Vibe18s mkii

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Vibe18s mkii

Heeft er iemand al deze subs gehoord ?

Zijn ze beter dan de eerste versie en weet iemand hoe de binnenkant eruit ziet ?

Ze zouden een kopie van Dynacord zijn ( speaker zit halverwege de kast )
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

Ik heb recent 4 stuks van deze kasten verkocht maar moet eerlijk zeggen dat ik altijd positief verbaasd was over deze kastjes. Drukken lekker door als je ze voed met een voldoende zware versterker ( ik voedde ze met een Master Audio DX-2000 en dat werkte prima).

Ik heb nooit echt verschil met de MKi gemerkt moet ik je heel eerlijk bekennen, vond deze gelijkwaardig presteren.

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

De nieuwe versie is zowiezo zwaarder belastbaar.

Ik ben benieuwd naar de binnenkant omdat ze zeggen dat deze andeers is dan de oude versie.

De oude versie is gewoon fronbtloaded zoals de BR118 van 18Sound de nieuwe versie schijnt dat de speaker wel frontloaded zit maar meer naar achteren zoals bij Dynacord en AD systems.

JB Systems heeft geen goede foto's ervan ( op de site klopt de foto ook niet met de afmetingen die erbij staan )

De nieuwe versie moet ook groter zijn dan de oude versie.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 650

Originally posted by Rolandino
        De nieuwe versie is zowiezo zwaarder belastbaar.
        Dit hoeft helemaal niets te zeggen, veel specs zijn niet altijd op waarheid gebaseerd. Menig marketeer "leukt" dit op en die 100 watt verschil is vaak alleen op papier "meet"baar.

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

daar heb je op zich gelijk in ja. 100W is weinig verschil.

Maar heb je de grillplaat er al afgehaald ?

Comment

• HR Soundproductions
            • Oct 2005
            • 650

Originally posted by Rolandino
            daar heb je op zich gelijk in ja. 100W is weinig verschil.

Maar heb je de grillplaat er al afgehaald ?
            Nee, had de set (4x Vibe18s en 2x Vibe 15) als spare setje gekocht, was echter niet echt tevreden over de tops erboven. Aangezien de set ook nauwelijks werd gebruikt is die compleet weer weggegaan.

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

denk ook dat een vibe15 te licht is tegenover 2 subs per kant.

MSS was de vibe 30 betere optie. of 2x vibe 12. maar goed

Ben nog steeds benieuwd of er iemand foto's heeft van de binnenkant.

Comment

• Back on Track
                • Jun 2009
                • 227

Originally posted by HR Soundproductions
                Aangezien de set ook nauwelijks werd gebruikt is die compleet weer weggegaan.
                Dan weet ik waarnaartoe

ik heb zelf 2X vibe 15 MKII

en die blazen toch heerlijk vind ik...

af en toe huur ik de Vibe 18 MKI (volgens mij die van HR Soundproductions) erbij en dan mag het idd wat meer top hebben....
                BACK ON TRACK DJ

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

@HR: Vibe 15 en 18s is geen goede combinatie. Hiervoor moet je de Vibe 12 gebruiken. Met de 15 heb je niks van mid of indien je eq't wollig mid. Geen van beiden klinkt echter goed en doet niet goed aan de definitie van je geluid. Met een Vibe 12 klinkt je geluid 10x natuurlijker en veel opener.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

heb vandaag de VBE 10 binnengehad en ff snel aangesloten.

Klinkt niet slecht voor het geld ( 135,00 )

Ga denk ik voor deze toppen de VIBE15S bestellen ( 245,00 )

Leuk voor een kleine set icm de C31800 versterker ( 455,00 )

die 18subs met met 2 per kant en een vibe 12 hoeveel man disco zou je er mee kunnen doen ?

Kzit er aan te denken om deze serie te gaan aanschaffen om met een laag budget een leuke set te kunnen leveren.

4 subs per kant met 3x vibe 12 top lijkt mij ook wel een leuke optie

Comment

• HR Soundproductions
                      • Oct 2005
                      • 650

Originally posted by laserguy
                      @HR: Vibe 15 en 18s is geen goede combinatie. Hiervoor moet je de Vibe 12 gebruiken. Met de 15 heb je niks van mid of indien je eq't wollig mid. Geen van beiden klinkt echter goed en doet niet goed aan de definitie van je geluid. Met een Vibe 12 klinkt je geluid 10x natuurlijker en veel opener.
                      Sluit ik me helemaal bij aan. Voor fullrange (zonder bas) is de Vibe 15 misschien leuk,maar absoluut niet i.c.m. 2x Vibe18s. Het mid was ver te zoeken en ook het hoog het moeite om mee te kunnen met de bas. Ik heb ze een keer gebruikt met 2x TSA-C112 erboven (dus 2x Vibe18s en 2x C-112 per kant) en dat ging heel lekker en moest ik zelfs de tops een beetje terughalen. Die combi was echt veel beter.

De Vibe 30 heb ik er ook bij gehad (als proef) maar dat was het helemaal niet. Persoonlijk vind ik dit soort kasten (2,5 weg systeem) niet heel prettig werken en moet je echt gaan EQ-en om er een beetje leuk geluid uit te halen. In de algemeenheid zijn dit soort kasten voor mij vlees nog vis... natuurlijk zijn er wel een paar uitzonderingen,maar dan zitten we in een andere prijsklasse.

Hoeveel man met 2x VIbe18S en 1x Vibe12 per kant? Ligt natuurlijk aan veel factoren,welke amps gebruik je, het soort feestje of acoustische omstandigheden van de zaal etc., maar bij 200 houdt het aardig op (ligt dus echt de max. voor mij persoonlijk) met 2x vibe12 erboven zul je het iets kunnen rekken,maar niet veel.
                      Last edited by HR Soundproductions; 28-05-10, 08:03.

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

Dan hebben we dezelfde denklijn.
                        Ik had ook zoiets in gedachten tenminste ik had zoiets van 250 man en met 2 toppen per kant man of 300.

Maar goed voor versterking heb ik diverse racks QSC en Master en Synq DIGIT 3k6

Over die laatste ben ik qua prijs kwaliteitverhouding tevreden.

QSC zijn erg goed zo ook de DXen van Master maar toch vindt ik de Synqs qua prijs niet tegenvallen eerder verassend ( heb er nu 6in gebruik model 3K6 )

Denk dat ik eerstff ga kijken wat die 15sub met 10top zijn werk doet icm de c31800 versterker.

mss dat ik in later stadion groter ga met de 18 en 12

Kan ook zijn dat ik de 15 subs ga uitbreiden mochten ze niet tegenvallen en icm de vibe12 ( 2x 15sub per kant met vibe12 top )

Ben er nog niet aan uit. de vibe10 is ook niet verkeerd alleen weinig laag bij fullrange maar dat is normaal voor een 10"er wel fijn voor spraak en afroep systeempjes die ik ook regelmatig verhuur.

Van de witer komen er versterkermodules uit die je in de vibeserie kan stoppen zodat ze aktief worden. dat is zeker een optie

Comment

• amigo
                          • May 2004
                          • 64

Hallo,

ik doe het met 2* vibe 18 sub en 2* vibe 12 dus van de "oude" serie

de subs staan achter een Jb D2 1500 die vol open staat
                          topen staan achter een EV Q44 die een kwartje minder staat

als crossover gebruik ik een Beringer DCX2496
                          die vooral het middengebied wat naar beneden trekt, afsnij frequenties weet ik niet zo van buiten. Die heeft iemand met verstand van zaken ingesteld.
                          Toppen staan in elk geval niet full range, en de fase dervan is gedraaid.

een trouwfeest van 250 mensen doe ik vlot, bij een fuif moet er nog wat bij.

Mvg Luc

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

die D2 versterkers zijn ook erg goed meen ik alleen hoor je er weinig over.

Heb zelf die C31800 versterkers en die werken ook goed en geven ook een stevig geluid.

mij lijkt die 1500 te licht voor de subs

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

Heeft er ook iemand hier de VIBE15S gehoord ??

Mij lijkt qua maatgeving dat het een vrij grote kast is voor een 15" speaker.

Mij lijkt het dan ook dat deze een goede diepgang heeft voor een 15"er.

Kan hem nergens bij mij luisteren vandaag de vraag.

Comment

Working...