Stadsfeest 2005

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jag
    • Nov 2002
    • 319

Stadsfeest 2005

Het stadsfeest is het jaarlijkse nieuwjaarsfeest van de gemeente Utrecht. In eerste instantie een stevig programma, alleen vanwege de gebeurtenissen in Azie is het programma versoberd(laatste band verviel) waardoor er geluidstechnicsch nogal wat verviel. Er was flink wat geluid van Ampco gehuurd (A&H ML4000 32 kanaals FOH, Soundcraft 32 kanaals K3 FOH, DDA forum 30 kanaals monitor en dan nog onze eigen 24 kanaals Soundcraft K3. Synco PA met 4x dubbel 15" Combi, 4x sub), maar dat kon nu grotendeels op het zijtoneel blijven staan. Uiteindelijk hebben we de DDA forum (die eigenlijk voor de laatste band bedoeld was) maar ingezet voor de eerste band en ook de ML4000 die eigenlijk ook voor de laatste band bedoeld was. De Synco set hebben we niet gebruikt, wel de Synco monitors. Ik heb uiteindelijk 7 groepjes monitor gemaakt, terwijl er in de onderhandelingen met de band op 4 uitgekomen was eigenlijk.

Niet zulke goede foto's (understatement), heb ze ff snel snel tussendoor gemaakt en ben nog niet handig met de flitser.

Alle foto's zijn klikbaar voor een full screen 1280 versie

Allen & Heath ML4000 FOH tafel:

Allen & Heath Mixwizzard submixertje:

Podium vanuit zaal:

Zelfde maar met ander lichtstandje:

Stageblock, centraal spanningspunt geluid en deel monitor amps:

Andere deel monitor amps:

Close up amp rack met zo'n handige multi van Ampco:

De DDA forum 30/12. Was een erg fijne tafel om mee te werken, lekker to the point. Ik kreeg alleen de mix niet over mijn floortjes, maar dat was verder ook niet echt boeiend ofzo:

Close up:

Fx rack. Te weinig kantjes EQ, geen 6dB stand en galmpjes gebruikte ik niet.

Synco wedge, fijn spul. Alleen wanneer maken ze ze nou eens actief [] ?

Close up output sectie en een deel van mijn stage plannetje (duidelijk (en final!) overzicht monitorgroepjes, instrumenten en namen):

Podium gezien vanaf mijn tafel:

Was een leuke klus om te doen, maar erg jammer dat we niet het volledige programma hadden.Ampco spullen zijn ook altijd fijn om mee te werken, gewoon mooie complete sets. Ik vond alleen dat er klankmatig wel erg veel verschil zat tussen de verschillende floortjes. Heb geen tijd gehad om ze echt afzonderlijk te EQen, dat is ook zo'n gedoe met non-powered speakers.
    Maar goed, de muzikanten waren zeer tevreden en daar gaat het om .
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

het betere werk, als het werkt.

qua thumbs : http://www.licht-geluid.nl/forum/top...?TOPIC_ID=8070 ff doorlezen. Spaties in de [] weghalen, en klaar is klara.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Hoe is de ML4000 van A&H?
      Ik werk zelf in theaters met de PM4000-48 of de Heritage 2000.
      Ziet er allemaal goed uit maar had je nog andere galmpjes omdat je deze niet gebruikte of gewoon geen?

Comment

• William
        • Oct 2002
        • 233

hoorde van mijn baas die was wezen kijken dat halverwege de show op het projectie scherm een virus scan begon te lopen? niet helemaal de bedoeling?

ook dat er een aantal keer flink gefloten werd door de zaal, en niet door het publiek[xx(][?]
        V*L...........punt

Comment

• Jag
          • Nov 2002
          • 319

citaat:Geplaatst door **************

het betere werk, als het werkt.

qua thumbs : http://www.licht-geluid.nl/forum/top...?TOPIC_ID=8070 ff doorlezen. Spaties in de [] weghalen, en klaar is klara.
          Wat bedoel je daarmee?

Thumbs heb ik aangepast, dank je voor de tip. Dezelfde code als op andere fora, alleen aanhalingstekens om de url heen .
          citaat:Hoe is de ML4000 van A&H?
          Ik werk zelf in theaters met de PM4000-48 of de Heritage 2000.
          Ziet er allemaal goed uit maar had je nog andere galmpjes omdat je deze niet gebruikte of gewoon geen?
          Heb er niet mee gewerkt dus kan het je niet vertellen. Maar het ziet er uit als een zeer complete en fijne tafel. Maar meer kan ik je er niet over vertellen. (Voor welke club werk je trouwens?)

citaat:hoorde van mijn baas die was wezen kijken dat halverwege de show op het projectie scherm een virus scan begon te lopen? niet helemaal de bedoeling?
          De projectie deden wij niet, maar dat is idd wel slordig.
          citaatok dat er een aantal keer flink gefloten werd door de zaal, en niet door het publiek
          Ja, toch wat feedback, mijn schuld. Tijdens (de enigzins korte) soundcheck wat feedback op de percussie kanalen maar tijdens de voorstelling ook op de lead vocals, beetje zonde. Maar dat was niet eens de grootste blunder: een collega van me schakelde de geluids spanningsgroep uit door een miscomminucatie met mij [xx(], om je ogen uit je kop te schamen echt. Nota bene tijdens de toespraak van de burgemeester. Grootste blooper sinds tijden. Ja niet echt een vlot verlopen avond, erg jammer. Was voor de rest een erg soepel en goed verlopen klus.

Comment

• William
            • Oct 2002
            • 233

citaat:Geplaatst door Jag
            [De projectie deden wij niet, maar dat is idd wel slordig.
            citaatok dat er een aantal keer flink gefloten werd door de zaal, en niet door het publiek
            Ja, toch wat feedback, mijn schuld. Tijdens (de enigzins korte) soundcheck wat feedback op de percussie kanalen maar tijdens de voorstelling ook op de lead vocals, beetje zonde. Maar dat was niet eens de grootste blunder: een collega van me schakelde de geluids spanningsgroep uit door een miscomminucatie met mij [xx(], om je ogen uit je kop te schamen echt. Nota bene tijdens de toespraak van de burgemeester. Grootste blooper sinds tijden. Ja niet echt een vlot verlopen avond, erg jammer. Was voor de rest een erg soepel en goed verlopen klus.
            LOL, zoiets hoorde ik ook al ja, niet echt bepaald handig
            V*L...........punt

Comment

• Jag
              • Nov 2002
              • 319

citaat:Geplaatst door Hurricane

citaat:Geplaatst door Jag
              [De projectie deden wij niet, maar dat is idd wel slordig.
              LOL, zoiets hoorde ik ook al ja, niet echt bepaald handig
              Heb mijn collega die FOH deed nog niet gesproken sindsdien, maar die zal wel not amused geweest zijn .

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

citaat:Voor welke club werk je trouwens?
                Ik werk niet voor een vaste club. Doe veel in het CKC (Centrum Kunst en Cultuur) en het Stadstheater van Zoetermeer, veelal theater klussen dus. Verder ook lokale bands, evenementen en werk ik voor een akoestisch adviesbureau.

Dan heb je zeker ook geen idee waarom de extra submixer?
                Op de ML4000 lijken nog 10 kanalen niet gebruikt en de Mixwizzard levert 10 mono, 2 stereo kanalen en 4 subgroepen extra op. Kan natuurlijk zijn dat de laatste 10 van de ML4000 wel gebruikt waren maar op de foto nog niks mee gedaan.

Comment

• Bor
                  • Jan 2003
                  • 50

De EQ's hebben mijns inziens een ietwat dramatische instelling voor dergelijke monitoren. Kwamen de vocals nog wel verstaanbaar en helder uit de monitoren?

Rob Kuenen

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Die EQ instellingen zijn mij ook opgevallen, en dat met synco [:I]
                    Kan ook liggen aan de stadsHALL natuurlijk
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Bor
                      • Jan 2003
                      • 50

citaat:Geplaatst door sis

Die EQ instellingen zijn mij ook opgevallen, en dat met synco [:I]
                      Kan ook liggen aan de stadsHALL natuurlijk
                      sis
                      Zelfs bij een ongelooflijk K*T accoustiek is een dergelijke EQ instelling niet echt jofel! (mijns inziens)

groetjes Rob
                      Rob Kuenen

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Wat er mij opvalt: is voor-al de 20 en 25 Hz
                        Die staan lekker in het midden terwijl die geen ENKELE dienst heeft
                        kan je die gewoon effe naar - 15 dB naar beneden schuiven
                        sissie

Comment

• MSS
                          • Dec 2003
                          • 78

@sis
                          de laag-af filter staat toch aan? Of kijk ik er nou zo langs?

Comment

• Lipton
                            • Feb 2004
                            • 17

Rare EQ afstelling..
                            Heb wel nogniet met Synco monitors gewerkt maar als je je monitors zo moet afstellen heb je toch voor de verkeerde monitor gekozen
                            denk ik .

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

citaat:Geplaatst door MSS

@sis
                              de laag-af filter staat toch aan? Of kijk ik er nou zo langs?
                              Gelukkig, maar wat staan ze daar dan te doen ; (20 en 25 hz)
                              kun je toch even goed naar beneden halen !
                              Die freq. hebben op dit moment geen enkele zin [V]
                              Trouwens die EQ instelling " zoals eerder opgemerkt is wel héél dramatisch "
                              Ik heb dit nog nooit moeten doen [^][^][^]
                              sis
                              sis

Comment

Working...