dit budget.

En zoals mijn voorgangers alreeds zeiden, nieuw maar niet aan beginnen want het is echt niet mogelijk voor dit budget.

Als ik alleen al kijk wat er in de kleine zaal van Paradiso staat; Het C7/C4 systeem, aangevuld met J-SUBs, voor een capaciteit van 250 man!! Ik kan je vertellen dat het overigens meer dan toereikend is

Comment

• chippie
                      • Jul 2006
                      • 528

Zoals Rinus laat weten zie mijn tekst hieronder (huren is de boodschap, dan kun je zelfs nog testen waar je de beste resultaten mee kunt behalen)
                      Last edited by chippie; 18-08-11, 13:33.
                      IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

Working...