Backdrop reinigen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

Backdrop reinigen

Bijhet afbreken van een -afgelaste- buitenklus zijn de backdrops helaas in de natte klei terecht gekomen... Inmiddels wel weer droog, maar ze zien er niet meer uit. Dus dat wordt wassen en impregneren. Maar waar doe je dat? De lokale stomerij snapt er in ieder geval niks van. Iemand ervaring? En wat kost de grap?
    ~Clearsound~
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

je kunt hem toch gewoon laten wassen? en eventueel zelfs nog zelf impregneren?
    weet de afmeting niet van die backdrop en het gewicht anders kun je ht mischien zelfs nog thuis doen.

KLIKBAAR
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• Gitarist 62
      • May 2006
      • 278

Nou.. 6x3 meter gaat niet zo lekker in de Miele thuis...
      ~Clearsound~

Comment

• dj-inkognito
        • Jun 2011
        • 416

moet makkelijk kunnen. ik heb er 2 van 3x3.5 en die passen ook in mijn wasmachine thuis. iedere maand was ik die krengen en impregneer ik ze opnieuw.

anders gewoon naar een stomerij brengen en ze alleen laten wassen en vervolgens zelf impregneren?

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

Het onderwerp "softs" (achterdoeken, afstoppingen, projectieschermen, PA-scrims enz enz) hangt dan wel aan rigging,
          maar maakt daar toch niet echt deel van uit.
          Als dat zo was kon zeker de helft van alle onderwerpen hier wel terechtkomen.

Wat betreft reinigen van doeken lijkt het topic me meer/beter in he theaterforum-gedeelte onder te brengen...
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Eens met Rinus, en verhuisd
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Ik zou gewoon even bellen met Theatex of Ron de Groot en vragen wat ze voor je kunnen betekenen. Het "zelf" impregneren zorgt ook niet echt voor een resultaat waarvan de brandweervriendjes vrolijk worden...
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Gitarist 62
                • May 2006
                • 278

ok, wist zo 123 niet waar ik het beste konplaatsen. Ze zijn wel vuil maar blijven inderdaad nog (net) niet uit zichzelf rechtop staan

@ dj-inkognito Kennelijk is mijn doek flink wat dikker.. gaat er echt niet in! En dan nog: 6x3 meter op het grasveld uitleggen en dan met je spuitbusje er overheen sprayen... Lijkt geen goed idee.
                ~Clearsound~

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Gezien het gewicht van dergelijke doeken, zou ik dit ook overlaten aan een wasserij, om de wasmachine van moeder de vrouw te sparen.
                  En dat impregneren zou ik ook overlaten aan die wasserij.
                  Dan heb je tenminste een bewijs (attest) in handen dat jou doeken volgens de voorschriften in orde zijn, als het fout loopt tijdens een klus.
                  Last edited by frederic; 10-10-11, 15:34.

Comment

• dj-inkognito
                    • Jun 2011
                    • 416

Originally posted by frederic
                    Gezien het gewicht van dergelijke doeken, zou ik dit ook overlaten aan een wasserij, om de wasmachine van moeder de vrouw te sparen.
                    En dat impregneren zou ik ook overlaten aan die wasserij.
                    Dan heb je tenminste een bewijs (attest) in handen dat jou doeken volgens de voorschriften in orde zijn, als het fout loopt tijdens een klus.
                    die certificaten kun je op aanvraag krijgen bij het bedrijf waar je het impregneer aanschaft zal eens opzoeken waar ik dat toen van daan had,
                    je kunt hem gewoon ophangen toch? ( ipv over een grasveld uitleggen ) neem aan dat hij op een klus ook aan een truss oid hangt en dat even opbouwen is een stuk goedkoper dan het laten doen,

doe het al een aantal jaren zelf.
                    gebruik hiervoor zoon 10 liter vaatje waar je ook onkruid mee van je stoep af kan spuiten zijn bij de intratuin enzo gewoon te koop voor amper 15 euro en dat gaat echt mega simpel

Comment

• Rieske
                      • Aug 2002
                      • 544

Misschien moet je ipv een consumenten stomerij eens zoeken naar een industriele stomerij. Die kunnen grotere materialen verwerken.
                      Life is what you make it

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by dj-inkognito
                        die certificaten kun je op aanvraag krijgen bij het bedrijf waar je het impregneer aanschaft zal eens opzoeken waar ik dat toen van daan had,
                        je kunt hem gewoon ophangen toch? ( ipv over een grasveld uitleggen ) neem aan dat hij op een klus ook aan een truss oid hangt en dat even opbouwen is een stuk goedkoper dan het laten doen,

doe het al een aantal jaren zelf.
                        gebruik hiervoor zoon 10 liter vaatje waar je ook onkruid mee van je stoep af kan spuiten zijn bij de intratuin enzo gewoon te koop voor amper 15 euro en dat gaat echt mega simpel
                        Dit zal je niet helpen als het fout loopt of als je een klus moet doen voor de overheid.
                        Daar vragen ze attesten dat die doeken brandveilig zijn.
                        Als je afkomt met een papier "ik heb het product gekocht" is dat geen bewijs dat die doeken in orde zijn.

Comment

• djproffi

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar in mijn woonplaats (Zevenbergen) zit een wasserette/stomerij die onze backdrops zowel wast als impregneert met certificaat.

Comment

Working...