Ons nieuwe LK85 multikabelsysteem

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djfrenko
    • Oct 2003
    • 61

Ons nieuwe LK85 multikabelsysteem

Hallo mensen,

Wij hebben ons nieuwe multikabel systeem klaar en wouden jullie hier graag wat foto's van laten zien.
    Graag uw reacties op het systeem.
    wat vinden jullie ervan om het complete systeem in 1 rack te hebben, en zijn er meer van jullie die zo werken?

Wij zagen dit systeem bij een collega bedrijf alleen dan in de LK150 versie.
    Aangezien wij aan een LK85 systeem genoeg hebben is hiervoor gekozen.

Het systeem bestaat uit een flightcase met daarin 55Mtr 32 parige multikabel van perivox als FOH kabel.
    De keuze voor deze kabel is omdat hij dun is en lichter dan andere multikabel. verder is deze super slijtvast vanwege zijn PUR mantel en lekker soepel.

verder zit er een 8Mtr kabel bij voor naar de monitor tafel.

daarna komt een afnemebare bak voorzien van 19" rackprofiel om het stageblock in te monteren. en een speciale afsluitbare bak voor snake's en de monitor multi.
    en als laatste de top deksel.

Hierbij de Link: Multikabel systeem

Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+
  • Elmo
    • Jun 2006
    • 208

Originally posted by djfrenko
    Hallo mensen,

Wij hebben ons nieuwe multikabel systeem klaar en wouden jullie hier graag wat foto's van laten zien.
    Graag uw reacties op het systeem.
    wat vinden jullie ervan om het complete systeem in 1 rack te hebben, en zijn er meer van jullie die zo werken?

Wij zagen dit systeem bij een collega bedrijf alleen dan in de LK150 versie.
    Aangezien wij aan een LK85 systeem genoeg hebben is hiervoor gekozen.

Het systeem bestaat uit een flightcase met daarin 55Mtr 32 parige multikabel van perivox als FOH kabel.
    De keuze voor deze kabel is omdat hij dun is en lichter dan andere multikabel. verder is deze super slijtvast vanwege zijn PUR mantel en lekker soepel.

verder zit er een 8Mtr kabel bij voor naar de monitor tafel.

daarna komt een afnemebare bak voorzien van 19" rackprofiel om het stageblock in te monteren. en een speciale afsluitbare bak voor snake's en de monitor multi.
    en als laatste de top deksel.

Hierbij de Link: Multikabel systeem

Hier heb je absoluut over nagedacht!! En het resultaat mag er absoluut wezen.
    Een vraag: Waarom heb je geen losse kist voor je bekabeling, en een 19"rackje voor je 19" paneel?

Mocht je namelijk terzijne tijd nog meer bekabeling aanschaffen (subsnakes bijvoorbeeld) dan kan het zijn dat je vak te klein is. Maar dat is misschien mierenneuken hoor.

petje af, ziet er strak uit!!

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Ziet er netjes en degelijk uit moet ik zeggen!!

Alleen op de foto's lijkt het dat je nogal wat loze ruimte hebt in de kist waar de multi is opgerold. Is dit bewust gedaan ? Je sleept zo anders wel heel veel lucht mee volgens mij.

Comment

• djfrenko
        • Oct 2003
        • 61

De keuze voor alles in 1 en dus niet een appart 19" stageblock is omdat we het makkelijk vinden om in 1 kist je complete multikabelssyteem mee te nemen. je vergeet zo nooit wat. de tweede reden is dat wij nogal een hekel hebben aan allemaal kleine kistjes die je veels te vaak in de handen hebt en zo rol je in 1 x je complete systeem de zaal in. we maken nog 1 12 voudige snake met lk37 erbij zodat we 13t/m 24 ook met een snake kunnen leggen, deze 2 snake's met de lk85 voor de monitor tafel passen precies in de bak. meer snakes heeft dit systeem dan ook niet nodig en dat moet dus voldoende ruimte zijn.

Klopt inderdaad dat de onderste bak voor de multi een 10 cm speling heeft. we hebben de multi opgemeten en kwamen op 35cm hoogte, maar waarschijnlijk lag hij toen wat strakker en waren het dus meer windingen. toen hebben we gekozen voor een bak van 40cm om wat speling te houden. na blijkt er achteraf 10cm speling te zijn. dat is inderdaad wel overbodig veel en dus ook wel wat jammer. Maar het mag de pret van het systeem voor ons niet drukken, we zijn er zo dik tevreden over.

Groeten Frank

Comment

• MC Party
          • Sep 2003
          • 481

Hey Frank,

Mooi systeem, kan je weer vele jaren mee vooruit.

Hier een voorbeeld van ons stageblock;

Alles doorgelust en monitor + master LR gescheiden weergegeven:

Achterkant; onder de deksel zit een haspel.
          Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• sandur
            • Oct 2005
            • 85

Ziet er goed uit, raak je dit nog wel een beetje kwijt op een kleiner podium? Weet niet of je wel eens in een kroeg staat maar dan is het wel ineens een bak ruimte die je kwijt bent, of valt dat mee in de praktijk?

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

in een cafe ga je toch niet met een multi staan?
              lekker belangrijk!

Comment

• djfrenko
                • Oct 2003
                • 61

Klopt inderdaad dat het een grote kist is. we zullen dan ook naast dit systeem een gewoon simpel haspeltje kopen en daar een LK85 aanzetten voor de kleine kroegen. alle zalen en tenten zullen we dit systeem gebruiken

Comment

• ronny
                  • Dec 2002
                  • 2139

Je hebt zo weinig retourlijen? Je kan natuurlijk de niet gebruikte kanalen wel omgekeerd gebruiken, maar dan werk je weer met verloopjes...

Voor de rest wel keurig gedaan hoor!

mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Davy Gabriels
                    • Aug 2002
                    • 819

ik heb ongeveer dezelfde kist gemaakt voor de multi, enige verschil dat ik geen 2 rechtopstaande buizen heb, dit maakt het afrollen veel gemakkelijker. Nu moet je telkens elke krul van de multi over de buis gooien.

Zonder buizen erin blijft de kabel ook mooi zijn 8-vorm behouden, mits telkens goed opgerold. Ik zou zeggen probeer het eens.

Nog een tip: als ik jou was zou ik in de buurt van de XLR stekkers een 1-unit plaatje voorzien met een lampje op, niets zo gemakkelijk om tijdens opbouw/ombouw de stageblok verlicht te hebben.
                    Last edited by Davy Gabriels; 07-06-07, 19:38.

Comment

• sandur
                      • Oct 2005
                      • 85

Originally posted by showband
                      in een cafe ga je toch niet met een multi staan?
                      Hangt helemaal af van de definitie 'cafe'

Er zijn inderdaad kroegen waar je met een simpele snake ver komt maar wij staan wel eens in een cafe-met-aangrenzend-zaaltje en dan gebruik ik toch echt de multi hoor..

Comment

• djfrenko
                        • Oct 2003
                        • 61

Originally posted by ronny
                        Je hebt zo weinig retourlijen? Je kan natuurlijk de niet gebruikte kanalen wel omgekeerd gebruiken, maar dan werk je weer met verloopjes...

Voor de rest wel keurig gedaan hoor!

mvg
                        ronny
                        Indien wij een monitortafel gebruiken zullen we de outputs naar de monitor versterkers direct uit de tafel pakken. en indien we vanaf de FOH de monitoren regelen zullen we inderdaad met verlopen werken.
                        Een LK85 heeft maar 28 kanalen ter beschikking en aangezien wij een 24 kanaals mengtafel gebruiken hebben we voor een 24/4 gekozen. nu hadden we diect outs kunnen maken en dus gewoon 28x male en 28x female. dit vonden we echter te duur ten opzichte van een paar verloopjes, plus dat verloopjes altijd van pas komen natuurlijk.

die tip van dat lampje is trouwens wel goed. alleen 1 probleem we hebben geen 19" eenheden meer over. dus wat we mischien kunnen doen is een extra xlr bij het stageblok inponsen en daar 12V opzetten voor een los lampje. dit zou dan wel met batterijen moeten omdat er geen voeding in de multikist zit. maar opzich een goede tip

Comment

• jens
                          • Aug 2004
                          • 1067

ik vind het er keurig uit zien, mijn compliment, idd gewoon alles in 1 en als je je weinig zorgen hoeft te maken kwa ruimte...

ik had aleen je 19"paneel omgedraait zodat ie zeg maar aan de bovenkant van de kist zit als je hem tipt. dan kan je hem gewoon naast het podium zetten, je komt nogal wel eens een huurpodium tegen van 60cm hoog daar kan je hem dan prima tegen aan schuiven. en hoef je hem niet op het podium kwijt wat ook weer tillen scheelt , als ie wel op het podium staat hoef je ook niet meer te bukken.

Ik heb een keer een multie gemaakt dat was een 19" brede kist, Daar zat in de deksel het stageblok en in de kist dus de kabel, in het midden van je kist een bakje waar je meteen je kabel omheen wikkelde en waar je dus je kleinere kabels ik kon opbergen. je had dus verder een los stageblock die je overal waar het uitkwam kon neer gooien.

Dat lampje ga ik opslaan in mijn achterhooft voor als ik zelf me multisysteem een keer ga bouwen. voorlopig moet ik het nog maar even doen met een losse multie en een stagebox....

Dus stiekem jaloers ben ik wel

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

die tip van dat lampje is trouwens wel goed. alleen 1 probleem we hebben geen 19" eenheden meer over. dus wat we mischien kunnen doen is een extra xlr bij het stageblok inponsen en daar 12V opzetten voor een los lampje. dit zou dan wel met batterijen moeten omdat er geen voeding in de multikist zit. maar opzich een goede tip

Neem dan wel een duidelijk afwijkende XLR. Dat je bij het inprikken van die 30 kabels niet 12V op de uitgang van een Synthesizer zet of zo...
                            lekker belangrijk!

Comment

• purplehaze
                              • Jul 2004
                              • 692

Erg mooi systeem hulde!
                              Je krijgt er alleen wel spijt van dat je niet een 32-10 configuratie gekozen hebt, naar mijn ervaring is 24-4 altijd te krap, zeker als je ook nog 2x dmx voor licht en rook bij de mengtafel wil hebben.

Comment

Working...