Moet er Pioneer of Denon op staan

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wout Laenen
    • Sep 2000
    • 102

citaat:Ik vraag me trouwens af; is key lock (master tempo) een must, of kan het ook makkelijk zonder.
    Dat zal er van af hangen wat je juist wil doen. Als je grote versnellingen / vertragingen gaat toepassen, is het zeker wel handig.
    En natuurlijk kan je iets makkelijker pitch benden wanneer je MT opstaan hebt.
    Ikzelf gebruik MT niet zo veel omdat ik meestal met een heel kleine pitch range werk.

Zie het gewoon als een luxe die heel mooi meegenomen is maar die niet onontbeerlijk is.
    mvg

WL

Comment

• discodeluxe
      • Oct 2003
      • 17

Ik vind de mastertempo een hรƒยฉรƒยฉl goede uitvinding de opmerkingen van de mensen over de "helium-stemmetjes" zijn er voorgoed mee verdwenen!! geen mens die merkt dat een nr 5% sneller draait. Toch opletten dat het niet te snel gaat vind zelf dat het nogal wat aan kwaliteit verliest wanneer je boven 8% gaat bij bv cdj100, de 800 darentegen doet dit maar vanaf 12% (vooraleer mensen vragen of ik mijn platen op dit tempo laat afspelen: neen gewoon ondervonden bij bv intromixjes thuis aan elkaar te knutselen) grtzz

Comment

• Roeltej
        • May 2001
        • 761

soms ook afhankelijk van nummer of je de mastertempo goed hoort...

Zelf hebben we een Tascam CDX-1500 en die werkt nog steeds zonder problemen ...
        ook niet al te duur spelertje met aardig wat opties, maar niet naar die scratch functie kijken, stelt niks voor.
        Vitality Show

Comment

• discodeluxe
          • Oct 2003
          • 17

Daar heb je vast en zeker wel gelijk in mod!!! En wat de scratchfunctie betreft; bij de pio'tjes werkt dit wel benaderend lekker, maar geef mij dan toch maar een "sl"-tje!

Comment

• Roland
            • Jan 2001
            • 480

ik pitch platen vaak extra op om een bepaalde sound te krijgen. Master tempo staat mij ook zelden aan. Alleen boven de 10%.

Draai zelf al jaren met pioneer, draaitegenwoordig ook met denon. En die discussie is hier al 10 x gevoerd door de jaren heen. Iedere cd-speler heb zijn voordelen en nadelen. Maar Numark vind ik echt niet fijn draaien, het bijsturen van zo'n ding werkt zo prullerig en que's ed ben je ook zo kwijt als je ff op de verkeerde knop drukt. Voor mij alleen nog maar pioneer 800/1000 of een denon van de nieuwere series een 2100 mag al voor mij.
            Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

Kijk, Met Roland kan je praten...die verwoord precies mijn ge-eikel met de Numark spelers![8D]

Op de pio's draai ik standaard met mastertempo uit, pitch staat bij wel standaard op 16% ingesteld...nee niet dat dat fadertje steeds helemaal op standje mickey Mousse staat, je kan kiezen uit 10 of 16%.

Comment

• DBAirwave
                • Apr 2003
                • 70

Wat mij opvalt is dat er hier niet gesproken wordt over Stanton. Geeft toch ook aardig wat voor zijn geld? Wij zijn nu net aan het twijfelen tussen Stanton en Denon.

De cd speler die we nu hebben is de CD 700 van JB Systems, maar we merken dat op grotere toepassingen de CD begint over te slaan (en dat soms al vanaf een setje van 2x1000 watt[V]).

Comment

• Roeltej
                  • May 2001
                  • 761

wat maakt het uit op wat voor set je cd speler is aangesloten voor het wel/niet overslaan
                  Vitality Show

Comment

• Roland
                    • Jan 2001
                    • 480

Precies, mijn pioneers zijn aleens los van de tafel gekomen met carnaval. Houten vloeren en stampende massa. Maakt geen drol uit met die dingen knallen gewoon door.

Comment

• pldsdj
                      • Jan 2002
                      • 11

Ik werk met veel soorten Cdspelers. Zoals Denon, Pioneer, Numark, etc. Ik heb erg veel goede ervaringen met de CDN-90 van Numark.
                      Er zitten gewoon een paar goed doordachte dingen op dat apparaat.

* Denk eens aan de goede effectjes, snel en simpel aan te spreken.
                      * De jog wieltjes, die zijn er prettig om mee te werken. Je kunt met
                      die dingen heel snel of met veel gevoel bij pitchen. (ideaal voor
                      mixen van classics zonder een constante beat)
                      * De loopjes, die je eindeloos door kan maken. (en tevens kan
                      gebruiken voor HotCues.
                      * En ZELF je software updaten, dus niet zoals bij Pioneer of Denon
                      even opsturen en er 6 weken op wachten.

En het is gewoon een apparaatje met een goede prijs en kwaliteits verhouding.

Comment

• dj hunter drive-in
                        • Apr 2005
                        • 3

Ik werk met 2x Numark Axis 8 (bijna hetzelfde als de CDN-90, maar dan de enkele versie).
                        Inderdaad ideale CD spelers van mooie kwaliteit.
                        Ik heb ook al een paar keer gedraaid met een CDN-90, inderdaad wel een hele fijne CD speler, maar ik vind single cd spelers persoonlijk fijner (groter Jogweel e.d.)
                        Ainร‚ยดt no party like a party with bass

Comment

• Roeltej
                          • May 2001
                          • 761

citaat:Geplaatst door Roland

Precies, mijn pioneers zijn aleens los van de tafel gekomen met carnaval. Houten vloeren en stampende massa. Maakt geen drol uit met die dingen knallen gewoon door.
                          cdj100 ?

die willen nl alleen overslaan als je er een cd in frot als ie aan het spelen is...

super appareten ... helaas geen 19" daarom hebben we onze eruit gedaan.
                          Vitality Show

Comment

• Victor
                            • Aug 2000
                            • 54

citaat:Geplaatst door pldsdj
                            * En ZELF je software updaten, dus niet zoals bij Pioneer of Denon
                            even opsturen en er 6 weken op wachten.
                            Denon is ook user updateable. Bovendien is Denon afaik de enige die deze mogelijkheid niet alleen gebruikt om foutjes in de firmware te herstellen, maar ook om achteraf nieuwe mogelijkheden toe te voegen.
                            Groeten,
                            Victor Noordland

Comment

• Roland
                              • Jan 2001
                              • 480

Nieuw DJ van de Celebration in Maastricht heet de Denon's eruit gegooit. Stonden 2 mooie 2600 dus 4 lades. Nu heeft die 2 verschillende numark spelers. Wordt ook maar weinig gemixt daar. Hij gebruikt ze vooral voor de effecten van de Numark. Zo zie je maar iedereen zijn eigen ding. Het blijft altijd de vraag waar ga je het voor gebruiken.

Comment

• Intamin_AG
                                • May 2005
                                • 34

mjah het is wat je fijn vind, ik verkies mijn cdn90 ver boven de cdj1000 hoor, vooral om temixen vind ik de numark een beest. Eerste cdspeler met effecten die ook echt BRUIKBAAR zijn

cdj1000 is leuk hoor absoluut maar als ik mag kiezen

Comment

Working...