Beginnende theatertechnieker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpideY
    • Apr 2013
    • 11

Beginnende theatertechnieker

Beste,

Ik ben in het vak van theatertechnicus bij toeval gerold,zonder enige opleiding hiervoor!
    Mijn voorganger is namelijk gestorven...
    Met parcans,pc's,profielen en horizons trek ik al aardig mijn plan ondertussen.(jammer genoeg geen movingheads ter beschikking! )
    Werken met de adb cantor 48 lukt ook vrij goed (subkanalen/effecten etc).
    Het is een ware passie aan het worden om hierin steeds beter te worden,verslavend!

Binnenkort breekt er een rustigere periode op mijn werk aan en daar zou ik gebruik van willen maken om de spots uit te blazen.Enige tips hiervoor?

Ik zou vooral wat meer kennis willen vergaren over het afstellen van microfoons.
    Momenteel doe ik dit puur op gevoel maar wat is de juiste methode om de hoeveel bass/treble... in te stellen?
    Hoe voorkom je resonantie/storingsgeluiden?
    Wanneer is het zuiver genoeg?Bij microchecks hoor ik ze vooral de 'CHE' klank uitspreken, waarom is dit?

Alvast bedankt!
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

Van licht heb ik geen verstand.
    Wat het geluid betreft daar ligt het aan de materialen die je ter beschikking hebt. De akoestiek van de zaal is ook van belang.
    Dat is niet zo maar even neer te pennen hier. Dat roepen van een technicus is ook willekeurig, het is in ieder geval een middeltje om wat met de toonregeling te stoeien. In jouw geval is het handiger dat je eens een ervaren technicus uitnodigt die je op locatie wat kan helpen. Misschien dat er hier iemand is die je wil of kan helpen. Ligt er ook aan waar dit theater gelegen is.
    Heerlijk die stilte

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

Van geluid heb ik dan weer geen kaas gegeten
      van licht een beetje, paar hands on tips: