HK Audio Premium PR:O Ervaring ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thaike2
    • Jun 2004
    • 44

HK Audio Premium PR:O Ervaring ?

Graag had ik vernomen of er iemand ervaring heefd met de luidsprekers van HK Audio Premium PR:O 12 /15/18S , dit lijkt op papier een mooi setje , maar hoe zit het met de klank ?

mvg
    Thaike 2
  • TVV
    • Aug 2004
    • 73

Als eens gehoord, klinkt zeker niet slecht.

Wel aan te raden is het gebruik met sub.

Comment

• tha_dj
      • Jan 2004
      • 375

Heb deze set afgelopen weekend 2 dagen mee gehad om mee te draaien en kan je zeggen dat dit een goede beuk set is !

2x 15" top en 2x 18" sub met 2x crown xls 602 versterkers en uiteraard een crossover !

Gaat super hard en klinkt lekker ( zeker voor de house, maar met bands zou ik toch echt nog een aparte equalizer erbij nemen want het mid/hoog heeft toch in bepaalde frequenties een dipje zitten waardoor naar mijn mening de zang te dof en net niet lekker uit de verf komt )

verders is het enige nadeel dat de fronten bol zijn waardoor de top niet op de bas gelegd kan worden tijdens het vervoer ( zitten schroef gaten achter op de bas kasten voor wielen, maar vindt dit eigenlijk overbodig omdat men toch niet kan stapelen )

Maar goed iedereen denkt er het zijne over !
      your light !

Comment

• thaike2
        • Jun 2004
        • 44

Voor de zang ,ben je niet beter met een 12" inplaats van een 15" , zodoende dat je misschien wat meer mid-hoog hebt ? (ik weet niet wat de profs hierover te zeggen hebben ?)

Ja ik verwacht nog wel enkele reacties over dit setje , ik denk dat de prijs zeker meevalt voor hetgeen je krijgt , en het is toch een merk die toch heel wat ervaring heeft.

mvg
        Thaike

Comment

• tha_dj
          • Jan 2004
          • 375

Nou NEE, liever de 15" als de 12", en het feit dat deze set rond het einde van dit jaar een dubbele gaat worden ( 4 baskasten met 2 toppen ).

Dus de verhouding laag/hoog komt dan beter uit !

Maar het is precies zoals ik al zeg: smaken verschillen en het komt wel vaker voor dat men met de equaliser het geluid van boxen een beetje corrigeert !

En qua merk is het zeker niet verkeerd + de mogelijkheden binnen het merk om te groeien naar een grotere set zowel passief als actief.....je kan zelfs een line-array kopen als je het wat vindt ( en het geld er voor hebt )
          your light !

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

off topics verwijderd...
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Speakertje
              • Mar 2005
              • 462

Ik vind de pro15 een behoorlijke gevoeligheid hebben !!! 104 db 1w/1m !!! En dat gezien tegen de prijs die ervoorge vraagt wordt. Als dit kastje dan ook nog een lekker klinkt dan lijkt het mij geen mis koop. Wil er binnen kort ook eens naar gaan luisteren.
              M.v.g. Sander
              Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
              Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Drive inn tnt
                • Sep 2003
                • 1082

Weet iemand de prijzen van deze serie?
                Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• TCMC
                  • Jul 2005
                  • 56

citaat:Geplaatst door Speakertje

Ik vind de pro15 een behoorlijke gevoeligheid hebben !!! 104 db 1w/1m !!! En dat gezien tegen de prijs die ervoorge vraagt wordt. Als dit kastje dan ook nog een lekker klinkt dan lijkt het mij geen mis koop. Wil er binnen kort ook eens naar gaan luisteren.
                  Laat je niet in de maling nemen van de opgegeven gevoeligheid van HK. HK beweert half space. Beneden 200 Hz kun je tot 6 dB optellen, daarboven maakt het niks uit of het half space of full space metingen zijn.

98 dB/W/m is trouwens heel netjes voor een 15" full range kast. De PR-range en de PRO range zijn trouwens hele nette luidsprekers voor het geld en zeker de moeite van het aanschaffen waard. Ik zou er zeker naar gaan luisteren...

TCMC
                  Blijven lachen :)

Comment

• thaike2
                    • Jun 2004
                    • 44

Bruto Prijzen in Belgie met 21% btw
                    HK-Pro: 12"=441,5 €
                    15"=477,95 €
                    15x"=514,25 €
                    18S"=603,79 €

mvg
                    Thaike2

Comment

• Speakertje
                      • Mar 2005
                      • 462

Netto prijzen in nederland inclusief 19% btw
                      HK pro 15: €399,-
                      HH pro 18 sub: €499,-

Die andere prijzen weet ik niet want die verkoopt die bekende zaak niet !!

Zit toch nog een behoorlijk verschil tussen die een ritje van 4 uur best waard is, mits de auto zuinig is

De vermogens kan ik daarvan uit gaan dat die kloppen of moet ik die ook met een korreltje zout nemen?? Wat voor versterker raden jullie aan?
                      M.v.g. Sander

Comment

• bones2001
                        • Aug 2003
                        • 741

Heeft iemand dit setje al eens vergeleken met de HK Linear3 serie ??
                        Ik heb voor de liefhebber nog een demosetje staan bestaande uit,
                        2 x LR 112 en 2 x LR 118 sub.
                        Bij interesse even een mailtje.
                        Mixen is net als schilderen.
                        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Ibvee
                          • Nov 2002
                          • 714

Oei, nu ben ik erg benieuwd naar het resultaat daarvan, beide zijn namelijk een optie voor een toepassing waar binnenkort nieuwe kasten komen
                          De groeten => Micha

Comment

• Speakertje
                            • Mar 2005
                            • 462

Ik ben daar ook wel erg benieuwd naar !! Zal tweemaal de pro 15, 150 mensjes in een gymzaaltje aankunnen? Ga binnen kort eens kijken, ben wel benieuwd naar het geluid voor zo'n prijs !!
                            M.v.g. Sander

Comment

• Speakertje
                              • Mar 2005
                              • 462

Weet iemand misschien welk merk drivers HK gebruikt in de pro serie? Of zijn de drivers eigen fabrikaat?
                              M.v.g. Sander

Comment

Working...