Slagerij van Kampen in Vianen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JasperT
    • May 2003
    • 100

Slagerij van Kampen in Vianen

Zaterdag de 14e van februari heeft slagerij van kampen een bezoek gebracht aan het stadshof theater in Vianen. Hierbij een aantal foto's.

Here I am, so what are your 2 other wishes?
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

HEFTIG!!! [8D]
    Cker die laatste paar foto's zien er strak uit, met die smalle lichtbundels en die LED-buizen (denk ik) []

Wat is er precies allemaal neergezet/opgehangen

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

FOH mixer ziet er iets X-8 achtig uit...
      Maar zo ingesloten zitten tussen de racks zou niks voor mij zijn!

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

Nette show inderdaad, dat moving beamer ding, hoe zit dat? Ik dacht dat High-End daar de enige van had, blijkbaar niet...? Want deze lijkt niet eens op een DL1. Kon dat ding inderdaad ook 360 rond enz. of alleen omhoog & omlaag?
        Krypton / Entour rackjes zien er ook goed uit, strakke show die waarschijnlijk in 1 keer zo uit de vrachtwagen komt rollen? Hoe lang is er opgebouwd?
        De aanlichting van dat vage achterdoek (wat is het precies voor spul?), hoe gebeurde die?

Comment

• JasperT
          • May 2003
          • 100

Pff wat een vragen, hieronder een paar antwoorden:

- ja, het waren idd ledbuizen, zelf door hun geproduceerd
          - de show kwam idd in 1 keer uit de vrachtwagen rollen. 11 uur beginnen en rond vieren klaar. Het afbouwen duurde rond de 2 uur, maar toen was ook iedereen weg
          - Achter het doek stonden 4 headjes, type weet ik niet meer. Ook stonden er wat wind machines en een hazer
          - De moving beamer kon vogens mij geen 360 graden, maar dit is verder niet getest. Pan/tilt weet ik het bereik ook niet. En wat ook verbazend was dat ze hem gebruikten om een aantal dingen uit te lichten. Op een gegeven moment kwam de 5 leden van svk een voor een op de rand van het podium zitten en kwam er uit de beam steed 1 lichtbundel bij. Zag er cool uit.
          - Verder stonden en hingen er in totaal 26 headjes, vele soorten en maten (mac 500, 2000 etc).

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

Nu word ik wel nieuwsgierig naar wat je daar deed Jasper... Organisatie? Medewerker Stadshof theater? Werkte je bij het licht/geluidsbedrijf? Lid van de Slagerij ?

Comment

• JasperT
              • May 2003
              • 100

Ik werk in de techniek crew van het theater. Verder loop ik nog geen jaren lang mee dus ben nog steeds in de leer he...
              Maar deze producties zijn hartstikke leuk om te doen, zo werk je nog is met dingen waar je normaliter niets mee doet.

Comment

• djbirdie
                • Oct 2002
                • 509

Ziet er netjes uit, mijn complimenten! [^]
                grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• LND
                  • Jan 2004
                  • 100

Is inderdaad mooi, maar ...

projecteren jullie altijd programma's op de achtergrond ?
                  -->zie foto 5

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

Vanwaar die enorme bak truss en licht boven de stoelen in de zaal?
                    1. Hebben jullie geen zaalbrug in het Stadshof theater?
                    2. Namen die Slagers dit setje truss+licht mee, of moest de schouwburg het inhuren?
                    3. Zie ik een Genie-tower op het zijtoneel achter de proscenium-muur?
                    4. Zitten er daar geen manteaux?
                    5. Hoe zit het met de trekken?

OFF-TOPIC - beetje -
                    Mijn inschatting van de plaatjes is dat er eerder sprake is van een concertzaal dan van een schouwburg. En bij concerten speelde het licht geen rol - zolang de bladmuziek maar te lezen was.
                    Rond 1900 hadden we ca. 800 zalen in Nederland met namen als Diligentia, Harmonie, Vriendschap en Concordia, waarbij zowel muziek- als toneel-voorstellingen werden opgevoerd.
                    De differentiatie is gekomen met de komst van de gecontrabalanceerde trekkenwanden vanaf ca. 1920, voor grote en zware decors in een verhoogde toneeltoren. Dat werden de schouwburgen, waarbij die grote toneeltoren en kleine opening in de proscenium-muur weer een nadelig effect had op de akoustiek voor de muziekuitvoeringen.
                    Maar ach "what's in a name"?
                    Als je een kerk, bollenschuur, zwembad, fabriekshal of zoiets ombouwt, noem je het ook theater.
                    En dan kan er plotseling weer van alles?
                    Hoe zijn die PC's gesteld? De volgorde was zeker iets als:
                    1. Stoelen weghalen
                    2. Takels aanbrengen en Trussgrid bouwen + op werkhoogte brengen
                    3. Lampen hangen en bekabelen
                    4. Ophijsen (en ook iets gedaan aan safen?)
                    5. Licht stellen met Genie-hoogwerker
                    6. Stoelen terugzetten
                    7. Show
                    8. Stoelen weghalen
                    9. Zakken
                    10. Lampen en kabels demonteren
                    11. Truss en takels demonteren
                    12. Stoelen terugplaatsen.
                    De 'Stoelverplaatsingstechnologie' neemt dan wel een onevenredig groot deel van de Theatertechnologische handelingen in.

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

ziet er vet uit, mooie kleurcombi's.

Slagerij van kampen is altijd supergaaf om bij te zijn
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Knakkerz
                        • Feb 2004
                        • 47

ik kom uit kampen [:I]
                        Professional...nee / Beginnertje... ja

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

Maar Jasper... Had je veel te doen tijdens de voorstelling? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat ze hun eigen technici ook meenemen die dan geluid en licht doen. Jij ging cker maar ff foto's nemen?

Comment

• JasperT
                            • May 2003
                            • 100

LND -> dat was tijdens de voorstelling, ik denk dat ze de beamer aan t configureren waren.

Rinus ->
                            - Die carre boven het publiek hangt vast in het dak. Geen zaalbrug aanwezig. Door de weeks is het namelijk een doodnormale gymzaal....
                            - Alle apparatuur kwam van svk, in de zaal hingen wat lampen van ons.
                            - Het was een ander merk dan genie, maar het is idd een lift. Daar waren er 2 van aanwezig, aan beide kanten van het podium een, elk met 3 headjesn. Verer ruste de truss halve cirkel ook op 3 liften.
                            - Manteaux?
                            - Trekkenwand is het enige wat we in de zaal hebben. Boven het podium hangt een grid.
                            - Verder: zoals ik al zei: het is een normale gymzaal welke wanneer nodig wordt bekleed en daar stoelen in worden geplaatst. Het podium is normaal dicht. De carre in de zaal moet ook standaard leeg zijn, aangezien er wel eens een bal tegen aan kan komen.
                            Bij elke show wordt alles opnieuw ingehangen en opgebouwd.
                            Zelfde geldt voor geluid, moet steeds opnieuw gebouwd worden. Voor het licht is er wel een standaard kabine in de zaal.

Jurjen -> tijdens de show ben ik in het publiek gaan zitten en lekker foto's gaan maken. In de pauze was er een changement en moest er een headje worden vervangen. Verder moest er nog een k wat trommels af maar dat was zo gebeurd. Kheb verder dus rustig van de show kunnen genieten

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Hier een stukje aanvulling op verzoek van Jasper van een mede crew member van het stadshoftheater.

citaat:Vanwaar die enorme bak truss en licht boven de stoelen in de zaal?
                              1. Hebben jullie geen zaalbrug in het Stadshof theater?
                              2. Namen die Slagers dit setje truss+licht mee, of moest de schouwburg het inhuren?
                              3. Zie ik een Genie-tower op het zijtoneel achter de proscenium-muur?
                              4. Zitten er daar geen manteaux?
                              5. Hoe zit het met de trekken?
                              paar antwoorden:
                              1. Zoals Jasper aangeeft, het is een gymzaal, met een podium er tegenaangeplakt, dat is direct de speelopening.
                              2.asked and answerd
                              3. is gebruik gemaakt van een vijftal liften, ook de halve trussboog is niet in het vaste grid gehangen (heel verstandig) maar op de liftjes blijven staan. Ben er niet bij geweest, dus vraag me niet hoe dit stond geschoord...
                              4 en 5. beide niet aanwezig

citaat:
                              OFF-TOPIC - beetje -
                              Mijn inschatting van de plaatjes is dat er eerder sprake is van een concertzaal dan van een schouwburg. En bij concerten speelde het licht geen rol - zolang de bladmuziek maar te lezen was.
                              Rond 1900 hadden we ca. 800 zalen in Nederland met namen als Diligentia, Harmonie, Vriendschap en Concordia, waarbij zowel muziek- als toneel-voorstellingen werden opgevoerd.
                              De differentiatie is gekomen met de komst van de gecontrabalanceerde trekkenwanden vanaf ca. 1920, voor grote en zware decors in een verhoogde toneeltoren. Dat werden de schouwburgen, waarbij die grote toneeltoren en kleine opening in de proscenium-muur weer een nadelig effect had op de akoustiek voor de muziekuitvoeringen.
                              Maar ach "what's in a name"?
                              Als je een kerk, bollenschuur, zwembad, fabriekshal of zoiets ombouwt, noem je het ook theater.
                              En dan kan er plotseling weer van alles?

Je zit er niet ver naast...
                              Deze zaal bestaat nu 20 jaar. 10 jaar geleden vond men dat er in Vianen meer aandacht aan culturele activiteiten moest worden besteed. Toen was de visie:
                              als we eens een gat in de buitenmuur hakken, 10m speelopening, 4m hoog podium6m diep, laad en los peronnetje, aan weerszijden een kleedkamertje..helemaal toppie.
                              In de zaal werden 300 houten opklap stoeltjes neergezet, voila: boerenlullentheater...

dat podiumgat was toch wel erg donker kwam men achter:
                              in het dak van de zaal een rek aan palet brengen, op een handlier, bij een voorstelling werd het rek naar beneden gedraaid, A-ladder neerzetten en er werden 6 500w halogeen spots ingehangen, op een wanddimmertje.

ongeveer 6 jaar geleden de ommekeer:
                              dat rek werd levensgevaarlijk, hing ook steeds meer in.
                              boven het podium werd een vast grid gemonteerd.
                              In de zaal werd een constructie verzonnen, zal proberen deze uit te leggen:

4 half tons verlinde stagemaker takels
                              carre van 10,30 bij 7m van prolyte X30V.
                              In het midden een dwarsligger, in de lengte uitgevuld met losse trussbuis.
                              Dit betreft een vaste opstelling.
                              Uiteraard moeten daar multi's en dmx naartoe en het hele spul moet kunnen bewegen...
                              is iets op verzonnen: op de midenste dwarsligger is een knikarm gemonteerd in 3 delen
                              hierlangs lopen multi's en 1 dmx lijn.

Takels zijn aangesloten op een schakelkast, hand sturinkje derbij en omhoog en om laag is rete handig opgelost
                              [quote]citaat:
                              Hoe zijn die PC's gesteld? De volgorde was zeker iets als:
                              1. Stoelen weghalen
                              2. Takels aanbrengen en Trussgrid bouwen + op werkhoogte brengen
                              3. Lampen hangen en bekabelen
                              4. Ophijsen (en ook iets gedaan aan safen?)
                              5. Licht stellen met Genie-hoogwerker
                              6. Stoelen terugzetten
                              7. Show
                              8. Stoelen weghalen
                              9. Zakken
                              10. Lampen en kabels demonteren
                              11.

Comment

Working...