nieuwe versterker, of actieve subwoofer

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bertuss
    • Jan 2002
    • 816

nieuwe versterker, of actieve subwoofer

het gaat hier om het volgende. ik wil mn baskasten, zijn er twee extra versterken. eerst dacht ik. ok extra versterker, maar ik kan natuurlijk ook mn baskasten met een inbouwversterker zwaarder maken.
    isd at handig, en aangezien ik twee kasten heb, kan ik dan bv eentje met deze versterker uitrusten, en dan zorgen voor een output signaal voor die andere?

• -Bart-
    • May 2001
    • 827

lijkt me een beetje vreemde oplossing, snap niet welke voordelen dit zou geven boven een externe versterker.
    Daarnaast leent deze verterker zich slecht voor t inbouwen.

Er zijn hele mooie kant & klare modules om baskastjes actief te maken, zit een mooi instelbaar filter in, regelbare versterking etc.

Bovenstaand bouwpakket lijkt nogal op het bekende velleman pakket.
    Kijk alsjeblieft uit met dit soort dingen, check en test eerst met een spiekertje waar je geen waarde aan hecht, voordat je met je bouwsel je geliefde drivers een gelijkstroom behandeling geeft. Geloof me: als je -klaknnnnnnnnnnnnnnnnnnn- hoort ben je al te laat.

B.Sliggers
    <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• bertuss
      • Jan 2002
      • 816

dat sowieso ja, maar het lijkt me wel handig als je een actieve bas hebt. maar extern kan ook, klopt. volgens mij is mn plaatje zelf een bouwpakket, voor een externe versterker.
      thnx

Comment

• PowerSound
        • Nov 2001
        • 1892

Ik weet het vermogen niet van die versterkers maar als je iets goeds wilt ( ca. 500W rms ) zal dat toch iets wegen. En ja , subs zijn nu eenmaal zwaar, worden ze dan nog zwaarder.

FUCK OFF AUTOBPM USERS !!!
        Viva Ypoc, Viva Contest, Viva Qsc, Viva EV, Viva JBL, Viva PowerSound !
        PSL Bvba powered by
        L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
        Yahama LS9-32 / MC7L-48
        Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
        Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• bertuss
          • Jan 2002
          • 816

hij ziet er niet zo zwaar uit. ik geloof dat deze ook maar 300 watt max is. is wel een mono.
          hij staat bij velleman.be

Comment

• Dave
            • Jan 2001
            • 757

Als ik jou was zou ik niet te lang bij Velleman stil staan. Ze hebben op zich een leuk assorti, maar het is veel te duur voor wat ze bieden. Heb ooit eens gekeken naar zo'n soort versterker van Velleman, compleet met case ED. Was iets van 800 gulden. Voor die prijs heb je ook de goedkopere serie van Lem, of een goede 2ehande versterker. (plus gebalanceerd, plus ontworpen om goed op z'n donder te krijgen en wat er nog meer beter aan is)

Greetz,
            Dave
            U x I = Boem.

Comment

• bertuss
              • Jan 2002
              • 816

hebben die merken dan ook actief setjes (mversterkermodules)om in te bouwen. want daarmee ben ik mee bezig, om dat een beetje in de smiesen te krijgen.
              ik ga iets heeeel stoms zeggen nu, maar heeft er iemand hier heeel misschien, of toevallig, soms ooit, een inbouwversterker van dap gekocht. deze zitten wel in de iets duurdere actieve speakers....
              Featuring: 2 mic-inputs, 1 line input and 1 line-output, all controllable.
              High and bass control on-board.
              Output: 250W / 4 Ohm RMS/1KHz 150W / 8 Ohm RMS/1KHz Weight: 4,5 Kg.

Comment

• Stijn Vanstiphout
                • Oct 2000
                • 1160

'k Denk dat je dan beter naar een SAD'tje kan gaan kijken...

mvg,

Stijn Vanstiphout,
                SVD, Klank & Licht & LVL Audio-Visueel
                België

Stijn.Vanstiphout@pandora.be ook op MSN

Stijn Vanstiphout,
                LVL Multimedia
                België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• Stinger
                  • Jun 2001
                  • 52

DAP &gt; Oeps! [:d]

He ik zo toch gewoon voor die extra versteker gaan! Dat is vorlgens mij bij elkaar toch een stuk goedkoper!

Cya DeejaysOnly (Stinger)

&lt; Make it sound &gt;

Comment

• )jeroen(
                    • Jan 2001
                    • 546

Stijn heeft gelijk, ga voor SAD. Uitstekenende kwaliteit en makkelijk in te bouwen.... www.heuff.nl

Gr.

)jeroen(
                    Gr.

)jeroen(

Comment

Working...