Bij LGO in St-Niklaas kun je Chamsys opleiding volgen aan democratische prijzen. Als je de instructeur op voorhand laat weten waar je de tafel voor gaat gebruiken past hij waarschijnlijk die opleiding aan. (Neen heb er geen aandelen)
Fatsoenlijke lichtsoftware i.c.m. Enttec USB PRO / Mac
Collapse
X
-
Volgens mij staat dat onder meer hier. http://www.chamsys.be/download/manua...cuts.pdf?dl=44 het kan zeker weten.
JoostComment
-
Het bedrijf die dat faciliteert is PA Geluid uit Beuningen. Een belletje kan nooit kwaad...Comment
-
leuk, en toen gooide Appie de x11 eruit, die voor de mac noodzakelijk is voor Chamsys.
Wie heeft er een oplossing?
gComment
-
As noticed by several users running the developer preview version of OS X 10.8 Mountain Lion, Apple is no longer including its X11 application for...
Xquartz gebruiken ipv X11, misschien werkt het. Eigenlijk is het ook wel een beetje van der zotte imo dat chamsys nog steeds X11 nodig heeft...
Sowieso verwacht ik eigenlijk wel gewoon dat Chamsys een fatsoenlijke oplossing aan draagt, en wellicht zul je tot op dat punt even moeten wachten met een upgrade van Lion naar Mountain Lion.It's time to play the music, It's time to light the lights ...Comment
-
heb het opgelost met een DMX-test-generator pakketje van Entec zelf, de rest maak ik later wel een keer.Comment
-
Ik gebruik zelf al enige tijd MagciQ voor professionele toepassingen in dans en theater.
Dit draait op een dualboot op een laptop, geheel gestripte xp versie, alles weg.. MagicQ only.
Nog nooit ( nog toch zeker 3 jaar minimaal maandelijks in gebruik) storingen gehad.
Mogelijk is zoiets met een macbook ook mogelijk. Gewoon dualboot met 2 partities draaien. Een als OSX voor alles (behalve dmx) en eentje met win xp/7 voor alleen magicq.
Het is wat veel een geheel os voor alleen een software pakket, maar het is erg stabiel, en geen gezeur met wazige driver conflicten enzo ( dit wil je NIET met je lichttafel)
Linux en MagiQ werkt btw ook maar is net als onder OSX niet erg bruikbaar ( laggy, muis zit er naast etc)
Qua keuze voor MagicQ: Na het proberen van veel dmx sturings paketten ben ik persoonlijk tot de conclusie gekomen dat MagicQ met een Enttec pro zeker voor minder dan 1 cent op de eerste rij zitten is. ( degelijk, stabiel, geen disco knipper panel; maar een echte lichttafel , multiple cuelist, triggers, etc etc etc)
En naar mijn weten ook de enige die dit betaalbaar aanbied; de volgende stap is een ma wing?
Qua interface van magicq.. tjah... je moet er mee leren leven, een tweede scherm is fijn ( gewoon op de rider zetten).. en onoverzichtelijk en ingewikkeld is relatief
Het heeft wel een redelijk steile leercurve vanaf compulight of avo oid; een beetje computergeekish gevoelens maakt het makkelijker heb ik gemerkt.
ps ik heb geen enkel verbond met MagicQ of aandelen oid; as objective as I can be.Nerd is geen belediging, het is een compliment.Comment
Comment