ervaring met de HKaudio systemen?

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Sjefkuh
    • Jan 2009
    • 17

ervaring met de HKaudio systemen?

ik wil nu van mijn koolsound v-238 800wRMS af / erbij houden als tops.
    maar dan de HK primium PR:O actieve 18'' sub aanschaffen, ga er vanmiddag even naar luisteren in de zaak.
    maar heeft iemand al ervaring met deze speaker / of met andere van dit merk van de actieve series?
    4 Vibe 18s, 2 Vibe 15, 2 V-238
    driven by adj VLP-2500 and 2 ks XA-1000's
    played with numark C3 usb, numark DMC2
    (want my one stack of Titans 48's)
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Hoi Sjefkuh,

Ik gebruik de HK 18" onder een RCF ART322 (oud model) 300 Watt, gewoon doorgelust vanaf de bas (interne X-over)

Als versterker gebruik ik nu een 4-acoustic P900 (1500 W/4 ohm), dat gaat goed, voorheen een Samson S2000 (1000W/4 ohm) maar die was me te licht.

Welke versterker gebruik jij, of wil je gaan gebruiken voor de combinatie?

Voor het geld is het een net kastje, ik gebruik deze combi voor een popbandje in kroeg/ klein zaaltje, en dat gaat prima.

Wel zou ik zoals je al aangaf gewoon gaan luisteren, ook naar andere kasten, neem een CD mee die je goed kent en blablabla...

Ik weet alleen niet hoe die Koolsound dingetjes gaan klinken als top ( dubbel 15")!!! Tevens zijn ze wat zwaar om op een paaltje te gaan zetten, en gewoon ge-stacked op de HK kom je hoogte tekort.
    (ook kom ik verschillende gegevens tegen: 98 dB vs 102 dB)

groeten John
    edit: oeps ik lees nu dat je de ACTIEVE vesrie wil gaan proberen..
    Last edited by Whitefarmer; 08-01-09, 11:54. Reason: op naar PEARL mijn ogen worden slecht!
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

HK Audio is wat mij betreft een van de betere middenklassers. Al een paar keer een HKaudio Pr:O setje gehoord (15" topjes, 18" subjes) op verschillende locaties (zaal, tent, openlucht, carnavalswagen) en elke keer toch weer prima geluid (en meer druk dan je verwacht uit z'n kastje).
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Ik adviseer je om geen passieve toppen te gebruiken met actieve bassen.
        Als je namelijk actief én passief combineert heb je de nadelen van zowel passief- als actief, en dat wil niemand.
        DUS.... koop een passief (HK-audio) subje -net als whitefarmer- of vervang je huidige toppen voor actieve gevalletjes.

Daarnaast ben ik het eens met whitefarmer over hetgeen dat je hoogte tekort gaat komen. Een grote, dubbel 15" top plaats je niet met een sub/sat setje. Logischerwijs omdat het veel te groot en lomp is en je tussenpaaltje het gaat begeven... (er zit niet eens een topflens in die top van je, dat zegt al genoeg) Dan zou je nog een subje of iets dergelijks tussen de sub en de top moeten plaatsen. Of je gaat akkoord met slechte spreiding en veel drukverlies...
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• JustME125
          • Jun 2006
          • 297

Kunt natuurlijk ook een flightcase ertussen gooien (mits je 2 dezelfde hebt). Werkt vaak ook prima
          Correct me if I'm wrong

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Originally posted by JustME125
            Kunt natuurlijk ook een flightcase ertussen gooien (mits je 2 dezelfde hebt). Werkt vaak ook prima
            "Dan zou je nog een subje of iets dergelijks tussen de sub en de top moeten plaatsen. Of je gaat akkoord met slechte spreiding en veel drukverlies..."
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Dj Sjefkuh
              • Jan 2009
              • 17

jah ik snap dat een actieve subjes en passieve tops niet goed samen gaan, maar dat is alleen tijdelijk.
              eerst koop k 2 subs en daarna even bij sparen en dan de 2 actieve pro 12 van hk.
              dit is gewoon even een doorspaar moment,
              mar het klopt wel de v238 zijn te lomp en komen echt niet na van wat er opgegeven word 102 db maar denk zelf eerder maar 95db.
              de nieuwe set word dan subs 125db paaltje ertussen en tops 124db en alles actief.

groete
              Last edited by Dj Sjefkuh; 13-01-09, 12:21.
              4 Vibe 18s, 2 Vibe 15, 2 V-238
              driven by adj VLP-2500 and 2 ks XA-1000's
              played with numark C3 usb, numark DMC2
              (want my one stack of Titans 48's)

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Of je spaart eerst alles bij elkaar...

Comment

• jaksev
                  • Jul 2007
                  • 365

Heb ze zelf ook, QSC RMX2400 erop. Als je er een equalizer bij pakt, en dat goed afstelt klinkt dat zeer leuk. Je moet er echter wel rekening mee houden dat het frontloaded bassjes zijn. Dus 25 meter verder is er niks van je laag meer over, of in ieder geval niet veel. Echter in een klein zaaltje klinkt dat zeer vet, had laatst een jongeren feestje 50 man. in een kelder, 6m x 15m. Voornamelijk top40 en house gedraaid. Klonkt echt super strak. Vooral op die house muziek, klinkt dat echt gaaf. Mja zonder EQ lukt dat haast niet.

Comment

Working...